סמכות הורית, איך עושים את זה?

פרוייקט 'אתגרים', ביוזמת עיריית ביתר עילית, השיק בשבוע האחרון קורס להעצמת הסמכות ההורית * "הסמכות ההורית" מסבירים בפלא יועץ, "הינה צורך חיוני לילד ולנער, היא מנווטת את דרכו בעולם * בימים אלו נפתחה ההרשמה למחזור השני
WhatsApp Image 2017-11-09 at 09.20.50
WhatsApp Image 2017-11-09 at 09.20.50

חדשות בשדה החינוך: פרויקט ‘אתגרים’, ביוזמת עיריית ביתר עילית, בניהולו של הרב חיים גרינוולד שליט”א ובשיתוף מרכז ‘פלא יועץ’, השיק בשבוע האחרון קורס להעצמת הסמכות ההורית.

הצורך בהכוונה ולימוד העצמת הסמכות ההורית, נוצר בעקבות העובדה כי הורים רבים חשים מבוכה וחוסר אונים לגבי יכולתם להשפיע על ילדיהם. חוסר אונים זה מגיע לצד תסכול, מדוע בעבר היה זה טבעי כל כך להורה להיות סמכותי – ולילד בהתאמה להיות מושפע וממושמע, בעוד בדורנו המצב הנורמלי שונה כל כך.

הבעיה מתחילה בחוסר הבנה בין הצורך החשוב מאוד בחום ואהבה – לבין הנזק שגורם הפינוק, עובדה היוצרת בלבול נורא אצל הורים רבים.

“הסמכות ההורית” מסבירים בפלא יועץ, “הינה צורך חיוני לילד ולנער, היא מנווטת את דרכו בעולם, מתווכת לו את הערכים והידע החשובים, ונותנת לו בטחון והגנה. ניתן לומר שילד שלא חש בסמכות ומסגרת מרגיש אבוד בעולם”.

זאת ועוד, קיים קושי רב בניהול בית ללא סמכות, התסכול והקושי של ההורה מקרינים ויוצרים ריחוק בין ההורה לילד, כך שגם האהבה החיונית כל כך לצמיחתו הבריאה של הילד – ניזוקה. ההשפעה החינוכית והערכית של ההורים תהיה טובה בהרבה כאשר הם בעלי סמכות, מכובדים, וכתוצאה מכך גם מוערכים על ידי הילדים.

בעקבות הביקוש נפתחה בשבוע האחרון סדנא להעצמת הסמכות ההורית בהנחיית הרב אהרן איראם שליט”א, ובליוויו הצמוד של נשיא מרכז ‘פלא יועץ’ הרב הגאון ר’ דוד לוי שליט”א. ועל פי תכניותיו של ה”ה מנחם שיינברגר מנכ”ל פלא יועץ – בקרוב יפתחו סדנאות וקורסים נוספים לקידום יכולות החינוך ההורי.

בימים אלו נפתחה ההרשמה למחזור השני. הקורס יכלול 8 מפגשים בני שעה וחצי כל אחד. מערך הקורסים מסובסד ע”י עיריית ביתר עילית. להרשמה ניתן לפנות לטל’: 073-7050647 \ 02-5827080 בין השעות 15:00-19:00.

[pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן