סגה”ש הרב פרוש בביתר: “הכפלנו את בינוי הכיתות בציבור החרדי”

סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש ערך סיור במעקב אחרי תכנית החומש לבינוי כיתות בציבור החרדי • סגן השר: "צריך יהדות התורה חזקה כדי להשלים את התכנית"
IMG-20190821-WA0090
IMG-20190821-WA0090

סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש עורך בימים אלה סדרת סיורים במבני חינוך שמתאכלסים לקראת שנה”ל הקרובה, במסגרת תכנית החומש לבינוי כיתות של משרד החינוך למגזר החרדי אותה יזם. במסגרת זו הגיע אתמול סגן השר לביתר עילית.

אל סגה”ש התלוו ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין, סגרה”ע ומחזיק תיק חינוך הרב דוד זלץ, סגרה”ע הרב בעריש שמעיה, חה”מ הרב יואל פרויליך, מנהל אגף חינוך הרב יהודה קורנבליט רמ”ט רה”ע הרב יהודה דייטש והצוות המצועי של העירייה.

במהלך הסיור ביקרו ועמדו אחר קצב הבניה ועבודות הגמר האחרונים במוסדות באיאן, קרלין, ויז’ניץ, נטעי מאיר, עטרת שלמה וברסלב.

כזכור, אחרי שנים שבהן תכניות החומש הממשלתיות למערכת החינוך עסקו בעיקר בצפי גידול ולא בצמצום חוסרים מצטברים, יזם סגן החינוך ח”כ הרב מאיר פרוש תכנית חומש מקיפה שלא רק תצפה את הביקושים העתידיים לכיתות לימוד, אלא גם תטפל בחוסרים שהצטברו בשנים האחרונות.

מיד עם כניסתו לתפקיד ולאחר שנכח בהיקפי החסר בכיתות, באמצעות פורום ראשי הערים החרדיות בראשות הרב מאיר רובינשטיין, ראש עיריית ביתר עילית, כינס סגן שר החינוך את חברי הפורום וביקש מהם לסייע בגיבוש נתונים.

את התוצאות של תכנית החומש היה ניתן לראות כבר בסיכום שנעשה לקראת תקציב 2017. בסיכום התברר כי מספר הכיתות שמשרד החינוך קיבל – הכפיל את עצמו. לכל שנה הוקצה מספר כיתות כפול מכפי שהיה בעבר, זאת גם בעקבות תכנית החומש שהוגש לאוצר על ידי משרד החינוך.

בסיום הסיור אמר סגן השר הרב מאיר פרוש: “הכפלנו בשלוש השנים האחרונות את בינוי הכיתות בציבור החרדי, אך הדרך עוד ארוכה, צריך יהדות התורה חזקה בכדי להשלים את התכנית”.

הרב פרוש שיבח את ראש העיר על המהירות של בניית בתי הספר בעיר, “ראשי המוסדות שיבחו את ראש העיר על כך שכמעט ואין היום קראוונים ומבנים ניידים בעיר, וזאת כתוצאה ממדיניות ראש העיר, שילדים צריכים ללמוד בכיתות תקניות, רחבות ובנויות עם מיטב הציוד”.

ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין הציג את צרכי העיר, ואת שלל הפתרונות היצירתיים שהם עושים בעיר על מנת לתת מענה לכל קהילה ולכל תלמוד תורה ובית ספר, כאשר צריך לתמרן בין הרצוי למצוי- הוא שיבח את סגן השר על ריבוי בינוי הכיתות בשנים האחרונות למגזר החרדי ולעיר ביתר, ואמר שהוא רואה חשיבות רבה בהגעתו לעיר ובירידה לשטח, “הקבלנים מבינים ורואים שנציגי הציבור מגיעים לראות את התקדמות הבניה והם מזדרזים לבנות ולסיים הכל עד תחילת שנת הלימודים”.

אל הסיור נלוו ראשי המוסדות בכל מקום, והעריכו ושיבחו את היחס ההוגן לו הם זוכים והודו בשם התלמידים שיתחילו את שנת הלימודים עם קורת גג בנויה המרחיבה את דעתם ולימודם של ילדים אלו.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן