ר”ע ביתר עילית הרב מאיר רובינשטיין קיים מפגש הוקרה לארגון ‘חיים לילד’

בפגישה השתתפו ראשי 'חיים לילד' בראשות היו"ר הרב ראובן סקלר וחולים מתושבי העיר * ראש העיר התפעל מפעילות הארגון וציין כי יסייע לארגון כמיטב יכולתו
חיים לילד אצל ראש עיריית ביתר
חיים לילד אצל ראש עיריית ביתר

מפגש הוקרה מיוחד לארגון ‘חיים לילד’ התקיים בלשכת ראש עיריית ביתר עילית הרב מאיר רובינשטיין.

במפגש המיוחד השתתפו בכירי עיריית ביתר עילית ובראשם ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין, הנהלת עמותת חיים לילד בראשות היו”ר הרב ראובן סקלר ומשפחות החולים המתגוררים בעיר.

במהלך הפגישה נדהמו בכירי העיריה לגלות בין המשפחות החולים, מקורבים, שכנים וידידים טובים שכלל לא ידעו שהם נמנים על משפחת חיים לילד – משפחת CF.

אחד מהחולים גולל בפני המשתתפים את ההתמודדות והאתגר היום יומי המלווה את החולים. הוא שיתף אותם בסדר היום של חולה סי אף, על הטיפולים היום יומיים שעליו לעבור ועל התרופות המרובות שעליו לקחת.

ראש העיר שמע סקירה מקיפה על הפעולות שעושה ארגון ‘חיים לילד’ לרווחת חולי הסי אף בישראל. הוא התוודע למימון תרופות יקרות שאינם מוכרות בסל הבריאות, תרופות שעלותם השנתית היא מאות אלפי שקלים, על סבסוד מכשירים רפואיים מצילי חיים ועל המלונית הייחודית שמפעיל הארגון בים המלח ואשר מהווה הפתרון היחידי למשפחות חולי ריאה ועור, שומרי תורה ומצוות הנדרשים להגיע לים המלח.

כמו”כ זו הייתה הזדמנות לשמוע מכלי ראשון על ההשפעה המבריאה והמועילה של המחנה שחיים לילד מקיים בשוויץ זו השנה 20.

המחנה הרפואי מתקיים בשוויץ זה 20 שנה. ‘חיים לילד’ שוכר מלון על כל חדריו ואולמיו, למשך כארבעה שבועות: שלושה שבועות של המחנה ושבוע להכשרת המלון על ידי צוות של רב ומשגיחים לפני המחנה ולהחזרת המלון אל מכונו לאחריו.

מלון “פוסט” המפואר בעיירה פרפן, נמצא במקום שהוא בגובה כ-1560 מטר מעל פני הים, עם אוויר צלול להפליא, באיזור עם מעט מאוד מכוניות, מקום המשקיף אל נופים מרהיבים.

יו”ר חיים לילד הרב ראובן סקלר ציין כי שמה שמובן מאליו לכל אדם מן השורה, הנשימה, אינה משימה פשוטה עבור חולי CF שנלחמים על כל נשימה ונשימה. הטיפולים אותם עוברים החולים, קשים ומפרכים את הגוף והנפש.

עמותת ‘חיים לילד’ מלווה לאורך השנה כולה את החולים ובני משפחותיהם במגוון פעילויות ומסגרות תמיכה. אולם פסגת הפעילות היא הפעלת המלונית על גדת ים המלח וקיומו של מחנה הנופש הבריאותי בשוויץ, שהינם מלאכה מורכבת מבחינה לוגיסטית כמו גם מבחינה כלכלית.

המחנה מגובה על ידי רופאים ופיזיותרפיסטים-ריאתיים, עם פיקוח רפואי צמוד. גננות מטפלות בילדים הקטנים. תוכניות עשירות ומרתקות, מנעימות את הימים.

החולים סיפרו לנוכחים כי עמותת חיים לילד היא לא רק עמותה , היא בעצם הבית והכתובת של כלל חולי CF בישראל ולא בכדי, החולים, משייכים את עצמם ל “משפחת חיים לילד”.

לאחר פגישה ארוכה ומרגשת הביע ראש העיר את התרשמותו הרבה מפעילות ‘חיים לילד’ וציין כי דלתו תהיה פתוחה בפני הארגון וכי יעשה כמיטב יכולתו לסייע.

[pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן