מוקירים את תורמי הכליה בביתר עילית

אירוע הוקרה מיוחד לארגון 'מתנת חיים' התקיים בעיריית ביתר עילית, בהשתתפות רה"ע, חברי מועצת העיר ועשרות תורמי כליה המתגוררים בעיר # האירוע התקיים כאשר הארגון אותו ייסד הרב ישעיהו הבר זצ"ל חוצה את סף 1000 תורמי הכליה # רה"ע: "אנו נרגשים מאד להוקיר את מפעל החיים האדיר הזה. תושבי העיר, תורמי הכליות, הם 'המזוזה של העיר'
WhatsApp-Image-2021-05-30-at-13.39.52.jpeg
WhatsApp-Image-2021-05-30-at-13.39.52.jpeg

מוקירים ומודים: עיריית ביתר עילית קיימה אירוע הוקרה מיוחד לארגון ‘מתנת חיים’ – ארגון תורמי הכליה אותו ייסד הרב ישעיהו הבר זצ”ל. האירוע התקיים בסיומה של ישיבת מועצת העיר, כאשר אליו הוזמנו עשרות תורמי כליה, תושבי העיר.

בישיבה השתתפה יו”ר העמותה, הרבנית הבר תחי’, שממשיכה את פועלו של בעלה הרב הבר זצ”ל שנפטר לפני כשנה ממחלת הקורונה, ומנכ”לית העמותה הגברת שרמן תחי’.

לפני כחודש ציינו בארגון ‘מתנת חיים’ את תרומת הכליה ה – 1,000, כאשר בין התורמים נמנים עשרות מתושבי ביתר עילית.

את הישיבה פתח רה”ע הרב מאיר רובינשטיין, שציין כי בשל האירועים הקשים שפקדו את הציבור החרדי באסון מירון, הוא סבר שאולי מן הראוי לדחות את אירוע ההוקרה למועד אחר. “במחשבה שניה ראיתי לנכון לקיים את האירוע דווקא בעת הזו, כי תורמי הכליות הם הנחמה של עם ישראל בעת הזו.

“תושבי העיר היקרים שנמצאים כאן ותרמו מגופם כדי להציל חיים, הם ‘המזוזה של העיר’. אנשים שהיו מוכנים לתרום איבר מגופם כדי להציל חיים של אחרים הם תפארת עירנו”.

רה”ע נשא דברים לזכרו של הרב ישעיהו הבר זצ”ל, אותו זכה להכיר באופן אישי והוקסם מאישיותו המאירה והמסורה.

הרבנית הבר שתחי’, שממשיכה במפעל הגדול שהקים בעלה, שיבחה את תורמי הכליה ואמרה שבעלה, הרב זצ”ל, היה נרגש מאד ללחוץ את ידם באומרו ‘אני מרגיש שאני נוגע בחפץ קדוש כמו ספר תורה’.

בסיום הישיבה חילק רה”ע תעודות הוקרה והערכה לתורמי הכליה, תושבי העיר. תעודת כבוד מיוחדת הוענקה לעמותת ‘מתנת חיים’ על הזכות הגדולה להציל חיים. את התעודה קיבלה הרבנית הבר שציינה שהתעודה לא מגיעה לה אלא לתורמי הכליה כולם.

ב’מתנת חיים’ מדגישים כי בשנים האחרונות המודעות לנושא תרומת הכליה עלתה וקצב תרומות הכליה בישראל הוכפל ועולה בקצב מעורר השתאות כאשר אחוז תורמי הכליה האלטרואיסטים (תרומות שאינן לחברים קרובים או בני משפחה) הינו הגבוה בעולם בפער ניכר על פני כל מדינות העולם. כן ירבו.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן