למה השתלטו כוחות הביטחון על מכון לציון ברינה?

IMG-20180326-WA0010
IMG-20180326-WA0010

אתמול (א׳) ערכו כוחות יחידת רימון תרגיל עלייה לקו בעיר ביתר עלית. יחידת רימון, שעלתה בשבוע שעבר לתעסוקה מבצעית היא יחידה מיוחדת השייכת לחטיבת הקומנדו ובעלת יכולות מיוחדות לפעילות בעומק השטח.

במהלך התרגיל, תרגלו הכוחות אירוע בני ערובה ומחבלים אשר מתבצרים בבניין הישיבה בעיר ולאחר ניתוח מהיר של המצב הוחלט לפרוץ למבנה על מנת לחלץ במהירות את בני הערובה. כוחות היחידה עבדו בשיתוף פעולה הדוק עם כוחות הביטחון של העיר, קב״ט העירייה, הרבש״צים ולוחמי כיתת הכוננות נכנסו בקור רוח יחד עם לוחמי רימון אל המבנה על מנת לסייע בטיהורו. בנוסף, גורמי הביטחון היישובים הצליחו לשמש ״מורי דרך״ ללוחמי יחידה ולכוון אותם בזמן אמת אל נקודת האירוע, זאת על מנת לחסוך זמן יקר.

בתרגיל השתתפו מתנדבי איחוד הצלה אשר טיפלו בפצועים המדומים.

תרגיל ייחודי זה בא לדמות עבור היחידה, שכאמור עלתה לגזרה רק בשבוע שעבר, את התרחיש הקיצוני ביותר בו הם עלולים להיתקל במהלך התעסוקה המבצעית.

סגן מ׳, מפקד צוות לוחמים ביחידת רימון סיפר: ״קיבלנו קריאה על אירוע בני ערובה בישיבה בעיר ביתר, מיד כל כוחות היחידה קפצו ותוך דקות כבר הקפנו את המבנה, התחלקנו לחוליות ונכנסו עם לוחמי כיתת הכוננות לסריקות בכיתות ובחדרים עד לחיסול כלל המחבלים. קבלת האחריות על העיר ביתר היא אתגר משמעותי עבורנו, אבל אני בטוח שנעמוד בו ונצליח להגשים את המוטו של החטיבה: ״טרור פוגש צבא ואזרח פוגש שגרה.״

בהזדמנות זו ארצה גם לאחל בשם כל לוחמי יחידת רימון חג פסח שמח וכשר לתושבי ביתר, אנחנו כאן כדי שתוכלו לחגוג בנחת״

 

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

3 תגובות

  1. כל הכבוד לצבא .
    ולאיחוד הצלה שלקחו פיקוד רפואי על התרגיל

    בתקווה שלא נצטרך

  2. כל הכבוד לצהל ולאיחוד הצלה

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן