נכנס לתוקף בביתר: חוק עזר עירוני למניעת רעש

השר להגנת הסביבה אישר את חוק העזר של עיריית ביתר עילית למניעת רעש, והוא נכנס לתוקף * החוק קובע את זמני הרעש המותר והאסור באזורי מגורים ותעשייה, את רמות הרעש המותרות, ואת סמכויות הפיקוח של העירייה * רה"ע רובינשטיין: "לא מספיק שביתר היא עיר יפה, היא צריכה להיות גם שקטה ונעימה"
WhatsApp Image 2018-07-12 at 21.39.45
WhatsApp Image 2018-07-12 at 21.39.45

שקט כאן גרים: השר להגנת הסביבה אישר את חוק העזר החדש של עיריית ביתר עילית למניעת רעש, הקובע את זמני הרעש המותר והאסור באזורי מגורים, אתרי בנייה, תעשייה ועוד, את רמות הרעש המותרות, ואת סמכויות פיקוח העירייה.

ע”פ החוק, תוטל מגבלה על רעש בין השעות 14.00 ו-16.00 ובין השעות 23.00 ו-07.00 למחרת, ובימי מנוחה – עד השעה 08:00 למחרת. עם זאת, החוק מסייג שורה של מועדים שונים, כמו ימי חול המועד, פורים ועוד.

בעניין ביצוע תיקונים, שיפוצים ובנייה נקבעו מגבלות רעש בין השעות 20:00 ל-7:00. גם כאן למעט מוצאי יום הכיפורים ומוצאי שבת שבין יום הכיפורים וסוכות לצורך בניית סוכה, ומוצאי שמחת תורה לצורך פירוקה”.

לגבי הגבלת מפלס הרעש בעסק או באתר בניה קובע החוק מגבלות על ציוד בניה העלול לגרום לרעש בלתי סביר. העירייה רשאית לדרוש להתקין מכשיר להגבלת מפלס הרעש.

לגבי נפצים, חזיזים וזיקוקין דינור נכתב בחוק, “לא יפעיל אדם ולא ירשה לאחר מטעמו להפעיל באזור מגורים זיקוקין דינור, חזיזים, נפצים וכיוצא באלה, המכילים חומרים נפיצים והגורמים לרעש”.

חלק חשוב הוא מערכות האזעקה, ההופכות לעיתים למטרד קשה. החוק קובע, כי הפעלת מערכת האזעקה תהיה למשך 6 דקות לכל היותר, שלאחריו יחדל הצופר לפעול. בנוסף, בעל הנכס יתקין שלט המפרט עם שם וטלפון של אדם המוסמך לטפל באזעקה.

לשם פיקוח על ביצוע החוק, רשאי מפקח העירייה להיכנס לכל מקום בכל עת סבירה, ובלבד שלא ייכנס למקום המשמש למגורים, אלא על פי צו של בית משפט. המפקח רשאי להורות להפסיק את הפעולה הגורמת לרעש, להפסיקה בעצמו, ואף להוציא את המכונה מהמקום.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן