יום הולדת בגן, שבת מעל הזמן ותמונה מצולמת אסטרטגית במיוחד

מה חיפשו משופשפי הברנז'ה ברחוב מעזריטש בעיר? ומה גרם לעיתונאית ידיעות אחרונות להלל את איש החסד? מי חגג את יום ירושלים ומי הדגים לקהל בדיקת לחץ דם? איפה פורסמה מודעת מזל טוב ומה גרם לרכב הביטחון להתהפך במורד הרחוב? סוגרים שבוע עם השטעטל
WhatsApp Image 2018-05-15 at 21.58.26
WhatsApp Image 2018-05-15 at 21.58.26

א שבעס אין מעזריטש
כמות הרכבים המפוארים שחנו ברחוב המגיד ממעזריטש בערב שבת לא הסגירו את המתחולל בתוככי הבית פנימה של היחצן המוכר יוסי רוזנבוים. העילה: שבת רווקים למתנדב איחוד המוכר יעקב ישראל ירט. המציאות: שבת התאחדות של הבסט שבברנז’ה. נצפו העיתונאי ב’כאן’ מני גירא שוורץ, אפי פלדמן ורבים נוספים.

באותה שבת, חסרונו של איש החסד חונא דייטש היה מורגש אך בל נדאג לו, שעות של רוממות הרוח עברו בצילו עת הסתופף עם האדמו”ר משאץ בכפר סיטרין בשבת התאחדות והתעלות.


חסד בבית הרפואה
ומי שהעלתה השבוע על נס את פועלו של חונא היא לא אחרת מהעיתונאית ב’ידיעות אחרונות’ אריאלה שטרנבך תושבת העיר ביתר שסיפרה לעוקביה על פעילות חסד ייחודית שנעשה ע”י חונא במסדרונות בית החולים שערי צדק. אגב, בשעות אלו שוהה חונא במזיבוז יחד עם חברים וידידים שם מבלה הוא את יו”ט שני של גלויות.


יום ירושלים שמח
הביתרניקים לא בדיוק חגגו את יום ירושלים אבל מי שנצפה מנצל את ההזדמנות ושמח בשמח החג הוא האמן מוטי הלר שהציג בפני ילדי היישוב עופרה הופעה מרשימה במיוחד מפרי עטו ומכחולו.


יהודי נוסף ששמח את שמחת ירושלים הוא יו”ר האופוזיציה מנחם זיידא שהעלה סטטוס ‘חג שמח’. בבירור קצר של השטעטל מתברר שזיידא ירוץ ככל הנראה בבחירות הקרובות יחד עם אלי ישי יו”ר יחד, ולצורך תיאום ציפיות חובה להציג דעות ימניות ומקודשות.


מד”א על המפה
יו”ר הצלה ביתר שמשי גרוסברגר בירמץ את בנו ובין המכובדים שהשתתפו נצפו מתנדבי הצלה ביתר וצמרת העירייה המקורבת ליו”ר. כמו כן נצפה במקום חבר הבד”ץ הרב שטיגליץ יחד עם איש אמונו אלי דויטש.


ואם דיברנו על הצלה אז אי אפשר לפספס את קורס חובשים שנערך על ידי מד”א למתנדבי הארגון. מי שעלה על הבמה להדגים בדיקה מיטבית של לחץ דם הוא נתן רובינשטיין הבן של… להורים ולילד, שלום.


ומי שהצטרף השבוע לסיירת מתנדבי מד”א הוא טכנאי הסלולר הבכיר חיים משי זהב אחיינו של יו”ר זק”א יהודה משי זהב. ככל הנראה האחיין בחר להציל חיים בעדיפות ראשונה מאשר להצטרף ללוחמי כבוד המתים.


על האש בתחנת כיבוי האש
מתנדבי תחנת כיבוי האש בביתר התאספו לערב גיבוש, הכיבוד באופן פרדוקסלי היה בשרים על האש משובחים במיוחד. צוות המתנדבים שכיבדו בנוכחותם את האירוע הם: שניאור בן עגו, אילן חדידה, טל דשן מיריד ביתר, ינון בר-נחמן, יוסי ויסנשטרן, מאיר סברסוב, נועם לוי.
הצוות עבר ריענון מעשי ותרגול על כלים ומשאבה. בהנחייתו של מפקד המשמרת מאיר לוזדה, רכז מתנדבים ערן בדיחי, וצוות התחנה הלוחמים אור ורנדי.

יום הולדת בגן סאקר
לאחר ההתרמה הגדולה של ארגון ידידים הגיע זמן הפירעון. מתנדבים רבים הסבו השבוע סביב מנגל וקומזיץ לכבוד יום ההולדת של יענקוש זילברמן המוסר מידי שבוע שיעור למתנדבי הארגון בבית הכנסת שלום רב. אברהם ויספיש מתנדב ידידים חילק למשתתפים מדבקות עליהם כתוב “איי לאב יענקוש” וחלקם אף הדביקו את המדבקות על רכביהם. כמו כן דאג ויספיש למודעת מזל טוב ליענקוש שפורסמה בעמוד הראשון בהמבשר לתדהמת רבים וטובים כולל חתן האירוע בעצמו.

יונה מצאה בו מנוח
מתנדב ידידים הבכיר יוסי טראב שנבצר ממנו להשתתף באירוע נצפה בשעת לילה מאוחרת באחד הבתים בקדושת לוי כאשר בידו יונה שזה עתה נלכדה לאחר ששוטטה בחוסר מעש בחדר השירות של אחד התושבים. לאחר שטראב הבהיר ליונה את מקומה הרצוי שילח אותה לנפשה לא לפני שבעלי הבית העייפים הודו לו במסירות על פעילותו למען השקט והשלווה.

ועוד אחרון לידידים. בסיום קורס שנערך לצוערי שרות המשטרה בשרות לאומי נצפה מתנדב ידידים תושב ביתר יוסי שיפמן. האחרון יחד עם חבריו לקורס יכנסו כעת לשורות המשטרה בשלל יחידות בהם גם יחידת להב 443 המפורסמת.


במקום נצפו תושבי ביתר נוספים מה שככל הנראה גרם לרכב ביטחון לדהור במהירות במורד הרחוב  בעיר ולהתהפך כולו כהכנה לבאות. לנהג שלום לביטחון קצת פחות.

רביץ מניף את הדגל
לאחר שבמקומונים מסוימים נשפך דיו לריק אודות תכניותיה של דגל התורה בביתר נצפה היו”ר יצחק רביץ מסתודד בשיחה צפופה עם ח”כ אורי מקלב מסיעת דגל התורה בכנסת. השטעטל לא הצליח לשמוע פרטים מדויקים אך בין השורות נשמעו שמם של מזכיר היו”ר אברהם ברנהולץ ודודי זלץ עוזרו של ח”כ אשר. ימים יגידו.

בר מצווש
קצת נדיר לראות את משפחת הלר בהרכב מלא אבל כשהחזן המהולל דובלה הלר בירמץ את בנו התייצבו כולם לשמחת בר מצווה מפוארת ומיוחדת במינה. על עיצוב הבר והפירות החתוכים הופקדו ידיה האמונות של חברת מנגו ואת תקן כלי הנשיפה לקח האח דוד כאשר לצידו מככב האחיין מנדי הלר בגיטרה חשמלית. בהמשך הערב זכו האורחים לשמוע את נעימות קולו של דובלה בדואט יחד עם אחיו מוטי. היה מקסים.

צילום אסטרטגי
בשבוע הקרוב יכניס האסטרטג חיים קליגר ספר תורה מהודר לבית הכנסת קהל חסידים שברחוב פחד יצחק. קודם לכן הסתובב קליגר בבתי גדולי הדור לכתוב את האותיות האחרונות של ספר התורה. בבית מרן רשכבה”ג רבי חיים קניבסקי ציפתה לו הפתעה נעימה כאשר רגע לאחר כתיבת האות הופיע במקום ראש העיר מאיר רובינשטיין. לבקשת יענקי המשב”ק התייצבו השניים בארשת פנים מכובדת לצילום משותף יחד עם מרן הגר”ח וספר התורה.

ומי שמסיים לנו את המדור לאחר שמחת החג הוא הנהג השמח ביותר בביתר הלא הוא משה דוד כהן שנסע השבוע עם האוטובוס בקו הישיר לכפר חב”ד והצטלם למרגלות בית הכנסת 770 שבכפר. ופרצת.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

2 תגובות

  1. היה השבוע חנוכת הבית של אשר אייזינבך בית כנסת פרמישלן

  2. הרכב לפי האיתורן נסע כל 35 אז לא סתם לאגיד שהוא דהר נכון שהוא כנירה התעסק במשהוא אבל לא סתם להגיד דברים שלא בדוקים

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן