יוצאים לים: רשימת כל החופים הכשרים

החופים בראשון לציון, ושרתון, וקרית חיים, פסולים בתכלית • נמשכים המאמצים להכשיר את חופי הים: בת ים, אשקלון, וחדרה
WhatsApp Image 2018-07-25 at 18.47.28
WhatsApp Image 2018-07-25 at 18.47.28

האגודה למען טוהר המחנה מודיעה: כי הוכשרו עוד ארבעה חופים בים התיכון. ונמשך המאמץ להכשיר את בת ים, אשקלון, וחדרה  לדברי האגודה, החופים בראשון לציון, ושרתון, וקרית חיים, פסולים בתכלית  באגודה ממליצים מאד להגיע לחוף אשדוד בשעות הבוקר מהשעה 7:00 עד השעה 9:00, לעומת החופים הכשרים הנוספים שנפתחים רק בשעה 8:30 בבוקר

החופים הנפרדים שהוכשרו לציבור בים התיכון הם: הרצליה, אשדוד, חיפה, נתניה, עכו, ונהריה. החופים הנפרדים שהוכשרו לציבור בכינרת שבצפון הם: החוף הנפרד בטבריה, וחוף כינר בטבריה. החוף הנפרד בים המלח שהוכשר לציבור הינו: נווה זוהר.

רבני האגודה מציינים לשבח את הרב אריה דרעי וצוות משרדו שפעלו עד כה ועדיין משקיעים הרבה זמן ויגיעה לטובת הכשרת כלל החופים הנפרדים ברחבי הארץ.

לגבי חוף אשדוד, בהשתדלות שר הפנים הרב אריה דרעי שנכנס לעובי הקורה ופנה לראש העיר אשדוד מר יחיאל לסרי, שאכן נענה בחפץ לב לפנייתו, והסדיר פיקוח הדוק בחוף הגולשים שלא יכנסו למים. בנוסף האריכו את המחיצה בעוד כ10 מטר ואתמול (י״ג אב תשע״ח) תיקנו את הברזנט, כעת החוף הוכשר לקהל יראי ה’. אולם מכיוון שבימים שהים נוח, ניתן להכנס אף מעבר למחיצה, וקשה מאד להכניס עוד את המחיצה בעומק הים, לכן יש להקפיד שלא לעבור את המחיצה וללא להכנס לעומק הים, ולאלו שבכל אופן נכנסים, אזי ניתן להכנס רק מול סוכת ההצלה ולא ליד המחיצות, כדי לא להכשל חלילה במראות החופים הסמוכים.

יצוין כי גם מההיבט הגשמי נוספו בחוף שיפורים גדולים. נבנתה רמפה ייעודית כדי להנגיש את החוף לנכים. וכן בנו בעלות תקציבית גדולה עוד מתחם שלם של מלתחות ומקלחות לתועלת המתרחצים, ונבנה שביל גישה מבטון מהמלתחות עד לקו המים.

לגבי חוף הרצליה, יוזכר לשבח ראש העיר בני ברק הרב חנוך זייברט שהשקיע מאות אלפי שקלים כדי שהחוף יוכשר על הצד היותר טוב, ובנוסף עשו השנה דרך מיוחדת עוקפת בכניסה לחוף בהשקעה כספית אדירה, כמו”כ עירית בני ברק השקיעה המון משאבים בלהכשיר את הסככות והמתקנים בחוף, ובנתה עוד גדר נוספת משני צדי החוף, שיצר שטח סטרילי מהחופים הסמוכים, וע”כ יבורכו.

לגבי חוף נהריה, שר הפנים הרב אריה שליט”א, שלח את מנכ”ל משרדו, שנסע מספר פעמים במיוחד לנהריה כדי להכשיר את החוף הנפרד, וב”ה החוף הוכשר השנה לראשונה.
החוף נמצא ליד המרינה, והכניסה אליו היא בדרך מיוחדת, דרך הבית ספר לשייט, רחוק מהכניסה של החוף המעורב.

לגבי חוף עכו, השנה בנו חוף חדש, במימון משרד הפנים, מאחורי המרכז הרפואי לבריאות הנפש ‘מזור’, חוף ענק ומושקע, כולל מבנה קבע של מקלחות ומלתחות.
יצויין, שיש מעלה גדולה בחוף עכו, מכיון שהוא נמצא בתוך לגונה עם שוניות אבן, שיוצר ‘שובר גלים’ טבעי לחוף, והמקום נוח כמו בבריכה,
חשוב לשים לב, שגם כשהאגודה למען טוהר המחנה מציין ש’החוף כשר’, עדיין זה לא ערובה שלא יהיו מקרים קיצונים כגון קריעת מחיצה ע”י ונדליזם באמצע היום, או שאנשים נכנסים ללב ים היכן שהמחיצה לא מגיעה, וניצן להשקיף לעבר החופים הסמוכים, ובכלל בנושא חופי הים לא ניתן להגיע להכשרה של 100 אחוז ואלו החופים שהוכשרו הינם עם הכי פחות מכשולים, ולכן צריכים לשים לב לשמור על הסדר ועל הוראות ההצלה, ולהזהר ממכשולות, ואם חלילה יש פרצה לעדכן מיד את משרדי האגודה.
כמו”כ ניתן להתעדכן בכל נושא הרחצה בחופים, הזמנים, דרכי הגישה והאמצעי הזהירות הנדרשים, בקו המידע הקולי “קול המחנה”, המופעל ע”י “האגודה למען טוהר המחנה”, בטל’: 072-27-600-60, מכל טלפון.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן