ראשי ארגון ‘ידידים’ השתתפו בטקס סגירת המרס”ל של פיקוד העורף

המרס"ל (מרכז סיוע לאזרח) של פיקוד העורף פעל בשבועות האחרונים, כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה, ושימש כמתכלל הפעילות בין משרדי הממשלה השונים וארגוני הסיוע • החמ"ל נסגר השבוע בטקס הוקרה לארגוני הסיוע • ישראל אלמסי, מנכ"ל הארגון: "מתנדבי ידידים גילו עוצמות של נתינה שרואים פעם במאה שנה" • סיומה של תקופה
צילום: דוברות ידידים
צילום: דוברות ידידים

בחודשיים האחרונים, מאז פרוץ משבר הקורונה, פעלו בפיקוד העורף סביב השעון בהגשת סיוע אזרחי לתושבי מדינת ישראל, בדגש על אוכלוסיות מוחלשות. כזכור, ימים ספורים לאחר פרוץ המשבר, קיבלו לידיהם משרד הביטחון ופיקוד העורף את ניהול הסיוע הממשלתי והאזרחי במשבר. בין הארגונים הממשלתיים שנטלו חלק בפעילות ניתן למנות את משרדי הבריאות, האוצר, העבודה והרווחה, משרד ראש הממשלה, המשרד לשויון חברתי, משרדי החינוך והפנים ועוד. גם ארגוני הסיוע האזרחי נרתמו למשימה, וארגון ידידים גייס אף הוא, בהתראה של 24 שעות, את 25000 מתנדביו לצורך שינוע סלי המזון והתרופות לנזקקים. הארגון פעל לצידם של ארגוני סיוע נוספים.

מתנדבי ומתנדבות ידידים פעלו סביב השעון ומנהלי הסניפים הנמרצים הקפידו שכל אזרח המבקש עזרה, יקבל את הסיוע הנדרש. הפניות הגיעו למוקד הארגון ושם, באמצעות המוקדנים, נותבו ליעדם וטופלו על ידי המתנדבים באזור הרלוונטי.

ביום חמישי האחרון בשעות הבוקר, בעקבות דעיכת הגל הנוכחי של התפרצות נגיף הקורונה, ולאחר שמדינת ישראל החלה בשחרור הסגר הכמעט הרמטי שנכפה עליה בשבועות האחרונים, החליטו בפיקוד העורף על סגירת המרס”ל. לפני סגירת המרס”ל והפסקת הפעילות בו, בקשו בפיקוד העורף לקיים טקס הוקרה לארגונים השונים. לטקס הוזמנו ראשי הארגונים, ביניהם מנכ”ל ידידים, ישראל אלמסי, וסגנו לייזי שטרן. כזכור לכולנו, אלמסי התכבד על ידי שרת התרבות והספורט, מירי רגב, להשיא משואה ביום העצמאות האחרון, זאת כאות הוקרה על פעילותו ההתנדבותית במהלך השנים האחרונות בהפעלת מערך מתנדבים המונה אלפי מתנדבים ומתנדבות מכל רחבי הארץ. בדברים שנשא בטקס סגירת המרס”ל הביע אלמסי את התרגשותו מהנתינה ללא תמורה של המתנדבים והמתנדבות סביב השעון: “אחד הדברים הכי יפים שקרו בתקופה האחרונה, הוא המרכז הזה”, ציין בהתרגשות, “האיסוף וההתכנסות של כל העולמות יחד לכדי זרוע אחת שהיוותה כוח עזר משמעותי בתקופה קשה כזו. האתגר שלנו הוא לשמר את הדבר הגדול הזה גם לימי שגרה, זהו אתגר ראשון במעלה”.

מנכ”ל ידידים ישראל אלמסי | צילום: ידידים

סמנכ”ל הארגון, לייזי שטרן, ציין בהתרגשות: “אולי יום אחד אזרחי ישראל ייחשפו לפעילות המטורפת שנעשתה פה בשבועות האחרונים, היו בקשות שהגיעו למוקד בשלוש וארבע לפנות בוקר, ונסגרו בתוך דקות ספורות על ידי מתנדבי ידידים שבמקרה התעוררו והציצו בטלפון וראו את הקריאה” הוא מספר.

מפקדי פיקוד העורף בקשו להודות למתנדבים הרבים, אלו שפקדו את המרס”ל, ואלו שפעלו בשטח: “בכל התקופה האחרונה, ארגון ידידים היה שותף משמעותי בעשייה של המרכז, וסייע בכוח מתנדבים עצום בגודלו למשימות רבות ומגוונות, ועל כך מגיעה לכם תודה והערכה רבה”.

יצחק יונה, דובר הארגון: “ארגון ידידים הוקם במטרה לתת מענה לאזרחים שנתקעים בדרכים ובבתים, בחילוץ ילדים מרכבים נעולים וחילוץ לכודים ממעליות. מאז פרוץ נגיף הקורונה, נרתם הארגון למשימה הלאומית והיווה כוח עזר משמעותי במלחמה בנגיף. הארגון פעל במספר אופנים, החל בבקשות ישירות של אזרחים באמצעות המוקד הטלפוני שלנו, דרך שיתופי פעולה עם הגופים העירוניים בעשרות ערים ברחבי הארץ, וכלה בפעילות שלנו במסגרת פעולות המרס”ל המשותף עם פיקוד העורף. במסגרת הפעילות שלנו במרס”ל תואמו חלוקות של מאות אלפי מנות לקשישים ועריריים במדינת ישראל, כאשר אלפי מתנדבי ומתנדבות ארגון ידידים, בפיקודם של מנהלי הסניפים הנמרצים, פעלו ללא לאות ובכל שעה משעות היממה לטובת אוכלוסיות מוחלשות בכל רחבי מדינת ישראל. כמו כן, חולקו עשרות אלפי מנות בערים ששהו בסגר, וסופקו מאות אלפי תרופות לחולים ומבודדים”.

להצטרפות לארגון ולבקשת סיוע חייגו: 0533131310

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן