עתירת “החינוך המיוחד” נגד עיריית ביתר נדחתה על הסף

השופטים בדיון: "כל התמונה מקבלת עיוות, כי זה הלך בדרך הלא נכונה" * העירייה בתגובה: "היום התברר שאין כל בסיס לעתירה, מדובר בבעלי אינטרסים פוליטיים שניסו לסחוף למאבק זר. נמשיך לטפח את החינוך המיוחד"
WhatsApp Image 2018-01-31 at 15.35.36
WhatsApp Image 2018-01-31 at 15.35.36

“כל התמונה מקבלת עיוות, כי זה הלך בדרך הלא נכונה. העותרים לא יודעים את החשבונות”, כך התבטא שופט ביהמ”ש העליון מני מזוז בדיון הבוקר שעסק בעתירות נגד עיריית ביתר עילית בנושא החינוך המיוחד.

כבר בתחילתו של הדיון דחה בג”צ על הסף את העתירה שהגישו קבוצת עותרים מביתר, אותה הם דחפו לצד קמפיין אישי פוליטי נגד העירייה והעומד בראשה.
כזכור, מהות הטענה נגד העירייה הייתה כי זו איננה משלמת את אגרות החוץ למוסדות לחינוך מיוחד. העירייה השיבה מנגד, כי היא משלמת בהחלט, אולם עושה זאת בהתאם לחשבון הכספי המגיע למוסד, ולא ע”פ תביעות סרק מוזרות המגיעות ממניעים פוליטיים ולא ענייניים.

כבר בפתח הדיון העיר השופט מזוז, “כל התמונה פה מקבלת עיוות, כי זה הלך בדרך הלא נכונה. לכאורה יש פה תביעה כספית שמתחפשת לעתירה לבג”ץ. העותרים לא יודעים את החשבונות, ויש פה טלפון שבור. אם היה ויכוח עקרוני על עצם החבות, אז היה משהו עקרוני. אבל כל הוויכוח פה על כסף. זה בכלל תביעה כספית. מתנהל פה הליך בין צדדים לא נכונים. יש פה צד שאמור לתבוע, אם הוא מוותר על הכסף זאת זכותו. זה מוזר שמי שנהנה מהעתירה, הוא משיב ולא עותר”.

עוד מהשופט מזוז, “צריך היה להגיש את זה לבית משפט לעניינים מנהליים. זה שצירפתם את משרד החינוך זה לא אומר שצריך להגיע לבג”ץ. אין לכם שום סכסוך עם משרד החינוך. ומאחר והעירייה הודתה בנושא, אין לכם אפילו הליך מנהלי. ההליך היה מיותר מראשיתו ועכשיו הינו מיותר כפליים. מה אנחנו עושים כאן היום? נשאר ויכוח שאתם בכלל לא צד לו, של התחשבנות בין העמותה לבין העירייה. אם העמותה סוברת שהיא לא קיבלה את כל מה שמגיע לה, אז זה מגיע בהליך אחר. גם אם יש שאלות משפטיות, זה לא עניינכם וזה לא עניין לבג”ץ. טענות העירייה הינם טענות אזרחיות קלסיות.

השופט הנדל הקשה בפני הנהלת המוסד, “למה אתם לא הגשתם את העתירה בעצמכם? אם אתם חושבים שמגיע לכם מבחינה משפטית את הכסף, למה אתם לא מבקשים בעצמכם זה לא עתירה שאנחנו צריכים לטפל בה. זה סכסוך כספי וזה לא בסמכות שלנו לטפל בזה”.

בעיריית ביתר אמרו, כי היום התברר שכפי שטענו כל העת – אין כל בסיס לעתירה, מדובר בבעלי אינטרסים זרים שניסו לסחוף אנשים תמימים למאבק פוליטי. העירייה תמשיך להשקיע ולטפח את ילדי החינוך המיוחד בביתר עילית, תחום שהוא נושא דגל בביתר עילית, הזוכה להשקעה האדירה למען החינוך המיוחד. ראש העיר אמר, כי בכוונתנו לזמן ללשכתו את ההורים, ולהציע להם לשוב לעבוד יחדיו למען הילדים.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

2 תגובות

  1. א: שקר, בית המשפט העליון אמר שידונו בזה במחוזי.
    ב: לא חדש לנו האיומים של רובינשטיין כנגד תושבי ביתר, רובינשטיין ומפלגתו מאפיונרים פושעים, יש דין ויש דיין ובמחוזי כבר יטפלו בהם.

  2. הכתבה שלכם מעוותת.
    בתחילת הדרך העיריה התנערה מהתקצוב

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן