מחממים מנועים: ש”ס מציגה ריענון, דגל מפתיעה בדרישותיה ומפלגת ‘אנשים’ קורמת עור ומרפסות

הרכש החדש של מפלגת ש"ס בביתר. האיומים והדרישות של מפלגת דגל התורה על רובינשטיין. רשימת המועמדים של מפלגת החסידויות הקטנות. עתידה של מפלגת למענינו וקישוטי המרפסות של מפלגת אנשים - שלומי לוריא בטור חשיפות. בלעדי לביתר אונליין
img-20180922-wa00202785119713497679733.jpg
img-20180922-wa00202785119713497679733.jpg

המוח והלב אמנם נטועים עמוק בדפנות הסוכה ובלבלוב הערבה או בשאר ההכנות העמוסות לחג הקרב ובא, אך עם זאת פינה חמה וכלל לא קטנה שמורה לנו לידיעות המרעישות הבאות מכיוונם של פרשנים פוליטיים למיניהם אודות עידכוני בחירות כאלו ואחרים.

החששות באלעד, האכזבות בירושלים, התדהמה בבית שמש והתקווה בצפת, כל אלו ואחרים טורדים את מנוחתנו, ובין ספין לספין אנו מצליחים לחלץ את עצמנו מהסבך ולסכך כראוי את מוחנו בפרשנות ברורה, שנמתין עמה עד להחלטה הסופית של גדולי ומאורי הדור.
נדמה אולי כי עירנו ביתר עילית פסחה מעט מעל כל מהומות הבחירות, אבל אל תמהרו להעביר את כתובתכם למרחצאות דמים בערים מעורבות בדם יוצאי קראקוב מקנס וטשערנוביץ’, כי גם אצלנו העסק מתחיל לתפוס תאוצה ולעורר עניין בקרב בני הציבור תושבי ביתר עילית.

חבר מועצה חדש
נתחיל במפלגה המסתמנת כמפלגה רצינית בעיר הלוא היא מפלגת ש”ס שלמרות אובדן מר”ן וחיכוכיה עם אחוז החסימה בבחירות הארציות – לא כך הוא בבחירות המקומיות, ונראה כי תאריך פתיחת הקלפיות תביא בחובה בשורה של ממש למפלגת ש”ס ולסגן ראש העיר יהודה עוביידי שהוכיח עוצמה ופעילות נחושה בכל הקדנציה האחרונה.

לביתר אונליין נודע כי ריענון מעניין מתוכנן למפלגת ש”ס בביתר כאשר שלומי כהן מנכ”ל חברת שוהם ביטוחים יוצב באחד המקומות הראשונים של המפלגה ויכהן כחבר מועצה מטעם מפלגת ש”ס. כהן ידוע כאיש כשרוני ורב מעש, הוא משתייך לקהילת טוב דעת הליטאית ויכול לסייע להביא קהלים חדשים למפלגה. אחת הסיבות שתסייע רבות להצלחתה של מפלגת ש”ס בבחירות היא בהירותה בכל הנוגע להחלטות חכמיה וראשי מפלגותיה. חכם שלום החליט, דרעי מבצע, וכבר בעשרת ימי תשובה יצא קמפיין העשייה המנצחת לדרך.

שלומי כהן עם יו”ר התנועה אריה דרעי ומנכ”ל הרשת חיים בייטון.

היום אף התפרסם מכתב תמיכה ראשון במספר – של חכם שלום כהן שליט”א במאיר רובינשטיין לראשות העיר, ובמפלגת ש”ס ויהודה עוביידי למועצה. כנראה שבהירות והחלטות מהירות יכולות לסייע – הרבה יותר מהעברת כתובות ברגע האחרון, והמתנה נואשת להחלטותיהם של נאמני ביתם של רבני מפלגה כזו או אחרת.

הפתעת הבחירות
המפלגה שמסתמנת כהפתעת הבחירות היא מפלגת ‘אנשים’ של יעקי הרשקופ וישראל פכטר. האחרונים ידועים בעיר כאנשי עשיית מוכחת ורבים הם האנשים שחבים טובה אישית לאחר מהשניים, זה בסיוע להורים במסגרות החינוך ולמשפחות החינוך המיוחד, וזה בסיוע לבירוקרטיית הבנייה הידועה בעיר. דבר האיחוד אשר פורסם לראשונה בביתר אונליין הובילה לתגובות חיוביות רבות בקרב תושבי העיר ואנשי תקשורת אף מחוצה לה. אמש יצאה קמפיין הפרסום לדרך ובמרפסות רבות החלו להיראות שלטי תמיכה במפלגה. מי שעומד מאחורי הקמפיין המוצלח הוא קופירייטר מוכשר העונה לשם דודי בלוי והוא צפוי להפתיע עם סגנון פרסום חדשני ומיוחד.
מפלגת ‘אנשים’ אמנם אינה מציגה מועמד לראשות העיר אבל בשיחות עם ראשי המפלגה הם מבהירים כי מטרת כניסתם לעירייה היא להשפיע מבפנים על נושאים שאינם מטופלים כיאות ע”י ראש העיר, ובתקווה לקבלת כוח משמעותי בכדי להביא למקסימום את הפעילות וההצלחה.

החששות והציפיות
מפלגה נוספת שהראתה אות חיים אמש בפתיחת קמפיין כרגע דיגיטלי בלבד – היא מפלגת דגל התורה. המפלגה שעלתה לכותרות עם פריימריז לוהט והדחת נציג מכהן יוצאת לדרך עם קמפיין ירקרק שזעקו בסטטוסים של אוהדי המפלגה כי הפעם דגל הולכת להפתיע. מה שמעניין בקמפיין הוא ששלשה מנדטים מבחינתם זוהי הפתעה, למרות שנתוני הבחירות מצביעים כי מספר זה הוא בר יכולת גם ללא הפתעות מרעישות, אך כנראה הקמפיינר מלא חששות גם אודות המנדט השני.

הסיבות לכך הם רבות, החל מכ-170 משפחות המגדירות את עצמם משויכות לפלג ולא ישושו להניח בקלפי את דגל התורה, בנוסף החרדים העובדים גם להם יש אלטרנטיבה הפעם בדמותה של מפלגת ‘אנשים’ שתדאג לשלומם הרבה יותר מכל נציג של דגל, וכאב הראש הגדול הם אנשים רבים שמאוכזבים מהדחתו של יצחק רביץ ולמרות הפיצוי של קריית יערים הם עדיין חשים בגידה ועלולים להשמיט את עצמם מלהשחיל את הפתקא הקדושה לתיבה הכחולה.

מה שמוזר בכל הסיפור הוא – מדוע מתמהמהים ראשי מפלגת דגל ורבניה להצביע על רובינשטיין כמועמד לראשות העיר למרות שהסיכויים שדגל יציגו מועמד משלהם שואף לסיכוי שפינדרוס יעביר מתישהו כתובת לביתר. לביתר אונליין נודע כי בסך הכל מדובר באמצעי לחץ מול רובינשטיין שלא מוכן להבטיח להם את תיק תכנון ובנייה, והם מצפים שתמורת מכתב התמיכה של ר’ חיים יקבלו הם עולם ומלואו. כנראה שלא.

משקיעים בקמפיין
ונעבור לראיס שככל הנראה נשאר בתפקידו בכהונה שלישית במספר. את קמפיין הבחירות לקח על עצמו אברהם בריסק מבולטון פונטציאל, ועם מערכות בחירות סוערות מאחוריו מציג הוא רעננות חדשה וקמפיין עוצמתי שיעלה לדעתו את רובינשטיין על דרך המלך בתמיכה כלל רוחבית של תושבי העיר. העובדה שרובינשטיין לקח את אחת מחברות הפרסום הגדולות בציבור החרדי יכול אולי להראות על לחץ מכיוונו ועל רצון להציג אחוזי בחירה גבוהים, אך מאידך זה יכול להיות כהסכם רוחבי עם כלל מפלגות שלומי אמונים בארץ. האם זה צעד נכון או לא? התוצאות יוכיחו.

איחוד קהילות בקטנה
מפלגה נוספת שמתמודדת על כניסה למועצה היא מפלגת החסידויות הקטנות בראשותו של חיים רובינפלד. המפלגה אמנם לא מציגים מועמד לראשות העיר אך את הכיסאות של חברי המועצה הם בהחלט מתכננים לעשוק ממפלגת האם אגודת ישראל ולספח לעצמם כסא או שניים ואולי גם שלישי.

מפת הסיכויים אינה מפתיע לטובתם, במיוחד בהתחשב בכך שרבני החסידויות יורו ברובם להצביע עבור רובינשטיין, אך נדמה כי עם מהלכים נכונים יוכל רובינפלד לאייש את כסאות המועצה בחברי המפלגה. לביתר אונליין נודע כי בימים האחרונים ישב רובינפלד עם משה כהנא נציג חב”ד ועם יוסי חשין נציג ברסלב וניסה להגיע להסדרים שיצטרפו למפלגתו. עם שני קהילות רציניות שכאלו, יכול הוא בהחלט לתפוס כיסא או שניים סביב השולחן העגול. כמו כן נודע כי ברשימת המפלגה יוצבו עסקני ציבור מכל איזורי העיר.

אופוזיציה לוחמת
לסיום נקנח עם מי שהיתה בקדנציה האחרונה האופוזיציה בביתר. ניתן בהחלט לומר כי רעיון פיצול המפלגות הוביל או יותר נכון תוביל לפירוקה של האופוזיציה הקיימת קרי מפלגת למענינו ולזריקתה לתהום הנשייה לאחר קדנציה עמוסה באפס עשייה ובחוסר מעש. מנחם זיידא עדיין לא הודיע על המשך דרכו הפוליטית ומלבד תגובה צמוקה בנושא החינוך הוא לא השמיע את קולו בחודשים האחרונים, ניתן אולי לחשוב ולדמיין שהוא מתכנן להפתיע עם קמפיין אגרסיבי ומעניין אך לפי הסיכויים הקלושים מוטב לו למנחם שישקיע בלימודי עריכת דין מאשר שישרוף את עצמו לטובת אפס תוצאות וכלום אחד גדול.
אורי הולצמן שכבר הביע בישיבת ההזדהות כי הוא פורש ממפלגת למענינו, זאת בשל אי הסכמתו של מנחם זיידא לערוך פריימריז, מנסה בימים האחרונים להצטרף למפלגה כלשהיא שתשאיר אותו במפה הפוליטית, אך בנתיים לאור העובדה שאין קהילה מאחוריו וגם העשייה המרובה נחלת פרי כשרונו הושקעו בז’נבה ובשאר מדינות העמים, נראה כי תם הפרק הפוליטי בחייו של אורי הולצמן. אבל מי יודע, אולי הוא יפתיע..

הצלע השלישי במפלגת האופוזיציה הלוא הוא יהונתן עמיצור מתפרק אף הוא ממפלגת למענינו ואמש הוא נצפה מחתים עוברים ושבים ביריד ארבעת המינים למען ריצתו לראשות העיר. שיהיה לו בהצלחה כמובן.

מהיי טק לראשות העיר
מי שכבר הציג מועמדות לראשות העיר מול רובינשטיין הוא חיים גוטליב, איש הייטק כשרוני ומוצלח שמביע את האג’נדה שלו מעל כל במה אפשרית. לדעתו העיר חייבת לעבור שינוי וחייבים להקשיב יותר לתושב מאשר לעסקנים ולפתח את מוקדי התעסוקה ומקומות הבריאות בעיר.
חבריו וידידיו דיי מופתעים מריצתו לראשות העיר במיוחד כשמדובר באיש חכם המכיר את מפת המציאות ויודע את אחוזי הסיכויים לכאן ולכאן, מה גם ריצתו לראשות העיר בלבד ללא כניסה למועצה ממעיטה את הסיכויים שהשם חיים גוטליב ייזכר בדברי הימים של העיר ביתר, אבל לשיטתו רק שינוי מהותי יכול לשנות את העיר ולא חבר מועצה כזה או אחר. מעניין כמה אנשים יסכימו לשרוף את קולם בעבורו.

לסיכום הדברים, המפה עדיין פתוחה ורק בעוד שלושה ימים יוגשו הרשימות למועצות ולראשות העיר, בורסת השמות עדיין לא סיימה להנפיק את עצמה ואולי יהיו הפתעות בהמשך. מי יודע.

ואנקדוטות של היצוא הפורה מביתר לסיום. יצחק רביץ הפתיע את בוחריו הפוטנציאליים בקריית יערים עם פוסטר לסוכה של רבותינו גדולי התורה. יצחק פינדרוס הגדיל לעשות ופינק את בוחריו באלעד בפוסטר אחדות של כלל גדולי וחכמי התורה. מי שמצטרף לרשימת היצוא הוא יוסי שטרית שיכהן כמנכ”ל עיריית אלעד במקרה שפינדרוס יבחר ולהשקיע שם את כישרונותיו הברוכים.
חג שמח.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

25 תגובות

  1. דגל מפתיעה לרעה !!!!!
    מאה מכתבים מרבנים לא ינקו התנהגות בזויה

  2. יהודה עוביידי יופתע לאחר הבחירות. כשש”ס תיפול בגללו

    1. עוביידי אלץחד הבחירות הפחות מוצלחות של שס

  3. שלומי כהן!
    בחירה נכונה, איש מעש, מעל כשרון.
    בהצלחה.

  4. בושות מה שקורה בעיר הזאת שמים לי נציגים מוזרים שלא יודעים מהחיים שלהם ועושים רק נזק
    שעוביידי יחזור למכור פרחים
    ולאתר ביתר עילית אונליין אני קורא תפסיקו להתחנף למושחת רובינשטיין סוף גנב ל…
    ובקשר לזיידה הוא היחיד שמנסה להזיז דברים רק שכוחו מוגבל
    אני קורא לכלל התושבים אנא חוסו על נפשיכם ועל עירכם והצביעו רק למי ששם בראש מעייניו את מצוקת תושבי העיר אם זה בחינוך או בתעסוקה או בדיור
    הצביעו רק לזיידה!!!!!!!!!!!!!!!!!
    רובינשטיין דייייי שחרר אותנו!!!!!!!!!!!!!

  5. ביתר אונליין אתר של אנשי רובינשטיין. זה שקוף מידי.
    בבחירות הקודמות הצביעו לרובינשטיין רק 50% מהתושבים… בתקווה שהפעם האחוזים יצביעו לו יהיו נמוכים יותר והוא יוכל לקבוע את משכנו בוילה שלו במירון.
    הגיע הזמן שיהיה פה ראש עיר שדואג לתושבים ולא עושק אותם. אם זה בגביית הארנונה במטרים לא נכונים ובהודעות אדומות מוגזמות או בגביית אגרת שמירה כפולה וכדו’. הגיע הזמן שיהיה ראש עיר שדואג לאזרח וידאג לגני הילדים שבשכונת אתרוג ויטפל בכלבים המשוטטים ועוד כהנה וכהנה.

    המוסדות יסתדרו גם בלעדיו… למרות שרק להם הוא דאג.

  6. רובינשטיין
    הגיע הזמן שתעוףף הביתה
    יאלה יאלה
    עוףףףףףף הביתה

  7. גאווה גדולה

    סוף סוף כישרון מוצלח מצטרף לש”ס כבוד גדול למי שהצליח לגייס אותו…

    שלומי כהן בחור אנרגטי ומוצלח

  8. אחחחחחחח שלומי כהן

    בהצלחה כמו כל דבר שנגעת בו עד היום הפך לזהב …

    עכשיו זכות לנו שתתן לנו כבוד לעיר

  9. כתבה מוטעית מיסודה
    ניראה כאילו רוביינשטיין או יהודה דייטש כתבו את זה
    נתחיל אם יעקי הרשקופ וישראל פחטר למען השם מה עכשיו הם יחדשו לי הם הרי היו בקואלציה של רובינשטיין אם יכולת לעשות ולא עשו כלום למה עכשיו שיעשו משהו?
    לגבי זיידה לצערי הוא לא יכל לעשות כלום כשהוא מיעוט שבמיעוט הוא יכל רק לצעוק ואת זה הוא עשה מצויין!!

  10. קבלו הסבר למה רובינשטיין מטפח בכיכרות( בכל העיר הוא לא עושה כלום פחים קרועים כבישים שבורים וכו)
    דרך הכיכרות אפשר לגנוב כסף לכיס , כי כשמשפצים כביש או משהו דומה יש מחיר לזה אי אפשר להגיד זה עלה יקר יותר מהסטנדרט , אבל כיכר זה אומנות ובאומנות אין מחיר וכך רובינשטיין המושחת גונב כסף לקנות לילדיו דירות בבית שמש ולידירה במירון ובאומן וכו’

  11. ביתר בינתיים מתקופת רובינשטיין נראית כאתר בניה ,בניה לא חוקית ברמות הזויות כל אחד עושה מה בא לו והשמים הם כבר מזמן לא הגבול. להיות ראש עיר זה לא לאפשר לכל אחד לעשות כפי העולה על רוחו.
    מבחינת תשתיות (חניה,תחבורה ציבורית,מרכזי קניות) אין מקום לכל אלפי יחידות דיור שהתווספו ב8שנים האחרונות.אבל זה מה שקורה אם אין באמת אחד שמנהיג את העיר. גם לומר “לא” צריך כוח והרבה כוח.

  12. ואהוו
    סוף סוף שם שיכול להביא כבוד לתושבי העיר
    שלומי כהן היה הבוס שלי ושל עוד עשרות מתושבי ביתר
    אם יביא את הכשרון והחן של ניהול המשרד לערייה אנחנו הולכים להנות לפחות בחמש שנים הקרובות

  13. ימותו הקנאים מנחם זיידה התותח לראשות העיר בעזרת השם.

  14. המעניין שמי שכותב פה זה בעיקר אופוזציונרים מושבעים. אבל כדאי רגע לקרוא בצורה רגועה ושפויה. דעו כולם כי רוב העיר על רבניה ותושביה מחזיקים ונהנים פחות או יותר ממאיר רובינשטיין. הרבנים יורו להצביע לו וכך רוב תושבי העיר יעשו. תכתובות אלו הם אך ורק לשחרר זעם וכעס. זה מובן זה טבעי כי בשום מקום אין 100אחוז. לענייננו. כאחד שחי פה בעיר קרוב ל15 שנה אני רואה את הדברים כך: עוביידי לדעתי עשה עבודה פשוט מעולה עם הספרדים. עד לפני חמש שנים שס הייתה ישנונית ולא ממש מורגשת ופתאום וואוו. מלא אירועים. מכירות. בחורים. קהילות. רבנים. לדעתי עוביידי לוקח יפה ובגדול לעניות דעתי 4-5 מנדטים . רובינשטיין על הראשות כבר דיברנו. על זלץ אומר שלדעתי הוא עשה טעות גדולה עם כל הסיפור שלו עם רביץ יגיעו ל 2 מנדטים אולי אולי 2 וחצי. אנשים מדגל כמו שאני שומע מאוד מאוד כועסים עליו. פכטר ויקי יש מצב של מנדט אחד וחצי. רובינשטיין והקהילות יגיעו ל 7 מנדטים. רובינפלד יגיע ל2 עוד מישהו לפה ולשם ירח מנדט. עד כאן דברי

    1. זהו קישקוש מוחלט רוב הציבור לא מרוצה ממאיר רובינשטיין ויוכיחו זאת כמה סקרים
      רובינשטיין דרדר את העיר לפי פחת הזנחה כמעט בכל פינה התושבים פשוט זועמים עליו
      פשוט צא לרחוב ותעשה סקר ותדע בדיוק כמה אחוז רובינשטיין שווה
      ולגבי יהודה עוביידי חוץ מלהגיד שהוא עוד לא יוצלח ששס הוציאה מתוכם אני לא רוצה להרחיב
      לגבי דודי זלץ . לדעתי הוא עוד יפתיע את כולנו אם אם אמבציות חזקות הוא מתאים לכל הדיעות להיות ראש עיר
      בכלל תמיד אנשי דגל הם אנשי עשיה (כך גם היה רביץ ) הרבה יותר מאגודה הם מרגישים שליחות בלהיות נציג ציבור ולא רק ג’וב

  15. מעניין שבכל הכתבה שכחתם לציין את הרב וייסברג שבבחירות האחרונות חסרו לו 90 קולות למנדט שני

  16. 170 משפחות לפלג? לא הגזמת?

    אין להם 50 בביתר

  17. הבחירות מענינות תספתא שלי

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן