השטעטל: חכם עדיף מנביא, קשרים בכיכר ספרא ופנצ’ר בחלונות הגבוהים

מי חיבק את מי ולמה הצופים חששו לשלומו של המחובק? איך החיבוק קשור למתיחה נבואית שפורסמה לפני כשנה? מי זכה בהגרלה של ספרי אור החיים ולמה הדמות מותג 'ספרא' משמש בתפקיד ניחומים? מי החבר'ה שנתקלו בנחש השבוע ומי חידש את משקפיו? סוגרים שבוע עם השטעטל
WhatsApp Image 2018-05-31 at 22.55.00
WhatsApp Image 2018-05-31 at 22.55.00

מתיחה אבל באמת
זה אולי מצחיק אבל מתיחה שפורסמה בביתר אונליין לפני שנה וקצת, גרמה למפיק המתיחה לחשוש לעתידו כנביא אמת. המתיחה שסיפרה על העברת כתובתו של יוסי שטרית לאלעד עלתה בשבוע האחרון כאופציה ריאלית על ידי כתבי המגזר בתחום המוניציפאלי. במסגרת הדיל הלא ברור של ש”ס אנד שלומי אמונים, ימצא שטרית את עצמו מתמודד על כס הראשות באלעד תוך כדי שהוא משמש איש ש”ס מחד, וסדין שאינו אדום מאידך בפני אנשי דגל בשל היותו מקורב ל’מרביצי’. כך או כך אנשי דגל בביתר נשמו לרווחה עם הישמע ידיעה זו.

חיבוק עירוני

אותו חבר מועצה יוסי שטרית קיבל חיבוק דוב מראש עיריית אלעד שרוליק פרוש, בחתונתם של בני משפחת דור וליפסקר – דמויות מכורות בנוף הביתרי של חב”ד – שמשכה את אור הזרקורים השבוע, האם החיבוק מעיד על שיתוף פעולה או פחד מהבאות. קשה לשער, במיוחד בשל גודלו האימתני של שרוליק שבחיבוקו לקח אל חיקו את שטרית המבוהל.

בין מאות החוגגים נצפה גם דובר העירייה משה גלסנר.


מען זאגט לחיים
ועדיין בהקשר לאותה חתונה, לאחר שהשבוע בכפר חב”ד הופיע הכתבה ‘פעם טנקיסט תמיד טנקיסט’ על הנהג המזמר משה דוד כהן ובכאן מורשת הוא רואיין על ידי הרכש החדש של כאן 11 מני גירא שוורץ, הצליח כהן לאחד בין שני פלגים במערכת הפוליטית בביתר. אל האוטובוס המזמר עלה חבר המועצה אורי הולצמן שבירך בברכת לחיים את הנוכחים וצהל כל הדרך אל החתונה.

להכיר ולהוקיר
באיחוד הצלה ביתר אנו מכירים בעיקר את המתנדבים, אבל למעשה מי שמפעיל את המערכת כולה ומתזז אותם בין אמבולנס 1 ל2 וכדומה הם המוקדנים המסורים. השבוע נערך ערב הוקרה למוקדני איחוד הצלה ובו הוענק תעודות הוקרה למוקדנים המסורים על ידי מנכ”ל איחוד הצלה אלי ביר. נצפו המוקדנים ישראל פרקל ועקיבא גלדנאור. כל הכבוד להם!

איחוד התורה
ואם כבר הצלה, אז השבוע נצפו מתנדבי איחוד לומדי השיעור היומי בניהול מגיד השיעור המפורסם הרב אייזנבך בערב של חיזוק לימוד התורה שנערך בטוב טעם ע”י ארגון אחוות תורה. סביב שולחנות ערוכים ישבו ‘העובדים הלומדים’ והאזינו בקשב רב לדברי חיזוק. כמו כן נערך במקום מחזמר יפהפה על קביעת עיתים לתורה ע”י מקהלת מלכות בניצוחו של מנהל המקהלה פנחס ביכלר תושב ביתר.
בכניסה לאולם הוכנה גלריה של שדרת לומדי התורה, ובניהם רולאפ מיוחד על שיעור הדף היומי של קהילת איחוד הצלה בביתר.

מזל טוב זיטומיר
אבריימי דייטש תושב ביתר בעבר ומנכ”ל בית הארחה אור אבנר בז’יטומיר בהווה, הרחיב את משפחתו בגולה בלידת בנו למזל טוב. מי שקפץ לומר לו מזל טוב מקרוב הוא הגרפיקאי המוכשר מוישי הלר מבעלי הדפוס גרפו100.

טווים קשרים
ומדייטש לדייטש, חונא דייטש האורח הקבוע בזיטומיר נצפה השבוע בשיחה צפופה עם ראש עיריית ירושלים היוצא ניר ברקת. עדיין לא ברור אם חונא טווה את קשריו לקראת הקדנציה הבאה של ניר בליכוד או שהוא מנסה להציל את שארית כבודו של ידידו יוסי דייטש הראיס הבא של ירושלים.

הזכייה המתאימה
כך או כך מערכת השטעטל מאחלת מזל טוב לחונא דייטש ולמשפחתו על הזכיה האגדית של סט משנה ברורה בהגרלת הפיס היומי של ספרא בהוצאת אור החיים, אם לא הלך בכיכר ספרא לפחות בספרי ספרא שילך בהצלחה. ברכות לזוכה ולחברותא עמו ילמד את סעיפי המשנ”ב.


השקפה ברורה
בעבר העלה השטעטל את תחרות המשקפיים הביתרית ובה נוכחנו לדעת כי הסלבים בביתר מקפידים להתהדר במשקף לפחות פעם בחודש. השבוע החליט האיש והסטטוס צבי אריה לנגר להתחדש במשקפיים ולשם כך ביקר בחנות אופטיקינג שם אפשר לראות טוב ולהרגיש קינג. מסתבר שהנחת הסלב שקיבל לנגר תלווה את צופי הסטטוס בימים הקרובים, העיקר שנזכה כולנו לראות רק דברים טובים.

נחש מקרמיקה
עובדי אינסייד יודעים להתמודד עם עבודות קשות ומתישות אבל להפתעה שכזו הם לא התכוננו. היה זה בחגיגת יום הולדת לבנצי קוגלר מבכירי העובדים שנערכה במעמקי היער סביב גזירי פחמים, סטייקים ושיפודי בשר. לפתע הגיח נחש צפע ארסי ואיים להפר את שלוותם של החוגגים הסועדים. אחד העובדים שנכח במקום לא היסס ורוצץ את גולגולתו של הנחש עד שיצאה נשמתו.

 

שר לענייני פנצ’רים
הקשרים של חברי המועצה עם שרי הממשלה לוקים אולי בחסר אבל בשביל חבר המועצה היוצא אהרן אבלס אפשר לומר שהוא הספיק משהו. רכבו של השר צחי הנגבי נתקל בפנצ’ר בכביש 38 וללא היסוס הוא התקשר למוקד החירום של ידידים. המתנדב ששהה בקירבתו הוא לא אחר בחבר המועצה אבלס שמיהר להחליף את הגלגל ולשחרר את השר לא לפני שהצטלם איתו למזכרת.

אות זה אות
מי שהכניס השבוע ספר תורה מהודר לשטיבלאך בפחד יצחק הוא האסטרטג חיים קליגר. באירוע מכובד ומשקע השתתפו אנשים חשובים ומפורסמים מהאליטה של תושבי ביתר. בין השאר נצפו כותבים את האותיות האחרונות, חונא דייטש, נחמן לייזרוביץ, הרב אייזנבאך, חיים רובינפלד, נתן רובינשטיין, מנדי אייזן וירמי ויזל.

פניות הציבור בברסלב
אברהם ליפשיץ הוא השם החדשה בתעשייה הברסלבית בביתר, השבוע התמנה ליפשיץ ליו”ר הלשכה לפניות הציבור של ראש העיר רובינשטיין. בברכה שנשלחה בקבוצות נכתב: ‘להיות ולשמש כנציג ברסלב בעיר התורה והחסידות’, אנו מקווים שהציבור הכללי יוכל אף הוא להגיש את פניותיו לראש העיר.

דרינק של עבודה
בעיצומה של העבודה הקשה לשדרג את הרחובות של ביתר נצפה ביתרצ’יק המיוזע קונה לו פחית קולה בסופרמרקט רמי לוי. לאחר ויכוח קל עם הקופאית הראשית הוא קיבל קש בכדי להקל עליו את השתייה מהפחית.

פינת המזל טוב

מזל טוב להאיש הביטוחים וההצלה, יוסי רייניץ לרגל הולדת הנכד
מזל טוב להאיש והאדריכלות פנים, מוטי וינברגר לרגל בר המצווה לבנו
מזל טוב ליעקב קונו מנכ”ל פיצה בי לרגל אירוסיו עב”ל נעה טיומקין מבית וגן.
השטעטל מאחל הצלחה מרובה לרפי אבא שאול לרגל רכישת הזיכיון להפעלת קפה גרג בגוש עציון.

 

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן