שמחת החג בביתר עילית

מיזם 'מרפסות בית השואבה' שהפיקה העירייה הושלם בהצלחה רבה, כאשר ברחבי העיר התקיימו שמחות בית השואבה במרפסות התושבים # מרפסות הבתים הסמוכות למרפסות השמחה התמלאו בתושבים ששמחו בשמחת החג, על פי ההנחיות ותוך שמירה על הכללים# בעיר פעלה 'משאית השמחה', שעברה גם כן ברחבי העיר וגרמה לשמחה רבה# רה"ע בירך את קהל החוגגים "דאגנו לשמחת חג לתושבים. מתפללים שבקרוב נשוב לשגרה ברוכה ושלווה".
צילום יוסי שוואב
צילום יוסי שוואב

בשמחה, ותוך תקווה לשוב לשגרה מהירה: בביתר עילית מסכמים את שמחת החג, שהתקיימה השנה תחת המגבלות בשל הנגיף.

כבר בערב יום הכיפורים, חילקו צוותי העירייה מאות ערכות ייחודיות לגבאי בית הכנסת, שכללו מזגנים ניידים, הצללות, כיסאות ושולחנות ותאורה, כל זאת כדי לאפשר תפילה במרחב הפתוח. התקציב הייחודי לטובת ציוד זה ניתן ע”י שר הפנים הרב אריה דרעי, ובעירייה הודו לפועלו המבורך.

חג הסוכות נפתח עם מיזם ‘מרפסות בית השואבה’ שהחל במוצאי החג הראשון, כאשר בנקודות שונות בעיר הופקו שמחות בית השואבה במרפסות בתיהם של התושבים מידי לילה בחוה”מ, והסתיים בהקפות שניות ברחבי המרפסות.

הפרויקט, ‘מרפסות בית השואבה’, החל לרקום עור וגידים לפני שבועות ספורים, כאשר היה ברור כי לא יהיה ניתן לקיים את שמחות בית השואבה במתכונתן המוכרת ברוב עם. תושבי העיר נקראו להציע את מרפסותיהם לטובת המיזם, כמו גם אמנים ובעלי מנגנים בעיר. צוותי ההגברה שהושכרו לצורך קיום האירועים גם הם הושכרו מחברות הגברה הפעילות בעיר, זאת לסייע בפרנסה לתושבי העיר.

אלפי תושבים השתתפו בשמחות שהתקיימו במהלך החג, ונמשכו עד להקפות השניות, במוצאי חג שני. קולות השמחה אפפו את העיר כולה, כשאלפים רקדו ושמחו במרפסות הבתים תוך שמירה על ההנחיות.

כמו כן הפעילה העירייה את ‘משאית השמחה’, שעליה הופיעו בעלי המנגנים נפתלי קמפה ופיני איינהורן עם תזמורת ‘המנגנים’, וזו חלפה בין הנקודות המרכזיות בעיר ושמחה את התושבים. המשאית אף הוקדשה לשמחה ייחודית עבור חסידי חב”ד, עם בעל המנגן נמואל הרוש, שהוסיף שמחה כמסורת חסידי חב”ד בעיר.

באירועים שהתקיימו הושמעה ברכת ראש העיר, הרב מאיר רובינשטיין לתושבים. “אמנם לא היה לנו האפשרות לקיים את השמחות המוכרות ברוב עם, אבל השמחה לא נפגמה גם בעת הזו, ומגיעה לכל בית ובית בעיר”.

המתנ”ס העירוני יזם קו תוכן ייעודי לתושבי העיר, בו הושמעו מדי יום תוכניות הפעלה לילדים, חידוני טריוויה, ושיחות מרבנים וגדולי התורה. בין היתר זכו תושבי העיר לשמוע את שיחותיהם של מארי דאתרא, הגר”ח וייס והגר”י תופיק,  ושל רבני העיר, הגר”י ברזובסקי, הגרא”ש שטיגליץ, הגר”ז כהן, הגרמ”ד אדלר.

רה”ע סיכם את שמחת החג בעיר: “בחסדי ה’ החגים השמחים עברו על כולנו מתוך שמחה גדולה, למרות המגבלות. אנו מתפללים שבקרוב מאד נוכל לשוב לשגרה ברוכה, שגרה של עשייה למען תושבי העיר. מכאן שלוחה ברכת חורף בריא לכלל עם ישראל ובפרט לתושבי עירנו”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן