עסקים בתזוזה, קשרים תפילות ומפקד משטרה מאוכזב במיוחד: סוגרים שבוע עם ‘השטעטל’

הקבלן ואיש חב"ד בעיר נצפה במראה כחוש בקופת החולים, ואיך זה קשור להבדלת קרליבך • וועידת העסקים של בית שמש שהתכבדה בנוכחות מרשימה של תושבי ביתר, ואיך זה קשור למגזין של רובינשטיין • מפקד המשטרה ארגן מפגש תושבים ללא תושבים, ואיך זה קשור לדוחות חנייה ב2 בלילה • סיומי מסכתות, חילופי גברי, ניסים ונפלאות ועוד מהחדשות המעניינות של ביתר שלא תקראו באף מקום
WhatsApp Image 2018-01-15 at 08.17.06 (1)
WhatsApp Image 2018-01-15 at 08.17.06 (1)

צינים ופחים
המדור דיווח שבוע שעבר על אנשי התקשורת הבייתריים שנסעו למזרח אוקראיינה להסתופף בצל קברו של בעל התנייא והשבוע אנו ממשיכים לדווח מארץ השלגים והקור הקפוא על השבת המרוממת שהתקיימה במתחם הקבר בהאדיטש בהשתתפות החזן חונא דייטש שאף שימח את הבאים בהבדלת קרליבך מיוחדת במינה ובהשתתפות נציג חב”ד בעירייה ר’ יעקי הרשקופ.

אותו יעקי ככל הנראה הרגיש חופשי לטייל בחוצות אוקראיינה ללא הגנה מספקת ובחזרתו לארץ רותק למיטת חוליו עם דלקת ריאות חריפה, מערכת ‘השטעטל’ מאחלת לו רפואה שלימה ועוקבת באדיקות אחר כל שיפור והתפתחות לטובה.


ואם כבר חו”ל אז במרחק מאות קילומטרים מהאדיטש התקיימה בדינוב שבפולין שבת התאחדות של איחוד הצלה, נצפו יו”ר איחוד הצלה ביתר ר’ שמשי גרוסברגר יוסי רייניץ ויהודה פייג. השלושה אף הצטלמו לצד מתנדבי האיחוד שחנכו במקום עמדת הצלה זמינה למבקרי האתר הקדוש.

קשרים על צלחת
בליל שישי התיישבו מנהלי מרכזי הכוון לפגישה על צ’ולנט, בין המשתתפים נצפה שמואל גוטליב לשעבר מנהל מרכז מפתח ביתר וכיום מנהל הדרכה וקשרי מעסיקים במפתח מטרה טובה, ‘השטיטעל’ תוהה אם היה זה ערב טעימות צ’ולנט לקראת סידרת ערבי ליל שישי שיתקיימו במפתח ביתר.

שידור נוח
במסגרת תיוגי #כאחד_האדם שכבש בסערה את הטוויטר נצפה דובר עיריית ביתר ומגיש המהדורה המרכזית משה גלסנר, כשהוא מדגים סוג של רגילות שידור המדמה את שיחת אובמה לנתניהו. התמונה שצולמה ע”י עורך המהדורה הפורש אברהם רוזנשטיין עוררה עניין רב ברשת והעלתה תהיה האם בשיחה עם שר הפנים אריה דרעי יושב המגיש בצורה יותר מכובדת?, כמו כן האם בשיחה עם ח”כ מקלב מסדר המגיש את כובע הקנייטש כלפי מעלה או משאיר אותה בארון כמו שהיא? לעורך החדש בעל השורשים הביתריים רפי פרלשטיין פתרונים. מעיריית ביתר כמובן לא נמסרה כל תגובה…

חברים מקשיבים
ביום ראשון איש התקשורת הבכיר ומי שהוגדר “האיש שזכה לראיין את רוב גדולי הדור בדורינו” הגיע לישיבת אוריתא וישב עם הבחורים המבוגרים לשיחה.

ביזנעס צוזאמען
ביום שני התקיימה ועידת רמת בית שמש לעסקים, בועידה נצפו בין היתר בעלי העסקים הביתריים חיים קרייזמן, ישראל טויסיג, שבסי כהן וסוכן הביטוח עזריאל קדמי שזכה בהגרלה בבניית אתר תדמית. מבעד למחיצה בעזרת הנשים נצפו מיטב בעלות העסקים של העיר ביתר בניהן הצלמת חוה רחל שחנכה השבוע קורס צילום מעניין ומושקע במיוחד. שיהיה בהצלחה.

צילום: יעקב לדרמן

בכניסה לוועידת העסקים נצפה מו”ל עיתון שערים אברהם וויספיש מעלעל במתחרה הנשי בביתר מגזין בייבידיל היוצא לאור ע”י נתן רובינשטיין הבן של…

אפרופו מתחרים וחציית קווים… לאחר שנים שפיני קנפלמכר ניהל בהצלחה את סניף חנות יאקב חשמל בביתר בכיכר העיר, להשטטעל נודע כי פיני חוצה את הקווים ועובר לעבודה ברשת שיא החשמל. המדור מאחל בהצלחה.

חוכא ואיטלולא במפגש המשטרה
השבוע ביום שלישי פורסם כי לאור תלונות שונות שהופנו על ידי עסקנים בעיר אל השוטר הקהילתי הוחלט על מפגש ראשוני מסוגו של מפקד תחנת המשטרה בעיר מר אלי זיתון עם התושבים.
המפגש תוכנן לשעה 18:00 בערב בבית איחוד הצלה ברחוב קניג אך בהגיע השעה היעודה התאכזבו צוות פיקוד התחנה לגלות כי במקום נוכח אדם בודד וגם הוא הגיע ככתב העיתון המקומי לסקר את בתלונות והתשובות והתאכזב כמוהם לגלות על פיספוס האייטם.
הכתב לא ביזבז את זמנו והתיישב לשיחה צפופה עם השוטר הקהילתי על דוחות בשעות לא סבירות ועל אי אכיפת נהגי אוטובוסים. התשובות לא השביעו את רצונו ונקבע כי עליהם לקבוע שוב פגישה עם התושבים. ימים יגידו…

אנו משכימים
עורך עיתון ‘שערים יצחק סלומון ערך סיום על מסכת שבועות במסגרת שיעור בדף היומי שנמסר מידי יום בשעה 6:15 בבוקר בבית הכנסת ביאלא ברחוב הרב שך. הסיום נערך ברוב פאר והדר בהיכל בית הכנסת סביב שולחנות ערוכים בכל טוב וטוב. במסגרת ההדרן קרא סלומון לתושבי הרב שך לחזק את מניין השחרית המתקיים לאחר השיעור בשעה 6:45. במקום נצפו חברי הצוות של רשת הציינג מטח ירוק בביתר ובירושלים

צלם בהתייעצות
השבוע התקיימה שמחת האירוסין לבנו של הגרא”ש שטיגליץ חבר הבד”ץ ורב דחסידי צאנז בעיר, האירוסין התקיימו בביתו של כ”ק האדמור מצאנז שבנתניה בהשתתפות רבים מרבני ותושבי עירנו. שמחת האירוסין דווחה בהרחבה באתר ביתר אונליין באדיבות צלם התמונות אלי דויטש. אותו צלם נצפה בהתייעצות עם הגריש”ב הלברשטאם בנו בכורו של האדמור מצאנז וראש רשת הישיבות של החסידות.

גלגלי ניסים
ישראל ל. מתנדב איחוד הצלה ביתר ניצל בנס לאחר שגלגלי המשאית בו נסע נקרעו בכביש מהיר ובנס קלט את זה בזמן ועצר בצד.
בקרוב הוא מתכנן סעודת הודיה, מערכת השטעטל תשוב ותעדכן.

בורא מיני מזונות
לאחר הפצרות רבות התאפשר למדור לקבל הצצה בלעדית לפרי יצירתו המוכשרת של אחד המלמדים המוכשרים והוותיקים בעיר. התלמידים המתוקים למדו השבוע לברך את ברכת בורא מיני מזונות וזכו להתפנק עם צלחת רוגלעך מהודרת מבית ‘מאפה הבית’. המדור מברך בברכת ברוכים הבאים את המלמד החשוב שחזר ממסע תפילות בקברי צדיקים בהונגרייה

ובפינת המזל טוב
ברכת מזל טוב למתופף המיתלוגי חיים שטיינברג לרגל נישואי בנו שמעון. בשמחת החתונה שהתקיימה באולמי היכלי ביתר – גולדן סקיי השתתפו כל צמרת המוזיקה החסידית. על התזמורת הופקד המאסטרו יואלי דיקמן ובעל המנגן שרוליק קלצקין.

שבת שלום, ראיתם משהו מעניין בביתר? שלחו בווטצאפ השטעטל

[pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן