לקראת סוף שנת הלימודים – שבוע אבחונים

מכון מקראות בשיתוף עיריית ביתר, עיריית מודיעין עילית ותוכנית 360 לנוער בסיכון במבצע משותף של מבדקי קריאה במחיר סמלי ומסובסד למשך שבוע בביתר עילית, מודיעין עילית ובית שמש
בסניף ביתר
בסניף ביתר

שוב אנחנו עומדים לקראת סוף שנת הלימודים בתלמודי התורה. הילדים עוד מעט יוצאים לחופש, ההורים מתכננים את המקומות בהם יבלו בתקופה שאחרי תשעה באב עד שנת הלימודים הבאה ר”ח אלול.

מאות אלפי ילדים מסיימים את שנת הלימודים. למרבה השמחה חלק נכבד מאותם ילדים ותלמידים זכו לרכוש בשנה זו מידע והתקדמו בלימודים, התלמידים עלו והתעלו בלימוד הגמרא והמשניות, החומש והתנ”ך ובנוסף גם לימודי חול כדי שיוכלו להתקיים בהמשך החיים ברוחניות ובגשמיות.

לצערינו הרב לא כולם זכו לכך. אלפי ילדים, נערים וגם בנות ונערות רבות לא הצליחו להתקדם השנה בלימודים, עבר עליהם שנה נוספת של כשלון ואכזבה, התלמידים האלה נקראים נערים המתקשים בלימודים, לילדים אלה יש מגוון רחב של בעיות כצבעי הקשת. לא תמיד ברור מה מעכב אותם מלהתקדם עם כולם. אבל מה שברור הוא שהם סובלים סבל בל יתואר. מידי יום ביומו, כשמגיעים לתלמוד התורה, לחיידר או לבית הספר הם חווים שוב ושוב את התסכול, את האכזבה המרה ואת הכעס מצד המורים, המורות, ההורים והחברים.

ילדים אלה יוצאים לחופש עם טעם מר וסוחבים על גבם ימים עצובים ומחוסרי טעם וריח, לא תמיד הם משתפים אי מי מהקרובים שלהם, החברים או ההורים. והם סוחבים את הכל על עצמם לבד לבד. אוי כמה עצוב.

תפקידו של ילד הוא להתקדם בלימודים, ואם הוא לא מתקדם בלימודים הוא נכשל, ואם הוא נכשל הוא מבין שהוא כשלון. ילד אינו יודע להבדיל בין הכשלונות שיש לו לכשלונות של עצמותו. הוא מבין שהוא נולד לכשלון, הוא לא יצליח לעולם בשום דבר. כך מסביר בעצב הרב אפרים שבדרון המתעסק כבר מעל 30 שנה בתלמידים המתקשים בקריאה, דיסלקציה, בעיות רגשיות, קשב וריכוז ועוד שלל בעיות.

כמעט 500 ילדים עברו אצלי בשנה האחרונה למבדקי קריאה, מספר הרב שבדרון מנהל מכון מקראות שבעבר נקרא מכון הקריאה ברנשטיין – יד אריה ועבר למיתוג חדש ומקצועי. 

יושבים אצלי הורים מיואשים ומתוסכלים, הבן שלהם כבר עוד מעט בר מצוה (ויש גם לאחר בר מצוה) ואינו יודע לקרוא, הוא פספס את שנות הלימודים הרבות. כשכל הכיתה למדה והתקדמה הוא ישב ובהה על מסוקים וציפורים. הוא לא התקדם עם כולם. 

לא עשר ולא עשרים, לא מאה ולא מאתיים. מדובר באלפי ילדים ברחבי הארץ שמפספסים את השנים הכי טובות שלהם ונופלים בין הכסאות.

מכון מקראות יודע לאבחן ולבדוק ילדים שמתקשים בקריאה, ילדים שעלולים לגדול בתורה ויראת שמיים ובגלל שיש להם בעיות קריאה או בעיות נלוות הם מפספסים את החיים שלהם וחלילה הולכים בדרכים אחרות רחוקות מאוד מהמצופה מהם.

אבל אף פעם לא מאחור, מסביר הרב אפרים שבדרון בנימה מנחמת ומרגיעה, תמיד אפשר להביא את הילד או הבחור למבדק, לראות מה גרם לו להיתקע ולהתחיל לקדם אותו, להדביק את הפער ולהעלות אותו על דרך המלך.

בין היתר מעביר הרב שבדרון הרצאות מרתקות ומקצעויות בליווי מצגות עם קטעים מצולמים של רופאים, רופאי עיניים, נוירולוגים, פסיכיאטרים מומחים להפרעות קשב וריכוז וכו’ ומסביר בטוב טעם כל מה שקשור למתקשים בלימודים. ההרצאות מתאימות להורים, מחנכים ומלמדים. להזמנת הרצאה ניתן להתקשר 02-5370728 (שלוחה 9)

לקראת סוף שנת הלימודים יצאו מכון מקראות בשיתוף עיריות ביתר עילית ומודיעין עילית ותוכנית 360 – התוכנית הלאומית לנוער בסיכון. במבצע של מבדקים במחירים אפסיים וסימליים, במשך שבוע.

אם אתם מזהים קושי אצל ילדכם (גם בנים וגם בנות), בעיות רגשיות, קושי בלימודים, חרדות ופחדים, אל תדחיקו ואל תזניחו, יתכן והילד פשוט מתקשה בקריאה וצריך עזרה. 

לימוד הקריאה משפר את הבטחון העצמי, את החוסן החברתי והרוגע בלימוד. אז אל תחכו. התקשרו מיד להזמין מבדק באחד מהסניפים, בית שמש, ביתר וקרית ספר. 

במספר טלפון 02-5370728

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן