רה”ע ביתר עילית לקברניטי המדינה: משוגעים, רדו מהל”ג!

במכתב חריף ששיגר רה"ע ביתר עילית ויו"ר פורום רשויות חרדיות הרב מאיר רובינשטיין דורש רה"ע לאפשר לציבור החרדי את העלייה המסורתית לציונו הק' של רשב"י בל"ג בעומר ללא שום הגבלות # "הציבור החרדי סיים להיות שק החבטות הלאומי. יש לאפשר את העלייה ללא שום מגבלות"
קבר הרשב"י במירון | אילוסטרציה
קבר הרשב"י | אילוסטרציה

רה”ע ביתר עילית ויו”ר פורום רשויות חרדיות הרב מאיר רובינשטיין שיגר ביום ו’ האחרון מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הבריאות ח”כ יואל יולי אדלשטיין בו הוא זועק את זעקת הציבור החרדי כולו נגד המגבלות הצפויות על העלייה לציונו של רשב”י במירון, בל”ג בעומר המתקרב.

במכתבו כותב רה”ע: “זה הזמן לומר ליועצי האחיתופל בסביבתכם: משוגעים, רדו מהל”ג!. הציבור החרדי ספג בשנה האחרונה מהלומות עזות, פעם אחר פעם, תוך פגיעה ברגשות ובצרכים הכי בסיסיים. הסגרים הדיפרנציאליים, סגירת בתי הכנסת והיכלי התורה ועוד שורת הגבלות שבחלקן היה ניחוח מפלה נגד ציבור שעשה כל שביכולתו כדי לשמור על הנחיות הבריאות.

כעת, אנו נמצאים ערב ל״ג בעומר – ואנו שומעים על כוונתכם להגביל את העלייה המסורתית לציונו הקדוש של רשב״י במירון. הנני להודיע לכם: הציבור החרדי לא ימשיך להיות שק החבטות הלאומי. הגבלות על העולים לציונו של רשב”י היא דוגמה מוחשית לקיפוח שאין דומה לו!

עוד כותב רה”ע: “במשך כל השנה האחרונה התנהל דיון ער בציבור החרדי. חלק מהציבור טען שיש במגבלות משום רדיפה נגד היהדות החרדית, בעוד חלק אחר הסביר שמדובר בדאגה לבריאות הציבור. הגבלות על העולים למירון בל”ג בעומר הקרוב תוכיח באופן הנחרץ ביותר שמדובר במלחמה ביהדות ובכל היקר לציבור החרדי, חד וחלק!

“העובדה שגורמים שאין להם שיג ושיח בחגי ומועדי ישראל, כפי שנחגגים אצל שלומי אמוני ישראל, הם אלו המקבלים החלטות בעניינים שהם ציפור הנפש של היהדות החרדית – לא תעלה על הדעת!

האם נשמע לכם הגיוני שמדי יום שישי עשרות אלפי ערבים מתפללים בהר הבית, ובימים אלו בהם מתחיל חג הרמאדן תוך התקהלויות הענקיות, באין פוצה פה ומצפצף – וכאשר מדובר ביהדות החרדית מיד עוסקים בהגבלות? היכן נשמע כדבר הזה?”.

במכתבו מתריע רה”ע מפני ההגבלות והאנרכיה שעלולה להתרחש: “אני קראתי בקולי לתושבי עירי לצאת ולהתחסן כדי לחזור לשגרה. הציבור נשמע, התחסן באלפיו לא כדי לבלות בקניונים או מסעדות ולא כדי להשתתף באירועי תרבות וספורט אלא כדי לחזור לבתי הכנסת, היכלי התורה וכן – גם להשתתף בהילולת הרשב”י במירון ביום ל״ג בעומר. כל ראשי הרשויות החרדיות פעלו כך והערים החרדיות ירוקות לחלוטין.

לא ייתכן שאירועי ספורט מתקיימים בהשתתפות אלפים רבים, ובאירועי ה’ באייר יחגגו מאות אלפים, אבל האירועים שהם בבחינת ציפור הנפש של היהדות החרדית, יוגבלו.

אין במכתב זה קריאה חלילה להפרת חוק, אך אינני יכול שלא להתריע על שיתרחש במידה ויוחלט על מגבלות. אין כוח בעולם שיוכל לעצור את הציבור מלהגיע לציון הקדוש בל״ג בעומר.

בסיום מכתבו כותב רה”ע כי הוא קורא לראש הממשלה ולשר הבריאות להודיע “כי לא תהיה שום מגבלה בל״ג בעומר! אמון הציבור, שגם כך בשפל, ידרדר עוד יותר אם לא תעשו כך! בידיכם לעצור את האפליה הזו, ולמנוע את ההשפלה של הציבור החרדי. עליכם לפעול כדי לאפשר חזרה מלאה לשגרה ולתת לציבור החרדי לקיים את אורחות חייו מבלי מגבלות מפלות”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן