השטעטל: דם זה לא תותים, מסע אהבת קדומים וניסי ניסים

מה גרם לתושבים רבים להפשיל שרוולים? ומי עומד מאחורי הלוגו החדשני? • איך יתכן שכלב ינבח בביתר ובפולין יהום הסער? • איפה חגגו 'הצלה ביתר' השבוע ומה חפשו עשרות חסידי תולדות אהרן בעיר • מהדורת הקיץ של השטעטל
WhatsApp Image 2018-05-11 at 18.11.04
WhatsApp Image 2018-05-11 at 18.11.04

כתום זה האדום החדש
לאחר מריבה עקובה מדם בין מד”א לאיחוד הצלה החליטו השניים להניח את כלי מלחמתם ולתת לסייבר להשתלט על המחלוקת האגדית. טובי הקופירייטרים התיישבו על הלפטופ, לצידם אנשי הארט, ויחד יצרו הם מודעות מרהיבות בקצב מסחרר שלא היה מבייש קמפיין בחירות לוהט.
מלחמת התותים קראו לזה. איחוד ניסו להרגיל את כולנו לתותים כתומים ואילו מד”א טענו בלהט שבהצלת חיים הולכים על המוכר והאהוב שזה התות האדום. ואיפה ביתר במלחמה שכזו? בהמשך לנוהל הישן של אחדות בהצלת חיים נראה היה שהצבעים לא משנים לאף אחד, וכשהכריזו על התרמת דם כללית בשלום רב הגיעו אנשי הצלה הכתומים, נאמני מד”א האדומים, ואפילו האוהדים הצהובים שהפסידו את הגביע נצפו גם הם תורמים מן האדום האדום הזה.

לוגו פרלמנטרי
במודעת הפרסום של התרמת דם נצפה הלוגו המוכר של מד”א, הלוגו של ידידים, ולוגו נוסף חדשני עם הכותרת ‘הפרלמנט של ביתר’. צוות השטעטל אץ רץ לפרוטוקולי וועדת הבחירות המקומיות לוודאות האם נרשמה מפלגה בשם הזה לבחירות הקריבות ומשנוכחה לראות כי אין זכר לפרלמנט שכזה ניסתה את מזלה ברשם העמותות אך גם שם התוצאות השליליות היו ברורות לעין כל.
לאחר בירורים חוזרים ונשנים מסתבר שמדובר בקבוצת וואצטפ בה חברים כ- 140 משתתפים והיא מנוהלת ע”י יעקב דינין מקהילת שלום רב שתרמה את בית הכנסת לקיום התרמת הדם. חבל, זה אחלה רעיון למפלגה… רוצו על זה!

סטטוס שנכתב בדם
מלך הסטטוסים צבי אריה לנגר סיפר לעוקביו הרבים על התרמת הדם והפציר בהם לחלוק עם העם היהודי את מנות דמם, לאחר מספר דקות אף הצטלם עם שרוול מופשל והודיע קבל עם ועדה שהדקירה אינה כואבת ואין מה לפחד.


אורח נוסף שנצפה בחדר המיטות בשלום רב הוא צביקה כהן ממנהלי שיח סוד המשמש כגבאי בית הכנסת. למזכרת הצטלם צביקה עם יעקב דינין ויוסי ליכטנשטיין בפוזה של אפיסת כוחות לאחר תרומה.

הצייצן הבלתי נלאה העיתונאי אריה ארליך הופיע אף הוא בחדר ההתרמה ובמהירות שיא של 11 שניות מרגע כניסתו כבר הספיק לצייץ על ההתרמה ולאשש את המשפט ‘מי כעמך ישראל’. גורמים ששהו במקום סיפרו להשטעטל שלאחר הפצרות רבות ניאות אריה לשכב על המיטה כאחד האדם ולהקיז את דמו לטובת כלל ישראל. אשריכם ישראל.

חברון שלי
מערת המכפלה ועיר האבות חברון זכו השבוע לביקור חגיגי של חברי איחוד הצלה זאת לכבוד חתונתה של בתו של מיכאל לורנצי מנהל מחלקת ההנדסה בביתר ומתנדב בכיר בהצלה ביתר. המתנדבים שהגיעו לשמוח בשמחתו הופתעו לגלות כי בעל השמחה מצטרף אליהם לשולחן ללימוד שיעור דף היומי הנלמד מידי יום בבית איחוד הצלה. התזמורת הנמיכה קול וקולו של אביר מגידי השיעורים הרב אייזנבאך נשמע ברמה בסוגיות המאתגרות בזבחים.

המציל חגג נס הצלה
ואם כבר בית איחוד הצלה, השבוע ביום חמישי התקיימה מסיבת הודיה נרגשת על ידי המתנדב הבכיר והמסור ישראל לודמיר. המשאית בו נהג לודמיר התהפכה בכביש נס הרים ומיודעינו יחד עם שותפו לתא – יצא ללא פגע כלל.

במסיבת ההודיה שנערכה כאמור יחד עם כלל מתנדבי הצלה סיפר לודמיר בהתרגשות את השתלשלות העניין ולאחר מכן אמרו המשתתפים ברוב עם את התפילה ‘נשמת כל חי’.

ההונגרים של מטה
חו”ל נהפכה כבר מזמן למקום הבילוי המועדף עבור תושבי ביתר עילית. נתחיל כמובן עם בלוגר הטיולים מיקי שפיצר שהחליט לממש את זכותו ההונגרים המיוחסת לסבו ולקבל אזרחות הונגרית תקינה. יחד עמו בבודפסט שהו תושבים נוספים שהשתתפו בשמחת הבר מצווה לקרוב משפחתם. בבית הכנסת ההונגרי הופתעו החברים לגלות איש את רעהו ויחד הצטלמו הם למזכרת על גדות עמוד החזן. במקום נצפה חיים קרייזמן בעל חנות קריזמן מוצרי חשמל.

דוברות הכבשנים
קילומטרים הרחק משם שהה דובר העירייה משה גלסנר יחד עם עיתונאים נוספים במסע מצמרר אל העבר במשרפות אוושוויץ יחד עם הארכיון המהלך המוכר בתחום השואה הרב ווליס. ציוצים שהעלה גלסנר גרמו לנו לתהות האם משרד הדוברות שלו נשכר על ידי השרידים לתאר בחלחלה את הרגעים הקשים והנוראים.

למרבה ההפתעה כשבקבוצת וואצטפ כלשהיא התלונן אחד התושבים שאין ביכולתו לישון עקב רעש איום של כלבים רעבים, דאג גלסנר מדרגשו שבפולין העשנה להפעיל את סיירי המוקד שיצאו למקום לבדוק איך אפשר לגרש את הכלבים שלא יפריעו למנוחת העמלים.

אהבת הדילים
ואם כבר דובר העירייה אז אי אפשר היה לפספס את ראש העיר מאיר רובינשטיין שנסע לאוקראיינה זאת בשביל להשתתף במסע הקודש של חסידות באיאן ‘אהבת קדומים’. עדיין לא ברור מהו הדיל שנרקם אי שם במזרח אירופה אבל התמונות המחויכות עם בעל המנגן שרולי אדלר והעסקן הלל כהן הוכיחו כי פניו מועדות לטובה ולברכה.

הלר עושה טראמפ
ואי אפשר להתייחס לחו”ל מבלי להזכיר את המיני חו”ל שצמח לנו בירושלים קילומטרים ספורים מעירנו ביתר עילית. ביום שני הקרוב תעבור השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים בטקס רב רושם בהשתתפות בכירי המדינה בארה”ב. מי שנבחר להדפיס את השלטים המפוארים של עיריית ירושלים המהללים את הנשיא טראמפ הוא לא אחר מהאיש המוכשר מוישי הלר בעל דפוס גרפו100. יהיו שיאמרו כי הוא נבחר בשל הקריקטורות המחמיאות של אחיו מוטי הצייר המאירות את טראמפ באור חיובי עוד מתקופת הבחירות הסוערות לארה”ב. שאפו מוישי.

פתח לנו שער
ל”ג בעומר כבר מזמן עבר והראש כבר במתכונים של עוגות הגבינה לשבועות אבל סירטון שהתגלגל לידינו השבוע הראה במקצת מאחורי הקלעים של מגזין האדמור”ים הגדול בארץ ‘הציבור החרדי’ של איש החסד חונא דייטש. בסירטון מסביר דייטש בשני מילים מדוע בשער הראשי לא יופיע דמות ההדר של הכהן הגדול האדמור מתולדות אהרן בהשיאות את להבת האש לכבוד הרשב”י. צפו ותהנו.

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=n4Ike4jzQG0[/embedyt]
צילום מתס קורמן

ואם כבר תולדות אהרן, השבוע נצפו הזברות האפורות נכנסות בזה אחר זה אל ביתו של חבר המועצה יעקי הרשקופ ברחוב מעזריטש בעיר לסעודת סיכום המעמד הגדול. באירוע הוענק תעודת הוקרה להרשקופ שנשא את הכותרת ‘ויבוא יעק”ב שלם’, בגוף התעודה אף הובעה הוקרה מרובה לנוות ביתו העומדת לימינו לעזר ולאחיסמך.

פינת המזל טוב
מזל טוב ליוסי אייזנבאך בעל רשת חנויות הדגים המצליחה ‘מוקיר שבת’ לרגל הולדת הבן.
מזל טוב להלל וורטהיימר מנהל מחלקת השיווק בשחרית לרגל הולדת הבת.

 

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן