ביתר עילית לבשה חג: שבת מרוממת בצילו של מרא דאתרא

עם קביעת משכנו בעיר, שהה מרא דאתרא הגר"ח וייס שליט"א בעיר # בליל שישי התקיים מעמד קבלת פנים מצומצם, בו השתתפו רבני וקברניטי העיר # במהלך השבת נרשמו מעמדות מרוממים במיוחד, כשמרא דאתרא דרש בבתי המדרש בעיר # כי גדול בקרבך
PHOTO-2021-02-14-14-05-13
PHOTO-2021-02-14-14-05-13

לכבודה של תורה: שבת מרוממת במיוחד נרשמה בביתר עילית, עם בואו של מרא דאתרא, הגאון רבי חיים וייס שליט”א, להתגורר בעיר. הגר”ח, שהוכתר לפני כשנה לגאב”ד ומרא דאתרא, הודיע עם הכתרתו שיעתיק את משכנו לעיר, ובמלאות שנה להכתרתו קבע הגר”ח את משכנו בעיר.

בליל שישי התקיים מעמד קבלת פנים מרומם, בצמצום קהל בשל המגבלות, בביתו של הגר”ח. רבני העיר, חברי הביד”צ וראשי ישיבות, רה”ע וקברניטי העיר, הגיעו לברך את הגר”ח לרגל בואו אל העיר, כאשר תושבי העיר כולם השתתפו בשמחה בריחוק מקום ובקירוב לב.

עיריית ביתר עילית הוציאה לרגל המעמד מגזין מיוחד ומפואר, שחולק בבתי התושבים, ובו ברכות מאליפות מהקהילות בעיר, ומאמרים מרתקים על דמותו של מרא דאתרא, על תפקידם ופועלם של מארי דאתרא בדורנו ובדורות הקודמים. מיטב הכותבים, תושבי העיר, נרתמו למשימה ויצרו חוברת תוכן ייחודית והיסטורית.

בחוברת המהודרת הקדיש מרא דאתרא לקהילות הספרדים, הגאון רבי יעקב תופיק-אביעזרי שליט”א, ברכה מיוחדת לכבודו של הגר”ח וייס. “בטוב צדיקים תעלוץ קריה. שמחה של מצווה היא לכל יושבי ביתר, בעת בוא לשכון כבוד בתוככי עירנו, ליישב בה ישיבה של קבע, אלוף ורב למקהלות האשכנזים, ומרביץ תורה לעדרים, כבוד הגאון הגדול מורינו רבי חיים וייס שליט”א”. מילותיו המרגשות של הגר”י תופיק הודפסו בשער החוברת, כסמל לריבוי השלום בין הת”ח בעיר.

בעיר שרתה אווירה מיוחדת, כאשר מאז פטירתו של מרא דאתרא, הגאון רבי דוד צבי אורדנטליך זצ”ל, ציפו רבבות התושבים לשבות במחיצתו של מרא דאתרא המכהן.

בשבת המיוחדת נרשמו מעמדות מפעימים לכבודה של תורה, על פי ההנחיות ובכפוף למגבלות. המעמד הראשון החל כבר בליל שישי, בשיעור הלמדני הנמסר מידי שבוע, מזה עשרות שנים בי-ם, והשבוע הועתק השיעור לביתר, כשמיטב למדני העיר משתתפים בו. החל מהשבוע, יתקיים השיעור השבועי בביתר, ובקרב הלומדים נרשמה התרגשות רבה.

בליל שב”ק התפלל הגר”ח בביהמ”ד המרכזי לבני הישיבות בשכונת התמר ‘בית מאיר’, שם נשא מדברותיו בין קבלת שבת למנחה, כשטובי הלמדנים המשיכו להתפלפל עם הגר”ח גם זמן רב לאחר השיעור.  

בליל שבת התקיים מעמד ‘שבת אחים’ בביהמ”ד ‘מתמידים’ כשרבים מתושבי העיר נהרו לזכות להשתתף ולהתחמם לאורו. תושבים רבים שזה תקופה ארוכה מצפים ומייחלים ל’שבת אחים’ בליל שבת, במעמד בראשותו של מרא דאתרא, הגיעו מכל קצוות העיר כדי להשתתף במעמד המיוחד.

בסעודה שלישית נשא הרב מדברותיו בביהמ”ד הגדול דחסידי קרלין בשכונת הגפן, וגם כאן השתתפו רבים כשהם נרגשים מהמעמדות המרוממים לכבודה של תורה.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן