פריימריז בדקה התשעים, המושכים בחוטים, ומשלוח מפתיע ומרשרש במיוחד

מהו הדמיון בין משחקי גביע העולם לפריימריז הדגלאי הקרב ובא, ומי הוא זה שמעביר לנו דיווחים ישירים ממוסקבה? מי הם הביתרניקים ששהו בכנסת, ומהו האירוע יוצא הדופן שהתרחש בוועדה מסוימת? מה הם היוזמות לשיתוף פעולה בין בעלי העסקים ומי הם התושבים שעשו כבוד בוועידת הנדל"ן. – סוגרים שבוע עם השטעטל.
WhatsApp Image 2018-07-02 at 13.54.31
WhatsApp Image 2018-07-02 at 13.54.31

מי יניף את הדגל
בימים אלו.. כאשר בעיתונות החרדית מרבים לדבר ברמזים אודות מיליארדי צופים מרחבי העולם שעוקבים בלהט אחר קבוצת משועממים שרצה אחר כדור ובועטת בו, וכל כותב טורים זוטר מתאר אפיזודות שונות המעידות על עליונותו לעומת אותם מיליארדים, היו כאלו שרצו לדמות את המשחקים הסוערים והמותחים – לפריימריז בדגל התורה בביתר שאמור להתקיים ביום שלישי הקרוב.
הצד העליון בטוח בניצחונו וממעט להתייחס בנושא, ואילו הצד השני חותר בשקט למהפך ולניצחון מרהיב שתחולל דרמה של ממש במפה הפוליטית של דגל בביתר. כך או כך שני הצדדים שמחים ומאושרים שההכרעה לא אמורה להיות בפנדלים בין המשב”קים החשובים אלא בהצבעה חוקית ומסודרת.
פרשנות נחמדה שכבשה את הרשת הבייתרית הציגה את הפריימריז המותח באור שונה: “מה שיפה בפריימריז בדגל הוא שסך הכל מדובר על 31 מצביעים שנהנים למתוח את ההצבעה במשך יום שלם, כשהם מתחרים ביניהם מי יהיה הבן תיירה שכולם מחכים לו בדקה ה99.9 כשהוא נכנס עם 4 ספרים בגודל מטר תחת בית השחי ומכיס החולצה תבצבץ דפדפת עם חידוש”ת כשהוא אומר לעצמו – ‘במסירות נפש יצאתי להצביע באמצע הכויילל ערב’. וכמובן שבדיוק באותו ערב הוא פשוט התבלבל והלביש את הפראק במקום החליפה”.

יצא לקרן
אגב מונדיאל, השבוע נצפה הדוגמן הביתרי מיקי שפיצר ברחובות מוסקבה שם כידוע מתרחשים משחקי גביע העולם. מיקי אף תועד כשהוא מתראיין לערוץ הטלוויזיה הרוסית ולהם סיפר בשפתו המיוחדת על חיבורו לכדורגל ואהדתו לקבוצה שתנצח את הטורניר. השטעטל מקווה כי בבלוג ‘מיקי מטייל’ יופיע פרק נרחב על עלילות מוסקבה הק.ג.ב. והקרמלין האדומה.

זוכה בחמישה קולות
ובחזרה לפוליטיקה הבייתרית, בעוד ש”ס נשארת חפה מכל פריימריז כזה או אחר, נערכו השבוע שמחת אירוסי בתו של הרב אברהם אורן מנהל מוסדות נתיבות שלום ומהמושכים בחוטים בש”ס בעיר. באירוסין השתתפו מיטב העסקונה הפוליטית הארצית ובתוך כך פיזזו ורקדו רב העיר הגר”י תופיק ששמו נקשר לאחרונה במפלגות שונות ומהצד הפוליטי השני ראש הישיבה הרב יעקב כהן בנו של חכם שלום. בתקווה שהשמחה תמשיך כך לעד.

ראש עיר משלנו
ובהמשך לבחירות המוניציפאלות, השבוע נצפה המועמד לראשות עיריית ירושלים משה לאון בשיחה ערה עם ידידו הקרוב יצחק פינדרוס. בשיחה השתתף מקורבו ואיש סודו של לאון הלוא הוא גד כהנא תושב הישוב השכן אפרת. את השלישייה השלים איש החסד חונא דייטש שהתאמץ לשכנע את לאון שאין קרבת משפחה בנו לבין המועמד השני יוסי דייטש.

חב”ד על המפה
ובנתיים בכנסת, השבוע התקיימו אירועי הצדעה לחב”ד בכנסת בין השאר בהנחייתו של סגן שר החינוך מאיר פרוש כאשר לצידו ישב ראש העיר רובינשטיין. בין הנוכחים נצפו מספר דמויות מהעסקונה החבד”ית בביתר. במהלך אחד הנאומים התרחש אירוע יוצא דופן כאשר אי מי מהנוכחים קטל את הנואם בקיתונות של לעג מבלי לשים לב שהוא מתועד ומופץ בתפוצת נאט”ו לרחבי העולם, רובינשטיין ניסה להשתיקו אך ללא הצלחה.

ובוועדה אחרת שפירקה לגורמים את נושא החינוך ממלכתי חרדי התייצב על המשמר עו”ד יחזקאל רוזנבלום מביתר לטובת תקציבי החינוך שיעברו בשלימות.

חסיד פינסק אבל דרוזי
ואחרון לכנסת, באחד מהוועדות החשובות בנושאי העדפות מגדר, הוזמן קצין הבטיחות של ביתר מר פארג’ להסביר למשתתפים את חשיבות העניין. “הוזמנתי היום לוועדה מיוחדת לענייני הציבור בכנסת ישראל על מנת להביע את דעתי הנחרצת על אי הייצוג של המגזרים השונים כולל דרוזים, חרדים, ערבים בהנהלת מאוחדת ובכלל הקופות במדינה כולל מועצה ודירקטוריון! הוועדה בראשות חבר הכנסת ישראל אייכלר הסכימה ובצורה ברורה עם רוב דבריי וכנ”ל עם הנציגים האחרים!” דברי פארג’ דאהר.

הכל פוליטיקה
איש הרדיו רפי פרלשטיין החליט כי המיקרופון כבר לא מספיק בעבורו ולקראת הבלגן המוניציפאלי הוא רעב לשטח הבוער. בהודעה שהוציא פרלשטיין כתב בין היתר: ” שמח לעדכן כי בקרוב אתחיל לשמש ככתב פוליטי בידיעות ירושלים. אני נכנס בתקופה סוערת, במסגרת התפקיד אסקר את הבחירות לראשות ולמועצת העיר, ואת הנעשה בעיריית ירושלים.”

בונים בניינים
וועידת הנדל”ן של צמרת שהתקיימה במרכז ריכזה סביבה את טובי הנדלניסטים של הציבור החרדי. הנציגות של ביתר לא איכזבה ובמקום נצפו עו”ד אברהם יוסטמן, איש הנדל”ן יואל משי זהב, חיים הופמן ושמשי בלומנטל.

תכניות מרתקות
אגב, ההכנות לוועידת העסקים השנייה צוברות תאוצה והיא תקיים ביום שלישי ה’ באב באודיטוריום העירוני. מי שאחראי על ההפקה המושלמת זאת הפעם השנייה הוא איש הכישרון מוטי רבינוביץ. כמו כן נודע כי כחלק מהתכנית ישתתפו בעלי העסקים במשחק טריוויה של קליכייף שתערך על ידי משה ארליך.

ידידים עד הסוף
ואם כבר בעלי עסקים. השבוע נצפה חיים קרייזמן מ”קרייזמן מזגנים ומוצרי חשמל” כשהוא מסייע להחליף גלגל בשעה 3 בבוקר לידידו הקרוב יוסי טראב. השניים מתנדבים בארגון ידידים ואך טבעי שיעזרו אחד לשני וישתפו פעולה.

יוזמת הסטטוס
רעיון שעלה בקרב בעלי העסקים הוא לסייע אחד לשני בפרסום מודעת העסק בסטטוס של כלל בעלי העסקים. הרעיון גובש ויצא לדרך בפרסומים שונים. ביום שלישי השבוע נצבע הסטטוס של רבים בעיר בפרסום של קורס הצילום של הצלמת האמנית מביתר ‘חוה רחל’. ל’השטעטל’ נודע כי העומדים מאחורי מסע היח”צ של סטטוס זה הם ידידיו הקרובים של בעלה, מהתושבים המוכרים בעיר.

עד מאה ועשרים
ואם כבר סטטוסים אי אפשר שלא להזכיר את מלך הסטטוסים צבי אריה לנגר שחגג השבוע 37 שנים להיווסדו מוקף בבני משפחתו ובחבריו הקרובים. בתמונות שתיעד והעלה סיפר לנגר על החיוך החיצוני שמשפיע על החיוך הפנימי. השטעטל מאחל מזל טוב חם ולבבי ומברך שיגדלו הצופים בסטטוס ל-ח”י פעמים 120.

עיצוב יוקרתי
ואחרון לבעלי העסקים. השבוע קיבל נחמן ליזרוביץ מרהיטי ליזרוביץ משלוח מיוחד לביתו שכלל עיצוב נדיר ומעניין של שטרות מגוונים בשלל צבעים. ליזרוביץ שנדהם לרגע מהמשלוח קיבל שיחת טלפון מהלקוח שהודה לו על פינת האוכל שהכין בעבורו וסיפר לו כי החליט לשלם את התשלום האחרון ביצירתיות מגניבה. אוקיי, לפחות הוא שילם.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

תגובה אחת

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן