השטעטל: תפילות אצל רבינו, מחלוקת זה לא דרכינו, ועסקת ברטר במאפיית עירנו

לצד מי רקד ראש העיר במוצאי ראש השנה ומה הם ההתפתחויות לאורן זקוק הוא נואשות לישועות של הצדיק? מי נמנע השנה מלהגיע לאומן ומה הוא עשה בחברת מובילי דעת קהל של הציבור הליטאי? מי כבש את לבבות מתפללי השטיבלאך ואיזו קהילה תתמוך לכאורה במועמדותו לראשות העיר? – סוגרים שבוע עם השטעטל
WhatsApp Image 2018-09-12 at 18.49.56 (2)
WhatsApp Image 2018-09-12 at 18.49.56 (2)

ובלכתך בדרך
הבחירות מתקרבות ואיתם הלחץ הגובר של המועמדים לראשות העיר ולמפלגות שונות במועצת העיר, השילוב עם ראש השנה והלחץ מיום הדין הוציא מהם את הטוב ביותר וכך נצפה ראש העיר הנוכחי ומי שזכה ל80 אחוזי תמיכה בסקר פרטי של רפי פדלשטיין מידיעות ירושלים, יושב והוגה בתורה הקדושה במושבו שבמטוס בדרך לאומן.


הדקה ה99 מתקרבת
אמנם תורה היא וללמוד הוא צריך, אך טוב בהחלט שילמד מחדש את תורת המספרים עם רפי הסוקר כי השמועות בכיכרות ובחדרי חדרים מהלכות אימים על המשך כהונתו בעיר, ועל צלילת אחוזי התמיכה לאחוזים בודדים של שלומי אמוני ישראל שישמרו על הגחלת בכל חזקם ומאודם. לבנתיים הדיבור החזק – הרווח במקוואות ובחדרי הקפה בכוללים של אלו הנמנעים מלטבול במקווה טהרה מידי יום ביומו – הוא כי הדקה ה99 של סגירת הרשימות תוביל מהפכה של ממש במערכת הבחירות המנומנמת של עירנו המעטירה. זקני ביתר שזוכרים היטב את ההתקוטטויות בימי פינדרוס יצטרכו לרענן את זכרונם ומלאותו במצבורים חדשים של ימי זלץ ודומיו. ימים יגידו כמובן… השאלה אם הלילות גם הם יספרו.
רובינשטיין שבחר הפעם לא להתפנק בביזנעס אלא לנסוע במחלקה הרגילה עם העם שבשדות, הזדרז לסיים את הדפים הספורים שנותרו לו בכדי להגיע מוכן לסעודת הסיום מסכת שערכו בשבילו ידידיו הקרובים באומן. ל’השטעטל’ נודע כי מפלגת רפ”ב של חסידי ברסלב מהלכת אימים על ראש העיר ובשל כך הוא מגייס את תמיכת הקהל הברסלבי לקראת הבחירות הקרבות.
מתמודד נוסף שביקר באומן השנה הוא חיים רובינפלד שעדיין לא הכריז כראוי על ריצתו, אך מאחורי הקלעים נודע כי החסידויות הקטנות על הכוונת ובמקום השני הוא צפוי להפתיע עם דמות מוכרת מתושבי העיר.

וגר דגל עם כבש?
מתמודד אחר שהשנה בחר שלא להגיע לאומן הוא יעקי הרשקופ, לשאלת השטעטל מדוע הוא נמנע מלהמשיך את המסורת השנתית של ראש השנה אצל רבינו, נענה הרשקופ שעקב שינויים בהסדרי הכנת הארוחות בהכנסת האורחים הגדולה באומן מטעם הנגיד שיינר, הוא אינו יכול להשתתף בפעילות הנמרצת כמידיי שנה בשנה ובשל כך הוא בחר להישאר בארץ ולארח סביב שולחנו אורחים כמיטב המסורת.
ואם לא ברסלב אז לפחות ‘מתנגד’, השבוע נצפה יעקי הרשקופ בשיחה צפופה עם בן דודו אריה זוסמן עורך עיתון יתד נאמן. יודעי דבר שהאזינו לשברי משפטים צווחנים שנאמרו בשיחה מספרים על בירורי סיכוייו של הרשקופ לחבור למפלגה הדגלאית בעיר, ותמיהות קלות אודות הדחת הנציג המכהן בפריימריז ללא היתכנות מוקדמת.

טוב לעשיר טוב לשכנו
אגב שיינר, המליונר הנודע נצפה צועד ברחובות אומן יחד עם מקורבו ואיש סודו ליזער קרליבך תושב ביתר. אנשים שניגשו ללחוץ את ידו נשאלו האם האוכל ערב לחיכם ומה לדעתם צריך לשנות בשביל שיהיה טוב יותר לשנה הבאה. התמונה צולמה בבלעדיות על ידי הסטטוסר הנודע צבי אריה לנגר.

לגור אצל רבינו
אגב לנגר.. מי שפעל בנמרצות בימים שלפני ואחרי החג הוא נחמן לנגר תושב העיר ואחיו של.., בסמיכות רבה לציון הוא הקים משרד מכירות שם מכר לאלפי החסידים דירות באומן במחירים שווים במיוחד. חלק מהוצאות הפרסום נחסכו כאשר אחיו שולט על מערכת סטטוסים מסועפת בקרב חסידי ברסלב ובעולם בכלל.

המתנדבים המסורים
ואם באומן עסקינן, לא ניתן להתעלם מהפעילות העוצמתית של מתנדבי איחוד הצלה ומד”א בעיר עם הקמתם של חדרי מיון קדמי לשירות השוהים בציונו של הצדיק. במהלך החג טיפלו הרופאים בעשרות מקרים ואף יילדו בהצלחה ובשעה טובה תינוק בריא ושלם שנולד בסמיכות לציון בליל ר”ה. מי שניהל את המרפאה של איחוד הצלה ביד רמה הוא שרוליק קליין תושב ביתר, במרפאת מד”א נצפה נתן רובינשטיין שאף הנציח את הרגע לצד לאדיה שנקלעה בסמיכות לאמבולנס מד”א.

קרדיט יוסי גאלדבערגר

ריקוד מאוחד
במוצאי החג כנהוג התאספו עשרות אלפי החסידים לריקודים סוערים במתחם הגדול של שיינר, במקום נצפה ראש העיר כשהוא רוקד בהתלהבות עם אברימי ליפשיץ נציג קהילת ברסלב בביתר. השמחה והריקודים הרקיעו שחקים וניכר הוא כי הקשר של ראש העיר עם הפעילים האמיתיים בברסלב הוא גבוה מעל גבוה ולא ימחה ע”י פאשקוויל כזה או אחר.

הבוחר בתורה
השבוע התקיימה שמחת בר המצווה לבנו של הרב אברהם אייזנבאך ראש ממלכת הדף היומי ומגיד השיעור המפורסם בביתר. כמיטב המסורת התיישבו תלמידי השיעור בערב ופצחו בלימוד הדף היומי כאשר הקלידן נתי רבינוביץ מצטרף אף הוא ממרום מושבו לקול הזימרה של לימוד התורה.

א הייסע לאטקע
מי שהפתיע השבוע את שוק הספרים המצוירים הוא המאייר מוטי הלר עם ספר חדש מפרי עטו ‘משפט שדה’. הספר נחטף מהמדפים כלחמניות לוהטות ואם לא דיי בכך אז השבוע נצפה הוא במאפיית מן הארץ במרכז מסחרי תמרים יחד עם בעל המאפייה בעסקת ברטר מיוחדת מאין כמותה, ספר חדש תמורת לחמניות טריות.

הלב דופק
ספר נוסף שצנח השבוע לשוק הספרים הוא ספרה של הסופרת שרה פכטר. שם הספר הוא 32 פעימות, ליצני הדור מספרים כי שם הספר ניתן לרמז על קצב פעימות הלב בליבו של בעלה חבר המועצה ישראל פכטר עם חששותיו המרובות בעניין עתידה של מפלגת טוב ושילובה או אי שילובה עם מפלגת תושבים כזו או אחרת.

תמיכה תמורת אישור
מתמודד חדש שכבש השבוע את לבבות מתפללי השטיבלאך הוא חיים גוטליב שהכריז על ריצתו לראשות העיר ללא ריצה למפלגה. על פי מצע הבחירות טוען גוטליב כי העם שבשדות נשכח מעיני חברי המועצה וכי עסקנים בלבד הם אלו שזוכים לטעום מנתח תקציבי העירייה ואת זה הוא מתכנן לשנות כאשר הוא ימלוך בכס ראשות העיר. להשטעטל נודע כי סיכוייו להשיג תמיכה מרבני העיר העלו חרס וכי נבדקת אפשרות להשיג תמיכה רוחבית מקהילת הארנסטייפל, רבניה, שכניה וחברי הקהילה, בתמורה להשגת אישור כוללני לקיום אירועים וטישים עד שעות המאוחרות ביותר של לילות שבת וחג.

חופרים מחילה
לסיום, היות ואנו עומדים ימים ספורים לפני יום הכיפורים ברצונינו לבקש את סליחתם של אלו שחשו אי נעימות מידיעות כאלו ואחרות שנכתבו במדור זה ובכלל כתבות האתר ביתר אונליין. עסקני העיר שלא הוזכרו, פשוטי העם שהוזכרו יותר מידיי, חשובי העיר שהוזכרו ללא מתן קדימת תואר מכובד כיאה למעמדם, פרנסי העיר שצולמו בפוזות מעניינות ולא ששו לפרסום הגורף, ולכלל עמך בית ישראל שחיכו מידי שבוע לקרוא דברים מעניינים ומשובבי לב ונענו לפעמים בתשובת הפגרה הכואבת. ועל כולם… מחל לנו.
אנחנו לעומת זאת סולחים לכם בלב שלם על שמיעטתם בתגובות והערות לשיפור, על שלא שלחתם תמונות וידיעות ומעניינות, כולנו תקווה שתפתחו דף חדש ותעשירו את השטעטל בסיפורים מעניינים ובתמונות מסקרנות כדבעי. כך או כך גמר חתימה טובה לכולנו.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

17 תגובות

  1. דייייי ללקק לרובנישטיין

    רק סובלים ממנו

    תנו לתושבים להנות ולחיות …

    ורובינשטיין שבענו ממך הספיק

    שתי קדנציות

  2. שבוע טוב.
    ישראל קליין, איש יקר מאוד עושה הכל בהצנע לכת אבל מזיז הרים!!
    בולדוזר אמיתי! כמה חבל שאין אנשים כאלו בפוליטקיה.
    מעריך, אוהב, ומצדיע לך!

  3. שרוליק קליין!
    תותח אמיתי! איש אשכולות.
    שבוע מיוחד איש יקר.

  4. באמת חבל ששרוליק קליין לא מתמודד לראשות,
    אין מתאים ממנו, איש חסד, מבין עניין, ניסיון ניהולי וחסיד ברסלב שלמד בקול תורה.
    יכול לאחד את כל העיר.
    רוץ שרוליק רוץ!

  5. מספיק להתחנף לרובינשטיין הוא לא שווה שקל וסוף גנב ל……

  6. חמש כוכבי יופי
    ביתרי ותיק
    היום
    אבל…

    0 מקומות עבודה חדשים מאז פינדרוס

    אין טר”ם בעיר למרות 30 אלף ילדים

    מצב הנוער בסיכון בתחתית של התחתית

    לשכת רווחה על הפנים (רק לאחרונה החלה להשתקם)

    אבל כיכרות וכוכבי יופי לרוב ב”ה

    לא נורא..

    אנחנו חרדים

    נעשה ככל אשר יורונו

    נקבל שוב את אותו ראש עיר

    וחוזר חלילה

  7. איש חסד עצום בכל כלי מידה, היה לי שיתוף פעולה איתו במפעל לבשר שהוא מנהל, אין כאלו אנשים היום!!
    מנהל חזק עם לב ענק!
    כמה חבל שאתה לא רץ.

  8. אין על מאיר רובינשטיין וחבל לכל המגיבים שמלכלכים את פיהם בערב יום כיפור
    נראה אותם יושבים יום אחד בכיסא שלו… לא מומלץ

    1. אין עליו במה? בקומבינות? או בשחיתות? עירייה שלנו יושבים בה צדיקים או מושחתים וקומבינטורים?

    2. רובינשטיין הוא מכה לעיר
      מאז שהוא ראש עיר
      הכל התרדר אחורה
      צריך להטיס אותו לכל הרוחות
      אני לא מצליח להבין למה חסידי ברסלב( החסידות שלו שגם שם לפי מה ששמעתי לא מרוצים ממנו)
      לא מחליפים אותו אם משהו שידאג לעיר ולא רק ידאג לכותרות

  9. די להתחנף למאיר רובינשטיין הוא הרס את העיר
    רובינשטיין הביתה!!!!!!!!!!!!!!

  10. רובינשטיין גם הביא לביתר את ברלנד. שאלו שכנים מה היה שם ואיך הם סבלו!

  11. רובינשטיין הביא את כל החלאות והמחלות לעיר
    גרם לבעיית הנשירה
    רובינשטיין הביתה!!!!!!!!!!!!!!!!

  12. שרוליק קליין בחור מיוחד שכל כולו למען הזולת בן אדם שמגיעים אליו בלילות כאיש הצלה להיעזר בו איש מדהים מגיע לעיר איש מיוחד כזה נדיר זן כזה כדאי שאנשי העיריה ידבקו בהליכיתיו או שאנשי ברסלב ישכילו להריץ אותו למועמד נורמלי

  13. ישראל קליין איש אם לב תקרא לו באמצע הלילה הוא יבוא יטפל ויעוף בלי שתספיק להגיד לו תודה
    הלוואי והוא יהיה איש ציבור
    אחד האנשים שעושים טוב בלי לחפש כותרת
    העיר ביתר התברך בכזה תושב!!

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן