יום עיון והדרכה לעובדי העירייה בנושא מניעת נשירה בקרב הנוער

יום עיון ייחודי נערך בביתר עילית, ביוזמת אגפי רווחה, חינוך, שפ"ח והתוכנית הלאומית * על הפרק: מניעת תופעת הנשירה בקרב בני הנוער * ראש העיר: "נושא החינוך, האבחון והטיפול נמצא בראש סדר העדיפויות העירוני" * מנהל אגף החינוך: "הדרך הטובה להגיע לליבו של ילד, היא התבוננות במעלותיו"
IMG-20190620-WA0049
IMG-20190620-WA0049

העצמה חינוכית למניעת נשירה: יום עיון ייחודי משולב למחלקות העירייה נערך בביתר עילית – ביוזמת אגפי רווחה, חינוך, השירות הפסיכולוגי והתוכנית הלאומית. על הפרק: מניעת תופעת הנשירה בקרב בני הנוער.

בשנים האחרונות, הצליחה ביתר עילית בס”ד לצמצם באורח משמעותי את אחוזי הנשירה, וזאת באמצעות התאמת מסגרות לימוד וטיפול מתאימות לתלמידים הזקוקים לכך, השקעה מרובה באיתור מוקדם ומניעת נשירה סמויה כבר בכיתות ביה”ס היסודי, הקמת מערך סדנאות בנושאי התפתחות, חינוך וטיפול לצוותים בבתי”ס, בתלמודי תורה ובישיבות ועוד.

במסגרת זו, מתרחבים ומתמקצעים אגפי העירייה, בהובלה אישית וסיוע צמוד של ראש העיר מאיר רובינשטיין, מ”מ רה”ע ומחזיק תיק רווחה ונוער יהודה עוביידי, וסגרה”ע מחזיק תיק חינוך דודי זלץ, יחד עם מנהל אגף החינוך יהודה קורנבליט ומנהלת אגף הרווחה הגב’ ע. אונגר.

במהלך העבודה האינטנסיבית בשטח, עלה צורך לקיים יום עיון מיוחד שיאפשר לנתח במשותף ולבחון את גורמי הנשירה לסוגיה וכך להכיר את הגישה החינוכית המתאימה לכל מגזר. ביום העיון נערך מרתון מרתק של סדנאות והרצאות מהמומחים המובילים בתחום, בהם נדונו מאפיינים וצרכים ספציפיים של קהלים שונים, ביניהם משפחות עולים, בעלי תשובה ועוד.

ראש העיר מאיר רובינשטיין ציין בדבריו, כי נושא החינוך, האבחון והטיפול נמצא בראש סדר העדיפויות העירוני, וביקש את “הלב הטוב”, הרצון החם והכן של כל העובדים הבאים במגע עם הציבור ואת האמון והאהבה לכל ילד יהודי באשר הוא.

מנהל אגף החינוך ה”ה יהודה קורנבליט ציין” כי “הדרך הטובה ביותר להצלחה בקירוב ובחינוך ילדים ונוער בסיכון היא התבוננות במעלותיהם מתוך עין טובה”.

ביום המיוחד השתתפו גם מפקחים רבים ממשרדי החינוך והרווחה, שכיבדו את המעמד בנוכחותם, הוסיפו מתובנותיהם המקצועיות ויצאו אחוזי התפעלות מפעילות עובדי העירייה ומההירתמות של כולם להעמיק ולטפל כמה שיותר בנושא החשוב של חינוך הילדים ועתידם. אחת המפקחות במשרד החינוך אף בישרה, כי בעקבות היום הזה, יוקם בעיר מערך של סדנאות בנושא הורות.

לדברי המארגנים, יום עיון זה יביא תועלת רבה מול תושבי העיר, כפי שהיה יום מאחד ומחבר בין כלל עובדי המקצוע ברשות – קב”סים, פסיכולוגים, עו”סים, מטפלים ומנהלי מרכזים, אשר קיימו דיונים משותפים מתוך אחריות, אכפתיות ומקצועיות, ויצאו עם תובנות והחלטות מעשיות ליום המחר.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן