רובינשטיין לשר הבריאות “אנו מציגים תוכנית סדורה למיגור החולי מהעיר, הסגר לא מועיל כלל”

שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקר בחמ"ל ביתר עילית יחד עם סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש וראש המל"ל מאיר בן שבת # רה"ע מאיר רובינשטיין ששוהה בבידוד ניהל את הישיבה הממושכת באמצעות תוכנת ה'זום' והציג תוכנית סדורה ומפורטת למיגור החולי מן העיר # בכירי הממשלה שיבחו את פעילות העירייה בהתמודדות עם החולי # הרב מאיר פרוש: " "העיר ביתר פעילה ועושה את הכל כדי להוציא את החולים המקומיים למלוניות ולבלום את נזקי הנגיף". רה"ע: "הכל יכול וצריך להיעשות גם ללא הסגר המיותר על העיר".
הישיבה המיוחדת עם שר הבריאות וראש המלל
הישיבה המיוחדת עם שר הבריאות וראש המלל

במקביל למאמץ פינוי החולים מן העיר, היום (א’) התקיים בביתר עילית ביקור ממושך, בהשתתפות שר הבריאות ח״כ יולי אדלשטיין, סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, ראש המל״ל מאיר בן שבת, פרופ׳ איתמר גרוטו, סגני רה״ע, בכירי פיקוד העורף והמשטרה. רה״ע מאיר רובינשטיין ששוהה בבידוד ניהל את הישיבה באמצעות תוכנת ׳זום׳.

שר הבריאות קיבל סקירה ארוכה על פעילות העירייה וגורמי הסיוע בהתמודדות עם פינוי החולים מן העיר מנציגי פיקוד העורף, על שיתוף הפעולה ושילוב הידיים בפעילות למען פינוי החולים ומיגור התחלואה.

נציגי פיקוד העורף ציינו כי הפעילות המשותפת עם העירייה מוכיחה את עצמה, וכי החמ”ל העירוני פועל באופן יוצא מגדר הכלל. גם ראש המל”ל ציין בדבריו כי ביתר עילית צריכה להיות מודל לשיתף פעולה חיובי בין הגופים, באופן ההתנהלות המקצועי והיעיל לטובת התושבים”.

נציג המשטרה בפגישה ציין כי בביתר עילית כמעט ולא חולקו דו”חות, זאת בשל העובדה שהציבור ממושמע מאד, נשמע להנחיות ושומר עליהם בתוקף.

במהלך הישיבה הציג רה”ע את התוכנית המעודכנת שלו למיגור התחלואה מהעיר. על פי המתווה אותו הציג ראש העיר, יש דחיפות רבה במספר נושאים:

  1. נושא הפינויים: רה”ע הסביר כי ישנה רשימת חולים ארוכה בהליך פינוי שמתקדם בעצלתיים. אם ההליך הזה לא יצטמצם למינימום זמן – מקסימום 24 שעות – המטרה אינה מושגת.
  2. זמני הבדיקות – אם משרד הבריאות לא מצליח לסיים את החקירה האפידמיולוגית תוך 48 שעות – קשה לקטוע את שרשרת ההדבקה.
  3. אמינות המערכת התפעולית: נציגי הקהילות פועלים מול ציבור המאומתים בעיר ומשכנעים אותם לצאת מן הבית למלוניות, והגופים הרלוונטיים לא מצליחים להבטיח את ההוצאה במועד המסוכם – וממילא, התושב מאבד אמון במערכת. נושא זה הוא קריטי וחייב פתרון מיידי.
  4. הטלת הסגר בלי מתן פתרונות ומענה לתושבים – מגדילה את חוסר האמון בין התושבים לרשויות. ביתר עילית זו עיר במעמד סוציו אקונומי 1. אחוזי האבטלה בעיר הם מהגבוהים ביותר בישראל. חייב להיות מענה מטעם הממשלה למצוקה הכלכלית הנוראית הזו.

במסגרת הפגישה הציג ראש העיר גם את הפתרונות היעילים ביותר לסוגיות המורכבות האמורות לעיל. יש הכרח, הסביר רה”ע, שזמינות הבדיקות תהיה מהירה במיוחד ותתבצע אצל כל משפחת הנבדק במקביל. שנית, לתת עדיפות לתושבי העיר בקיום הבדיקות, ובמתן מענה על תוצאות הבדיקות.

כמו”כ, רה”ע הסביר כי חייב להיות פינוי מהיר הרבה יותר למלוניות, כאשר את האחריות על שינוע החולים יש להעביר לידי העירייה. רה”ע הוסיף כי יש הכרח לפתוח מלון ייעודי לתושבי ביתר, בנוסף למלון כינר.

סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש אמר לאחר הישיבה כי: “פגשתי את כל נכבדי ועסקני העיר, חברי המועצה ונציגי הקהילות וכמובן את אנשי המקצוע. אני חייב לומר שהעיר ביתר פעילה ועושה את הכל כדי להוציא את החולים המקומיים למלוניות, עושים הכל כדי לבלום את נזקי הנגיף. אני בטוח שבמאמץ מסוים תוך כמה ימים נוכל לברך על המוגמר ולקבל את ביתר כעיר בריאה חזקה ולחדש שוב את הלימודים במוסדות החינוך”.

שר הבריאות וראש המל”ל שדיברו בישיבה שיבחו את שיתוף הפעולה בין העירייה למשרד הבריאות. רה״ע הדגיש  בפניהם כי התוכנית המוצעת שלו הייתה יכולה לצאת אל הפועל זה מכבר, גם מבלי לעשות סגר על העיר. ״אני שמח על שיתוף הפעולה אך הסגר מיותר ולא מועיל למאמץ הפינוי והסיוע לתושבי העיר״.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן