הלחץ עזר? בשבוע הבא יתקיים דיון במת”ע על הקמת אזור התעשייה ביער האנגלי

לאחר עיכובים רבים: בזכות ההצעה לסדר של יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ הרב יואב בן צור, בשבוע הבא צפויה מועצת התכנון העליונה לקיים דיון בנושא הקמת אזור התעשייה של ביתר עילית • רובינשטיין: מבקש מחברי הכנסת לעקוב שההבטחה מיושמת
יער אנגלי 1
יער אנגלי 1

לאחר הפניה של ראש העיר לח”כים החרדים, המאמץ נושא פרי בשבוע הבא תדון מת”ע על הקמת אזור התעשיה של ביתר עילית כך על פי הודעת סגן שר הביטחון במענה להצעות לסדר אותם הגישו חברי הכנסת הרב גפני, הרב אייכלר והרב בן צור .

כזכור בעשור האחרון, פועלת עיריית ביתר עילית בהנהגת ראש העיר, מאיר רובינשטיין, על מנת להקים אזור תעשייה, שיסייע לחיזוקה הכלכלי של העיר, הנמצאת בדירוג סוציואקונומי 1, ויספק מקומות עבודה לתושבים החרדים ולתושבי הכפרים הסמוכים. בתוך כך, דווקא בישורת האחרונה של התהליך ומסיבות שלא שוקפו, הסוגיה לא נכנסה לסדר היום של מועצת התכנון העליונה (מת”ע) וגם לא לדיון שמתקיים היום ועוסק באישור 2500 יחידות דיור ביו”ש.

בין מגישי ההצעה לסדר יו”ר סיעת ש”ס בכנסת, ח”כ הרב יואב בן צור, במהלך ההצעה לסדר מתח ח”כ בן צור ביקורת חריפה על הטיפול בסוגיה ואמר: “אין ספק שהפגיעה בתהליך היא פגיעה ישירה באזרחים רבים בעלי משפחות ברוכות ילדים, שכל מבוקשם הוא לעבוד ולהתפרנס בכבוד. ולטובת כל אלו שטוענים כי יש רגישות בהקמת אזור תעשייה בביתר עילית בגלל סוגיית ההתיישבות, אני מבקש להרגיע אתכם, מדובר בצעד בעל ערך כלכלי רב גם לציבור הערבי, המתגורר בכפרים הסמוכים ורוצה להשתלב בתעסוקה. שהרי זהו בדיוק המקום שההיגיון גובר על הסכסוך”.

עוד הוסיף ח”כ בן צור: “קשה להכיר בעובדות אבל גורמים במדינת ישראל, הנוהגים להלין על השילוב התעסוקתי של הציבור החרדי ומציגים את עצמם כתומכיו הגדולים של מפעל ההתיישבות, בוחרים לזרוק הכנסות של מיליוני שקלים לפח ומשהים, מסיבות סודיות כנראה, את תהליך הקמתו של אזור תעשייה נחוץ בעיר המתמודדת עם מצב כלכלי קשה ודירוג סוציואקונומי 1! האם ייתכן שמדינת ישראל הייתה נוהגת כך גם כלפי ערים מרכזיות בעלות רוב חילוני? האם עיריית ת”א גם הייתה ממתינה כמעט עשור לצעד בעל ערך כלכלי חברתי משמעותי כ”כ?”

בסיום דבריו אמר ח”כ בן צור: “מול ההפקרות הזו אנחנו לא נשתוק! מי שרוצה שהציבור החרדי יעבוד, שלא יעבוד על הציבור החרדי”, וקרא לשר הביטחון, אביגדור ליברמן, להתערב, להעלות את סוגיית אישור הקמת אזור התעשייה של ביתר עילית לסדר היום במת”ע ולפעול בהקדם לתיקון העוולה”.

בתגובה להצעות לסדר אותם הגישו חברי הכנסת הרב גפני, הרב אייכלר והרב בן צור, השיב סגן שר הביטחון, ח”כ אלי בן דהן, כי בשבוע הבא צפויה המת”ע לקיים דיון בנושא הקמת אזור התעשייה של ביתר עילית ובהמשך לכך, הנושא ידון גם בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת.

ראש העיר מאיר רובינשטיין אמר בתגובה להודעת סגן שר הביטחון כי יש להודות לחברי הכנסת שנענו לזעקתנו והתגייסו לעזרת העיר.

לצד זאת מוסיף רובינשטיין, כמי שלמוד לצערי ניסיון מר מהעבר, אני מבקש מחברי הכנסת לעקוב ולראות שההבטחה לאשר את האזור בישיבת הוועדה הקרובה מיושמת, בפרט לאור העובדה כי מספר פעמים בעבר היה הנושא על סדר יומה של הוועדה, אך הוצא ממנו ברגע האחרון.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

תגובה אחת

  1. מה עם פיתוח איזור התעשייה שכבר קיים בעיר? יש איזור שלם בתוך העיר שעומד נטוש

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן