תושב ביתר בטור בעקבות ביטול הזיץ עם מוטי שטיינמץ

הרוחות סוערות בביתר עילית בימים אלו בעקבות ביטול 'זיץ' שארגנה העירייה בתאום ואישור משמשרת הקודש והחינוך, בתוך הסערה תושב ביתר כתב לביתר עילית אונליין טור המבטא את תסכולו של בן התורה שיצא לחופשת בין הזמנים אשר ביקש לישב בשלווה בערגת כיסופין דבר שבביתר עילית כנראה לא יקרה השנה
WhatsApp Image 2017-01-01 at 15.54.01
WhatsApp Image 2017-01-01 at 15.54.01

הרוחות סוערות בביתר עילית בימים אלו בעקבות ביטול ‘זיץ’ שארגנה העירייה בתאום ואישור משמשרת הקודש והחינוך, בתוך הסערה, מ. הלר תושב ביתר כתב לביתר עילית אונליין טור המבטא את תסכולו של בן התורה שיצא לחופשת בין הזמנים אשר ביקש לישב בשלווה בערגת כיסופין דבר שבביתר עילית כנראה לא יקרה השנה.

ערים חרדיות הם בדרך כלל אתגר לא פשוט לעומד בראש, הרצון לרצות את כל המגזרים, מנהלים, עסקנים, ויודעי דבר, בדרך כלל הופכות את תפקיד ראש העיר מתפקיד בכיר ורם ל”להטוטן”. כפשוטו. ראש העיר וראשי המנגנון העירוני מחוייבים לא אחת לכבות שריפה שאוחזת בשוליה של קהילה מסויימת, במטאפורה כמובן. להצית את הדמיון לקהילה אחרת, הכל כדי שהשלום ישרור בין כותלי העיר אשר השקט והשלווה מאפיינת אותה מראשיתה.

אירועי תרבות בעיר חרדית היו תמיד החוליה בה אף ראש עיר לא רצה לעורר יותר מידי סערות, כיון שההבדל הדק בין אירועי תרבות להוללות ופריצות הוא דק וגבולי עד מאוד.

מה עושה עיריית ביתר? מפרסמת חוברת תרבות ארוכה ומושקעת מאוד, בה מבשרים לתושבי העיר על אירועים שיתקיימו בחודשי הקיץ וימי בין הזמנים. לגברים כמובן ההיצע התרבותי הוא דל, כיון שמדובר בעיר של חכמים וסופרים תרתי משמע, אשר רבים מהם מעדיפים לשבת באהלה של תורה כדי להיות מוכנים בשלהי דקייטא לקראת יום הדין.

אולם, השיחרור והרגשת החופש אינה פוסחת על רבים מבני העיר שכן מעוניינים לצאת מעט מן השיגרה. כסף מיותר ליציאה לניקוי ראש בערים רחוקות, הגולן והגליל – אין להם. ומכיון שכך הם נותרים בביתם, מוגיעים את שארית מוחם כדי למצוא תעסוקה להם ולילדיהם, המקרר בבית נפתח ונסגר מידי שעה עגולה קרוב ל400 פעם, אולי התחדש שם משהו מעצמו. השיעמום עולה על גדותיו, והאב המתוסכל מתחנן שהלונה-לנד של ביתר יחל לפעול.

חטא נורא ואיום חטא האב, ביקש הוא לישב בשלווה לשמוע בערגת כיסופין את מוטי שטיינמץ משורר את “שימני כחותם על ליבך, כי עזה כמוות אהבה קשה כשאול קנאה רשפיה רשפי אש”. כבר ציפה להשתתף באירוע שמתקיים באודיטוריום העירוני, אך לצערנו השנה קשה כשאול קנאה מקבל משמעות אחרת מהמקור. וחבל שכך.

אינני יודע מי עומד מאחורי ביטול המופע, מה הוא הסביר לגופים שביטלו את המופע, אך דבר אחד אני כן יכול לומר לו, דלת המקרר תסובב על צירה 800 פעם נוספות, בזכותו.

 

מסכימים עם הכותב? לא מסכימים? תגיבו!

[pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

13 תגובות

  1. מי שמנהל את החרדים וכופה את השקפתו קומץ עסקנים מאפיונרים……

  2. שוב בערלה רבינוביץ נועץ את ציפורניו בחומת ביתר
    הפעם הראשונה כשהתערב וגרר את האדמו”ר שלו לתוך קלחת הבחירות לטובת פינדרוס מה שהביא להפלתו של פינדרוס
    ועכשיו שוב בפגיעה ישירה בבחורי ביתר שבסך הכל רצו לשיר קצת שירי כיסופין עם מוטי שטיינמץ .
    בערלהההה דיייייייייי

  3. מקווה שרבינוביץ הזה יהפוך כולם שאיזה אדם תושב ביתר אונס ילד יעשה כזה רעש כמו שעשה עכשיו

  4. אין הבחירות באויר גבאי הרבנים רוצים להראות שיש להם כוח וזה חלק מהשיטה האורסנית (כמו סדם חוסן) זה מחזיר את העיר לימים האפלים שאסרו על בחורים תושבי העיר לעבוד בחנויות

  5. מה ההבדל בין ר מייעליך שכבר עבר ….. לבין הזמר הצעיר לרקוד על שולחנות מותר?

  6. עצוב לאן הידרדרה העיר, אפילו בבית שמש עיר הקנאים יש הופעות כל הזמן, ראש העיר אכזבת ביג טיים

  7. די לשקר תנו לאזרחים את המנימום שהבטיחו להם

  8. מי שלא מתאים לו לקבל את הוראת רבני עירינו מוזמן לעזור את העיר ולעבור לבית שמש או לכל מקום אחר לטובתו ולטובת כולנו

  9. תבין את האנשים שמפחדים שהבחורים שלהם ישתלבו בחברה החרדית הקלוקלת

  10. הבנתי שהרב מרא תאתרא אורדנטליך ביקש מראש העיר לבטל

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן