קורס בכירי משרד התחבורה בסיור לימודי בביתר עילית

חברי הצוות הבכיר של משרד התחברה לתכנון האסטרטגי, בשיתוף האוניברסיטה העברית וצוות תכנית אב לתחבורה הגיעו לסיור לימודי בביתר עילית * לאחר סיור ארוך בשטח ושמיעת מאפייני התחבורה הייחודיים של ביתר עילית שמעו המשתתפים הרצאה מיוחדת מראש העיר: "כדי לבנות תחבורה ציבורית בעלת שביעות רצון, צריך להתאים את מערך התחבורה בהתאמה ספציפית לכל עיר ולכל שכונה"
סיור תכנית אב לתחבורה
סיור תכנית אב לתחבורה

חברי קורס הבכירים המיוחד של משרד התחבורה, הנערך בשיתוף האוניברסיטה העברית ויחד עם צוות תכנית אב לתחבורה, ערכו סיור לימודי מיוחד בביתר עילית, כחלק מתכנית הלימודים, ועל רקע היותה של ביתר עילית סיפור הצלחה ארצי, הזוכה שנה אחר שנה במקום הראשון בסקרי התחבורה הציבורית בארץ.

מטרתו של הסיור הינו הכרת מאפייניה הייחודיים של ביתר עילית, ולצד זאת – מודל התפעול המיוחד שהצליח למרות המורכבות להגיע לרמת שירות גבוהה ביותר, ולהפיכתה של ביתר עילית למודל הצלחה ארצי בתחבורה ציבורית.

במהלך הסיור ברחבי העיר הצטרף לאוטובוס נציג העירייה יחד עם היועץ החרדי המיוחד של חברת קווים עילית ה”ה משה אהרון יעקובזון, שסקרו בפניהם את מאפייניה וצרכיה הייחודיים של העיר, וכן את הרקע ההיסטורי של מלחמות התחבורה שניהל ראש העיר לפני יותר מעשור, ועד למצב התחבורה בעיר כיום.

בין היתר התייחסו לצרכים ייחודים כמו בזמני חג, שבתות, עונות חתונות וסיום זמני לימודים לפי מאפיינים ייחודיים, כאשר לכל זה נדרש מענה מתאים המסוגל להתמודד עם הביקוש בשטח.

משתתפי הסיור גם ביקרו במסוף חברת קווים עילית והתרשמו מהאוטובוסים החדשים המונעים בגז טבעי שהגיעו לעיר לאחרונה והצטרפו לשירות פעיל.

בהמשך הגיעו חברי הסיור לבניין העירייה, כאורחיו של ראש העיר, ושמעו ממנו הרצאה מקיפה על הדרך לתחבורה ברמה גבוהה. “כדי לבנות תחבורה ציבורית בעלת שביעות רצון, צריך להתאים את מערך התחבורה בהתאמה ספציפית לכל עיר ולכל שכונה. כמו”כ העירייה חייבת להיות מעורבת, על אף שאין זה מתפקידיה הפורמליים. אם אין מי שילחץ ויהיה כל העת עם האצבע על הדופק, לא יכולה להיות תוצאה מושלמת. אחרי הרבה שנות מאמץ אני יכול לומר בפירוש שההשקעה השתלמה”.

לימודי הקורס משולבים יחד עם צוות תכנית אב לתחבורה, צוות שנוסד בשנת 1968 ומהווה כיום מודל מוביל לתכנון כולל של תחבורה במטרופולין ירושלים. הצוות פועל מתוך תפיסה כוללת לפיה התנועה משפיעה על כלל  צרכי התושבים, על פיתוח העיר ועל האתגרים העתידיים בתחומי התנועה, הפיתוח, התעסוקה והחיים במרקם האורבני.

הצוות מורכב ממומחים בעלי שם בתכנון אורבני, מאנשי אקדמיה, ומגורמים במשרדים הרלוונטיים. הוא עוסק כל העת בפיתוח תחומי התחבורה, בגיבוש תכניות אסטרטגיות וקידומן, ופיתוח מודלים תחבורתיים מתקדמים. בין היתר בונה תכנית אב להסעת המונים וכן תכנית אב לכבישים. מטרתם הינה הפחתת עומסי התנועה, שיפור הנגישות לאתרים מרכזיים והעלאת איכות החיים.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן