“אחרי החגים יתחדש הכל” הניקיון של אחרי פסח מתחיל

שרית עזריאל מחוות הבריאות מצפה אלומות, המקום שחייבים להגיע אליו לפחות פעם בשנה לניקוי גוף ונפש, מספרת לנו איך להתחדש אחרי החגים, ומעניקה לנו טיפים חשובים
מצפה אלומות2
מצפה אלומות2

גם אנחנו, תולים ציפייה בתקופת “אחרי החגים” שתחזיר אותנו לשגרת התזונה הנבונה, שגרה אכן עושה לנו טוב בכל הקשור לקיום הרגלים וביניהם הרגלי התזונה שלנו.

ישנם האנשים שגם בתקופת החגים, בה השגרה “נשברת”, נמצאים בשליטה ובבקרה על איכות המזון שהם צורכים וכמותו וגם על הרגלי האכילה שלהם ומיישמים אכילה קשובה באופן קבוע וישנם אלה שמרשים לעצמם “לחרוג” מהרגלי התזונה ונהנים ממזונות שונים ובכמויות שונות בשונה מימי השגרה שלהם בידיעה שאחרי החגים יתחדש הכל.

תקופה זו, שאחרי חג הפסח היא תקופה מצוינת לשינוי הרגלים הקשורים לתזונה ולהרגלי האכילה שלנו ולאורח חיינו בכלל, מדוע?

כיוון שהסתיו בפתח והחורף מיד אחריו. חוץ מאווירת ההתחדשות המורגשת שביכולתה לסחוף אותנו לבצע שינויים טובים, קיים גם עניין מזג האוויר שמשפיע מאד על היכולת והרצון שלנו לחולל שינויים שהם לטובת בריאותינו.

אין כמו הליכה אירובית תחת כיפת השמים במזג האוויר הזה ואין כמו תבשילי קדירה חמימים, מזינים וסופר בריאים לחורף הקר, חליטות צמחי מרפא, דייסות בריאות ומנחמות ופירות ההדר המחזקים שנמצאים בשיאם בחודשי הסתיו והחורף.

מנה בריאה | צילום: יח”צ

רוצים להתחדש? הנה מספר רעיונות שיעזרו לכם:

  1. הרגלים – הקפידו על הרגלים טובים, ביניהם:
  • סגנון האכילה אכילה בכמויות מתונות, לעיסה מרובה, אכילה איטית ורגועה וזיהוי נכון של תחושת הרעב והשובע בכדי להימנע מאכילה מיותרת.
  • איכות המזון הקפידו על בחירת מזון איכותי מבחינת ערכיו התזונתיים, הסיבים התזונתיים שהוא מכיל- כמה שיותר יותר טוב, והשתדלו לצרוך מזון אורגני ברובו או בכולו ומזון פשוט, טבעי ולא מעובד.
  • תכנון התכנון הוא מפתח להצלחה בעניין הזה. תכננו מה את קונים ואיפה, מה אתם אוכלים ומתי ומה יכילו המקרר והמזווה שלכם, דאגו שיהיו אלה חומרי גלם איכותיים ומזינים.
  • גישת ה 80/20% – אמצו רעיון או גישה בהם תאכלו 80% (ויותר מזה- מה טוב)תזונה בריאה, מזינה וטבעית שרובה או כולה מהצומח ואפשרו לעצמכם בחגים, מועדים, שבתות ואירועים מיוחדים ‘להתפנק’ ב 20% הנותרים שיכולים לכלול גם מזונות פחות מזינים או שנחשבים למזון פחות בריא. גישה לא קיצונית זו בעצם עוזרת להישאר במסלול הבריאותי לאורך זמן או לתמיד.
  • פעילות גופנית אירובית– פעילות אירובית מתונה מספר פעמים בשבוע תעניק לנו תחושת ויטאליות ואנרגיה, תחדש את סירקולציית הדם בגופינו וכמובן תשפיע בצורה חיובית וחיונית על בריאותי מבחינת סבולת לב ריאה, הורדת רמות סוכר וכולסטרול, איזון לחץ דם, הסדרת נשימה – ומעל ל 20 דקות אף תתרום לשריפת קלוריות משומן.
  1. תזונה – הרעיון הוא מזון טבעי, צמחי, פשוט ושאינו מעובד :
  • שתיה – כשנעשה פחות חם בחוץ הצורך שלנו בשתייה ע”פ מנגנון הצמא, הולך ונהיה פחות מורגש, אנחנו צריכים לאמץ משמעת שתיה שכן זה הבסיס לבריאות טובה. חשוב להתחיל את הבוקר עם שתית מים חמימים בתוספת של ג’ינג’ר ולימון, ובשאר היום לשתות לא פחות מ כ- שמונה כוסות מים. הצטיידו גם בבקבוקים תרמיים עם חליטות מפנקות.
  • פירות וירקות – מומחים קבעו כי אדם שאינו צורך שישה סוגים של ירקות בצבעים שונים ביום וכ-3 מנות של פרי, אינו עושה את המינימום על מנת לספק לגופו את מה שדרוש לו בכדי לא לפתח מחלות ולחזק את מערכת החיסון. זה יכול לכלול סלטים חיים, ירקות מאודים/מבושלים, מרקים , שייקים וכו
  • קטניות – אהודות מאד בעולם המדע והרפואה בשל תרומתם העצומה לבריאותנועשירות בחלבון, ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים, תורמות מאד לתחושת השובע ודלות קלוריות. לפי מחקרים עלינו לצרוך כ- 3 כוסות קטניות מבושלות /מונבטות בשבוע. את רובן ניתן לשלב בתבשילי קדירה ומרקים טעימים להפליא המתאימים לחורף הקר.
  • דגנים מלאים – הנם המקור העיקרי שלנו לפחמימות טובות, מהן יפיק הגוף את האנרגיה הדרושה לו. כדאי להתאים את צריכת הקלוריות מפחמימות ע”י ייעוץ אישי ולבחור בסוג הטוב של הפחמימות- המורכבות. למשל- דגנים מלאים המגיעים עם קליפתם- בקליפה נמצאים כל רכיבי התזונה החיוניים כדוגמת ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו וחומצות שומן וכמובן סיבים תזונתיים, אלה מעלים את ערכו התזונתי של המזון שלנו ומשפרים את תהליך עיכולו ואת השפעתו על רמת הסוכר בגוף.
  • אגוזים וזרעים – שילוב יומיומי שלהם בתזונה שלנו בכמות הנכונה, יעניקו לגופינו חומצות שומן בעלות תפקידים חשובים מאד בגוף. בניהן אומגה 3 – שנמצאת בזרעי צ’יאה, אגוזי מלך וזרעי פשתן.

אם כן, לאחר שהחלטנו שאנחנו חוזרים לשגרת בריאות מאוזנת וטובה עלינו לתכנן את שגרת יומנו כך שנוכל ליישם בה את הכתוב לעיל. בריאות והצלחה.

סדנת ניקוי לציבור החרדי ש.תתקיים ב -12-16 במאי בשיתוף א-מחיה, סדנא כשרה למהדרין להרשמה לסדנא לחץ כאן

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן