ראש עיריית ביתר בפנייה לנציגים החרדים בכנסת: פעלו להפסקת ההתעמרות בקידום אזור התעסוקה של ביתר

פעם אחר פעם מורה יד נעלמה על הוצאת אזור התעשייה של ביתר עילית מסדר היום של מועצת התכנון העליונה ביו"ש * ביום רביעי השבוע שוב תתכנס הועדה * ראש העיר רובינשטיין פנה לנציגים החרדים: "פעלו לאישור אזור התעשייה. הוא חיוני לקידומה הכלכלי של העיר"
????????????????????????????????????
מאיר רובינשטיין

מי מעכב את קידומו של אזור התעשייה החרדי של העיר ביתר עילית? כבר שנים מקדמת עיריית ביתר עילית את קידומו של אזור התעשייה העירוני המוכנה “היער האנגלי”. מיליוני שקלים הושקעו עד כה בתכנון ובהשגת האישורים השונים, והוא עומד בפני הישורת האחרונה של אישור מועצת התכנון העליונה (מת”ע) במינהל האזרחי.

אלא ששם מסתבר, תקוע הפרויקט ב”הוראה מלמעלה”. כבר מספר פעמים היה אישור אזור התעשייה על סדר היום של הועדה, אך הוצא ממנו ברגע האחרון. ביום רביעי השבוע, תתכנס שוב הוועדה, אך שוב – למרות כל הלחצים, ולמרות הבטחות העבר, נושא אזור התעשייה אינו מופיע בסדר היום.

לאור זאת, פנה היום רה”ע בדחיפות לנציגים החרדים בכנסת – שר הפנים הרב אריה דרעי, סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש ויו”ר ועדת הכספים הרב משה גפני, וביקש את התערבותם הדחופה: “אנו נתקלים כל העת במכשולים ומהמורות, המעכבים את קידומו של אזור תעשייה זה. חבל על כל יום. כל רגע עיכוב הוא נזק לטווח ארוך. האזור כולו צמא לבשורת תעסוקה גדולה זו”.

יש לציין, כי מיליוני שקלים הושקעו עד כה בהקמתו של אזור התעשייה, שכבר אושר בידי כל הגורמים הרלוונטיים והוועדות השונות. העירייה אף שכרה משרד תכנון וניהול מוביל לקידום הפרויקט, העובד במרץ רב, במטרה לזרז את הקמת הפרויקט בפועל.

לדברי רה”ע, “אין צורך להכביר מילים על חשיבות הפרויקט לעיר ולציבור החרדי. אזור תעשייה שכזה, יהווה ספינת דגל ארצית בכל הקשר לקידום רווחתו של הציבור החרדי, מתן פתרונות תעסוקה אמיתיים, המתאימים לצרכיו ולאופיו של הציבור, ועצמאות כלכלית לרשויות בדירוג סוציו אקונומי נמוך”.

“מסתבר”, כותב רה”ע, “כי מאחורי המילים היפות של הממשלה על עידוד תעסוקת חרדים, אין שום כיסוי. ולעיתים אף להיפך – חבלה בידיים בתכניות פיתוח ותעסוקה לחרדים עליהם אנו עמלים שנים רבות”.

בהתאם לכך מבקש רה”ע את התערבותם הדחופה לאישור אזור התעשייה כבר בישיבת הועדה הקרובה.

אזור התעשייה העתידי של ביתר עילית, המכונה “היער האנגלי”, מתוכנן בשטח של כ-800 דונם. ע”פ התכנון הוא יכיל שילוב של סוגי עסקים שונים מענפי המסחר, התעשייה, הידע, ההכשרה ועוד, וצפוי להיות מוקד תעסוקה מרכזי, שיביא רווחה לא רק לתושבי ביתר עילית, אלא אף שגשוג ופריחה לאזור כולו.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

תגובה אחת

  1. עושה את זה לקראת הבחירות, כמו כל דבר בחצי שנה האחרונה, מנסה להתחנף לתושבים, כדי להשיג כמה שיותר קולות.

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן