עשרות מנהלי מוסדות חינוך מביתר עילית סיירו באתר שילה הקדומה

אתר שילה הקדומה זוכה לפיקוח משמרת הקודש והחינוך • במהלך הביקור צפו במיצג המיוחד המותאם למגזר החרדי וחזו בהתפעלות רבה באטרקציות המגוונות
שילה הקדומה סיור מנהלי ביתר
שילה הקדומה סיור מנהלי ביתר

עשרות מנהלי מוסדות חינוך מהעיר ביתר עילית סיירו באתר שילה הקדומה והביעו התפעלות רבה מהאתר התיירותי המאפשר התבוננות חווייתית בהיסטוריה של עם ישראל.

אתר שילה הקדומה המצוי בקרבה לירושלים וזוכה לפיקוח משמרת הקודש והחינוך, הינו אחד מאתרי התיירות הפופולאריים במגזר החרדי בשנים האחרונות. 

עשרות המנהלים סיירו ביחד עם מנהלי אתר התיירות כאשר שיאו של הסיור היה בעת הקרנת המיצג האור קולי במגדל. המנהלים צפו במיצג שהותאם במיוחד למגזר החרדי ע”י יהודה גרובייס. המיצג כמו האתר כולו זוכה לפיקוח משמרת הקודש והחינוך בראשות הרב מרדכי בלוי וזוכה לאהדה רבה בקרב מוסדות החינוך, תלמודי תורה, בתי ספר וסמינרים לבנות.

כמו כן ביקרו בתצפית אשר משקיפה על המקום בו התפללה חנה את תפילתה הידועה וצפו בכלי המשכן שהוצגו בפניהם. הם סיירו גם במבנה הבזיליקה שבאתר שילה הקדומה. המדובר במבנה שמקורו באדריכלות הרומית. בבזיליקה המשוחזרת שבאתר מתקיימים מופעים, הרצאות, כנסים, תערוכות, ועוד מגוון אירועי תרבות ותוכן.

מלבד המימד ההיסטורי קיימים בשילה הקדומה מגוון אטרקציות חווייתיות כאשר המבקרים יכולים לצפות בחיזיון אור קולי במגדל הרואה כאשר החיזיון מוקרן על גבי זכוכיות על רקע הנוף הבראשיתי, כן קיים באתר רחוב המלאכות הקדומות במסגרתן ניתן להשתתף בסדנאות ולחזות ברבות מהמלאכות שנהגו בעבר כמו בית אריגה לטווית צמר, כדרות – יצירת כדים, יצירת חלילים ועוד. 

ביקור זה מצטרף לביקוריהם של מאות תלמידי מוסדות חינוך מירושלים כמו גם אישי ציבור רבים ובהם סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, ראש העיר ביתר עילית הרב מאיר רובינשטיין, ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול, ראש עיריית אלעד הרב ישראל פרוש, סגן ראש העיר ירושלים הרב צבי כהן ועוד.

יאיר אורבך מנהל האתר מציין כי “אתר שילה הקדומה הפך להיות אחד האתרים החביבים על הציבור החרדי בשל היותו משלב הנאה והיסטוריה תוך התאמה לאופי המגזר החרדי. שמחנו לארח את מנהלי מוסדות החינוך בביתר עילית שהביעו קורת רוח רבה מהמקום המותאם למגזר החרדי”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן