כאן קוראים: שבוע הקריאה לילדי ביתר

img-20180101-wa00043915628123216121421.jpg
img-20180101-wa00043915628123216121421.jpg

הרבה סיפורים נוגים ועצובים עוברים בחדרי האבחון של מכון הקריאה ברנשטיין על כל סניפיו בניהולו של מייסד ומנהל המכון הרב אפרים שבדרון שהוקם לפני למעלה מ 30 שנה. סיפורים מרגשים ומסמרי שיער נשמעים מפי הורים לילדים קשיי למידה שחלקם כבר התייאשו והרימו ידיים מלמצוא פתרון לבעיית הקריאה. סיפורים דומים ואף יותר קשים נשמעים מפי בחורים ומתבגרים וגם אברכים המגדלים את בניהם והם עצמם אינם יודעים לקרוא. כל אחד והסיפור שלו. סיפור שיכול למלא ספר עב כרס.

מחדרי הלימוד של המכון יוצאים עם אור גדול. הרבה תקווה והרבה רצון להשקיע. ובעיקר הבנה והפנמה עצמית עמוקה: אם רוצים להצליח צריך להשקיע. ואם להשקיע, אז כאן הכתובת.

זה התחיל לפני למעלה מ-30 שנה, בחיידר ברנשטיין של אז, בתקופה של טרום אבחונים ובדיקות ממוחשבות. ילד שאינו יודע לקרוא ונכשל בתלמוד תורה, היה מגיע אחה”צ לביתו של ר’ אברהם ברנשטיין ולומד באופן פרטי בשיטה המיוחדת שהמציא ר’ אברהם שהיה מפורסם כמלמד מומחה שאין בדומה לו. שיטה שאחרי עשרות שנים יספרו עליה שהצילה עשרות אלפי תלמידים, ילדים, בחורים ואברכים.

היום הכל השתנה. היום יש בדיקות ואבחונים. היום אפשר להצביע על כל בעיה ולדעת בדיוק מהיכן היא נובעת. היום מבינים שקושי בקריאה זה סימפטום של בעיה אחת או מכלל בעיות המסתתרות מאחורי הפרגוד. היום מבינים את החשיבות של מציאת הבעיה על מנת שהטיפול לפתרון יהיה מוצלח יותר, מדוייק יותר ואף קצר יותר.

הכל אמרנו, אבל לאו דווקא. הכל השתנה מלבד השיטה. השיטה היא אותה שיטה עתיקת יומין אשר הוכחה כמוצלחת ביותר מבין כל השיטות המודרניות אשר נוצרו בשנים האחרונות. השיטה נקראת “שיטת ברנשטיין”.

שיטת ברנשטיין הוותיקה והאותנטית עטופה היום במגוון פתרונות המלוות את התלמידים המתקשים בקריאה. מייסד המכון ומנהלה הרב אפרים שבדרון, חתנו של ר’ אברהם ברנשטיין נעזר באמצעים טכנולוגים מתקדמים אשר הפכו את הלימוד כחוויה. ואת התוצאה הברוכה, שבמקום שהתלמיד יסבול מקשיי קריאה בבית הספר, בבית ואצל המורה הפרטי, כאן הוא מתענג על חזרה ושינון ומתוך חוויה וחשק עצום הוא נהנה לבוא וללמוד בטיפול חוויתי ומהנה.

הרב שבדרון מספר לכל מי ששואל אותו על מהות שיטת ברנשטיין, שמקורו הוא עתיק יומין וכבר מופיע בגמ’ ובמדרש. כולם מכירים את הסיפור המרגש והמפורסם על רבי עקיבא שלא ידע קרוא עד גיל 40. בתקופת התלמוד לא היו אבחונים ולא ניתנו שמות לבעיות. לא ידוע האם רבי עקיבא, אותו רבי עקיבא שלימים הפך לתנא הקדוש שלימד תורה לעשרים וארבעה אלף תלמידים, האם הוא סבל מבעיית דיסלקציה, קשב וריכוז וכדו’. דבר אחד ברור ומופיע בגמ’ ובמדרשים, שרבי עקיבא בהיותו בגיל ארבעים לא ידע לקרוא אפילו את האותיות. והיה מיואש ממצבו, עד שנפגש פנים אל פנים עם השיטה הזאת, אותה שיטה שהיום מלמדים במכון ברנשטיין.

האגדה מספרת שרבי עקיבא היה מהלך בדרך ומצא מעין שמימיו מטפטפים על אבן טיפה אחר טיפה ומתחת ראה אבן חלול. רבי עקיבא שואל את העוברים ושבים, מיהו הגיבור שמסוגל לקדוח חור בסלע קשה והם ענו לו בפשטות: המים המטפטפים ללא הרף, הם יכולים לגבור על האבן הקשה. וכאן קלט רבי עקיבא את הרעיון שאחרי אלפי שנים הוא נקרא: שיטת ברנשטיין. והוא כוח ההתמדה, כוח השינון. כוח השקעה ללא הרף וללא פשרות. כוחות אלה מתגברים על כל לב, אפילו אם הוא קשה כסלע יצוק.

ההתקדמות הרפואית והטכנולוגית מביאה בחסדי ה’ את שיטת ברנשטיין לתנופה הרבה יותר רחבה ועוזרת לקצר תהליכים כשהאבחונים והמבדקים המקצועיים משפרים את היכולת להגיע לשורש הבעיה ולטפל בשורשי וגורמי הבעיה במקביל עם הטיפול בקריאה.

קירות המכונים הפזורים בערי ישראל מלאים וספוגים בסיפורים וחוויות של תלמידים מכל גיל ומכל רמת קושי אשר קיבלו את הטיפול בשיטת ברנשטיין. הקירות יכולים לספר לכל מי שרוצה לשמוע, וכל מי אשר אוזן רגישה לו ומוכן לשמוע ולהבין שכאן טמון סוד ההצלחה.

בשנה האחרונה הרחיב המכון את פעילותיו ומלבד אבחוני הקריאה המקצועיים אשר תוצאותיהם ניתנים ביד ההורים בצורה מסודרת מיד בתום האבחון, נותן המכון ייעוץ והדרכה בשיתוף פעולה של רופאים מקצועיים בבעיות עיניים, בבעיות נוירולגיות ונפשיות למיניהם העלולות להיות אלה שמייצרים את בעיית הליקוי למידה, ובנוסף גם מבדקים טיפולים מקצועיים לקשב וריכוז, היפראקטיביות ודומיהם.

בסניף ביתר קיים אגף ללימוד עם בנות בשעות נפרדות, על ידי מורות מקצועיות וותיקות ובפיקוח והכוונה של מנהל הסניף. בנות שאובחנו עם קשיים גדולים של דיסלקציה, בעיות קשב וריכוז יודעות לספר על הצלחה מפתיעה בלימוד הקריאה, ההתמודדות עם הדיסלקציה, וריפוי של בעיות קשב וריכוז ודומיהם ללא צורך בתרופות  .

פעם בתקופה מקיים המכון שבוע הקריאה בעזרתם וסבסודם של גופים ממשלתיים או נדיבים במסגרת פרוייקט “אות לכל ילד”. בשבוע זה אפשר להביא תלמידים עד גיל 18 לאבחון מקצועי במחיר מסובסד של 70 אחוז הנחה. ב 100 ₪ במקום 300 ₪.

בעוד שבועיים, שבוע פרשת וארא בין התאריכים כ’ עד כ”ה טבת תשע”ח יקיים המכון בסניף ביתר שבוע הקריאה, גם לבנים וגם לבנות, ומכאן הקריאה להורים ומורים המזהים בעיות קריאה לא להזניח את הבעיה, אלא לטפל בה. מתוך נסיון ניתן לומר שבעיות ליקויי למידה אינם נפתרים לבד אלא עלולים להחמיר חלילה. בבעיה ניתן לטפל בכל גיל, אך ככל שהגיל יותר צעיר, הטיפול יותר קצר ויותר קל ונוח, ובנוסף כדאי לחסוך את הבעיות הנפשיות העלולות להיווצר בתלמידים יותר מתבגרים כתוצאה מקשיי למידה וקריאה.

[pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

11 תגובות

  1. חשוב מאוד להיןת עירני בענין הקריאה. אני סבלתי קשות בצעירותי. ההורים שלי חשבו שזה יעבור.
    היום אני יודע שעושים עוול לילדים כשמזניחים אותם בקושי הזה.
    עצתי להורים לילדים מתקשים: רוצו מהר לטפל ולעזור להם.
    מנסיוני האישי.
    בהצלחה

  2. ביתי לומדת במכון, אין יום שלא רואים שיפור!
    ממליצה בחום!!!!

  3. מדהים לפעמים לא חושבים כמה זה טוב להשקיע בדברים האלה זה פשוט השקעה לעתיד שווה מאוד . .

  4. המכון הזה עושה נפלאות
    אוירה משפחתית
    מדברים איתך בגובה העניים
    משתפים אותך על כל צעד וצעד על התקדמות הילד
    ממליץ בחום מנסיון אישי

  5. אין על מכון ברנשטיין עושים עבודה נפלאה. יש להם סבלנות שלא רואים בשום מקום.
    עלו והצליחו

  6. המכון עושה פלאים. היו לי קשיים עם הבן שלא יתוארו. חשבתי שאני מאבדת אותו. הם ממש הצילו אותו.
    מומלץ בכל לב.

    עכשיו אני מתכוונת לשלוח את הבת.

    תודה לכם מלאכים טובים

    אמא מרוצה

  7. היום הייתי במבדק שם עם הבת שלי מבדק כזה מקצועי לא ראיתי באף מקום אחר עלו והצליחו

  8. 1. העלות הזולה יותר בשבוע המבצע אינו כולל 2 שיעורים ראשונים חינם, שבד”כ כן כוללים כך שזה מתקזז.

    2. השיטה שלהם היא פשוט התמדה, יום יום 30 דקות של קריאה… נסו, אולי תצליחו גם בבית או אפילו לא עם מישהו מקצועי, סתם חונך.

    3. המחיר שלהם יקר ברמות מטורפות, (1300 ש”ח לחודש מינימום 5 חודשים!!!) כך שאם אתם מכירים מורה בתחום הקריאה, נכון קשה לחפש מישהו שעובד טוב אבל יש-זה עשוי להיות משתלם יותר.

    1. על מה אתה מדבר ח.ח.מ. היקר

      ילדים שסובלים מקריאה ברמות מטורפות עלולים להגיע לעברי פי פחת.
      אצל ברנשטיין בביתר הם יוצאים ילדים חדשים.
      והמחיר? יש היום פריסת תשלומים נוחה, וגם החזרים מכובדים.

      גם לא יקר, גם משתלם, וגם מציל נפשות.

      מורה פשוט בתחום הקריאה או ההורים בבית לא יעשו במשך 10 שנים מה שהם עושים בחודש, עם הנסיון הרב שלהם, עם התוכנות המשוכללות והאווירה הנפלאה שם.
      אני ניסיתי ונוכחתי כמה שזה עזר לנו.

      נסו גם אתם, מי שצריך

      שיהיה בהצלחה

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן