לג בעומר בצל הקורונה: כך חגגו את הילולת הרשב”י בביתר

הילולא דבר יוחאי: עשרות אלפי תושבי העיר שמחו יחד בשמחת ל"ג בעומר בעיר • מסכי ענק ומערכות הגברה עוצמתיות העבירו בשידור חי את ההדלקה המרכזית של כ"ק אדמו"ר מבויאן שליט"א מאתרא קדישא מירון • בהמשך הועברה בשידור חי ההדלקה של הרה"צ רבי אלימלך בידרמן שליט"א • במהלך היום שמחו רבבות תושבים עם משאית השמחה הייחודית • היום ננעל בתהלוכת חב"ד המסורתית שהתקיימה במתכונת מיוחדת
משאית השמחה בלג בעומר בביתר | צילום: מיקי שפיצר
משאית השמחה בלג בעומר בביתר | צילום: מיקי שפיצר

כדאי הוא רשב”י לסמוך עליו בפניו ושלא בפניו: עשרות אלפי תושבי ביתר עילית שמחו בשמחת ל”ג בעומר שהתקיימה בעיר במתכונת מיוחדת, בשל הנחיות הרשויות. מראות הוד מרוממים נרשמו כשאלפים רבים ניצבו במרפסות הבתים ורקדו ושמחו לצלילי ולמראות ההדלקה המרכזית באתרא קדישא מירון.

בערב ל”ג בעומר נפרשו ברחבי העיר מסכי ענק ומערכות הגברה עוצמתיות במיוחד. צוותי ההפקה עמלו על מיקומים שייתנו מענה מירבי לתושבי העיר, בכדי לוודא ששמחת תושבי העיר תהיה מושלמת.

בשעה שמונה בערב החל השידור החי מהדלקתו המסורתית של כ”ק אדמו”ר מבויאן שליט”א במירון. ניגוני הרגש הנכספים מילאו את רחובות ביתר, כשרבבות מתרגשים לקראת המעמד האדיר. וכשכ”ק האדמו”ר הדליק את המדורה, רקדה ביתר כולה יחד עם החוגגים במירון בשירת ‘לכבוד התנא האלוקי, רבי שמעון בר יוחאי’.

במשך שעתיים רצופות נרשמה בעיר אווירה שכמותה לא הייתה. שמחת החוגגים, תוך שמירה על ההנחיות, הייתה בשיאה.
כשההדלקה המרכזית במירון הסתיימה, הועברה בשידור חי ההדלקה של המשפיע הרה”צ רבי אלימלך בידרמן שליט”א, כשהמוני תושבי העיר שמחים יחד בשמחה הגדולה.

בתוכנית המקורית תוכנן להציג על המסכים את ההדלקות הגדולות וההמוניות מן השנים שעברו, אך בהוראת רבני העיר שליט”א לא הוצגו שידורים משנים עברו אלא שידור חי בלבד.
בבוקר ל”ג בעומר החלה משאית השמחה המיוחדת לעבור בין הרחובות בעיר. את המשאית עיטרו דמויות של יהודים מרקדים, במחזה מיוחד ומלא נוסטלגיה שדימה את חצר המערה במירון, וזאת כדי לתת לתושבים תחושה דומה לחוויה המיוחדת הנרשמת מדי שנה במירון. בעל המנגן ר’ זאנוויל וינברגר הפליא בשירתו במשך שעות, כשאלפי תושבים שמחים בשמחה האדירה.

את היום המרומם נעלה תהלוכת חב”ד המסורתית שהתקיימה במתכונת מיוחדת, כאשר אלפי ילדי ישראל עמדו במרפסות והשתתפו במעמד כשהם שומעים את הקולות ואומרים יחד את פרקי התהילים.

רה”ע הרב מאיר רובינשטיין: “השנה נאלצו לקיים את שמחת הרשב”י בריחוק מקום וקירוב הלב. אבל שמחת ההילולא התעצמה כשביתר עילית כולה לבשה חג ושמחה בשמחה הגדולה לכבודו של בר יוחאי. כולנו סמוכים ובטוחים בכוחו של רשב”י שעליו נאמר ‘ביטל כמה גזירות’, שבמהרה נשוב כולנו לפקוד את קברו הקדוש כראוי וכיאות”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

2 תגובות

  1. אני מודאג מאוד מהאנשים שלא ינהגו על פי כללי הלבישת מסכות ושהייה בסרט מטר 2. אני חושב שהם עשויים לחשוב שמאחר וחנויות פתוחות החיים יכולים לחזור לשגרה. ישנן הרבה הפרות במניינים ובסופרמרקט העלולים לסכן חיים ולגרום לדחיפה לאחר ל”ג בעומר. פירוש הדבר שבית”ר צריך להיסגר שוב. האם העיר יכולה לבחון הפרות מניינים שמאחורי אלפים חסידים על באבא סאלי, על אותם הבנים וקניג. וגם חסיד אלפים בבא סאלי במהלך היום אין מסכות והתרחקות. אם זה אפשרי, כדאי לתת תגמול קטן לאנשים שלובשים מסכות ולתת כרטיס ומסכה לאנשים שלא. הם צריכים לדעת שהמסיכה פועלת רק אם היא מכסה גם את האף וגם את הפה, אנא הזכרו לאנשים שהם עושים זאת מתוך אהבה לאחיהם היהודים.

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן