בבכיות ובתחנונים: האדמו”ר מקליוולנד במסע חיזוק והתעוררות

מסע חיזוק והתעוררות בראשות כ"ק האדמו"ר מקליוולנד ערב ראש חודש אלול
IMG_1547
IMG_1547

ביום חמישי ערב ראש חודש אלול לקראת פתיחת זמן אלול לתלמידי הישיבות ואברכי הכוללים יצאו חסידי קליוולנד למסע חיזוק והתעוררות בראשות רבם כ”ק האדמו”ר מקליוולנד שליט”א.

בשעות הבוקר המוקדמות התאספו החסידים בבית המדרש קליוולנד בביתר לתפילת שחרית בראשות האדמו”ר שליט”א לאחר התפילה עברו החסידים לקבלת שלום אצל האדמו”ר. לאחר התפילה כשהוגש למשתתפי המסע פת שחרית, מנין ממשתתפי המסע לא הצטרף לפת שחרית בעקבות מנהגו של האדמו”ר לצום עם מנין בערב ראש חודש אלול.

שיחת חיזוק והתעוררות התקיימה בבית הכנסת של החסידות בביתר, המגיד מישרים המשפיע הגאון רבי משה ויינבאך עורר את הקהל אודות חודש אלול שבפתח וימי הרחמים והסליחות המתקרבים בנוסף, הזכיר לאברכים את חודש אלול לפני כעשור כשהאדמו”ר שהה כל חודש אלול בקרב חסידיו בביתר. הגאון רבי דוד ויינשטוק מראשי הכוללים ערך סיום של חברי הכולל על חומר שנלמד בזמן האחרון כולל לימוד מיוחד של האברכים גם בימי בין הזמנים בהמשך דיבר על פתיחת זמן לימוד החדש לאחר ימי בין הזמנים.

האדמו”ר שליט”א פתח את דברות קדשו והרחיב על משמעות שנה חדשה של לימוד בהיכלי הישיבות אפילו שלא היה סיום של שנה קודמת. האדמו”ר הוסיף לדבר על ימי הרחמים והסליחות וחודש אלול, כל חודש אלול הוא חודש הרחמים והסליחות אחינו הספרדים אומרים סליחות כל החודש ואנחנו צריכים ללמוד מהם להפוך את כל חודש אלול לחודש הסליחות, מנהג אבותינו לא לומר סליחות כל החודש אבל את ההתעוררות של חודש הסליחות אנחנו יכולים וצריכים לקחת מהם.

ראה”ע ביתר הרב מאיר רובינשטיין נאם בשיחת החיזוק ואמר: האדמו”ר מקליוולנד הגיע מרעננה לביתר להעיר את לב המתפללים לקראת ראש חודש אלול, לא תמיד צריכים לשמוע שיחה מהאדמו”ר בכדי להבין מה זה חודש אלול, מי שרואה תפילת שחרית של האדמו”ר בחודש אלול מרגיש את ההתעוררות גם בלי דיבורים.

החסידים בראשות האדמו”ר יצאו לאמירת תהילים בקבר רחל אימנו, לאחר אמירת תהילים ניגנו במקום שירי רגש מהחודש הרחמים והסליחות. ומשם המשיכו בנסיעה לכותל המערבי.

לכותל המערבי הגיעו החסידים בראשות האדמו”ר כשעתיים לאחר חצות היום לתפילת יום כיפור קטן, לפני תפילת מנחה התעטר האדמו”ר בטלית ובתפילין רבינו תם לעמוד ניגש לתפילת מנחה המשפיע הגאון רבי משה ויינבאך כשלאחר מכן ניגש האדמו”ר לעמוד לתפילת יום כיפור קטן באמירת הוידוי פרץ האדמו”ר בבכיות עצומות למשך שעה ארוכה כשעיני החסידים נשואות לרבם, לאחר שעה ארוכה של בכיות ותחנונים שאג האדמו”ר ז’ פעמים השם הוא האלוקים וכל הקהל אחריו. בסיום התפילה תקע האדמו”ר בשופר 3 פעמים תקיעה שברים תרועה תקיעה כמנהג בית נדבורנא.

לקראת סיום המסע עלה כ”ק האדמו”ר להר הזיתים בירושלים לציון חמיו האדמו”ר מראמאן זצוק”ל לרגל יום ההילולא ה-ח”י לפטירתו, לאחר מכן נכנס לאוהל האדמו”רים בו קבורים אביו האדמו”ר מסטראזניץ זצוק”ל והסבא האדמו”ר רבי איתמר מנדבורנא, לאחר אמירת תהילים וקדיש ביקש האדמו”ר מכל המשתתפים והגבאים לעזוב את האוהל ולסגור את הדלתות, במשך זמן רב הסתגר האדמו”ר ביחידות באהל, כשבחוץ נשמע קולו בבכי של האדמו”ר שליט”א, בצאתו מאוהל האדמו”רים אמר האדמו”ר עם ישראל צריכים ישועה אבינו שבשמים יגזור עלינו שנה טובה ומתוקה ואיחל לקהל המשתתפים כתיבה וחתימה טובה.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן