שר החקלאות אורי אריאל בביקור בישיבת סדנא דארעא בבית עילית • תיעוד

שר החקלאות אשר ביקר בישיבת סדנא דארעא קבע מזוזה והתחייב לפעול למען הישיבה • אחד הבחורים סיפר בהתרגשות כי לאחר שאביו נרצח בפיגוע הדרדר לרחוב והישיבה הצילה אותו • גלריה
WhatsApp Image 2017-07-09 at 10.45.36
WhatsApp Image 2017-07-09 at 10.45.36

ביקור ממלכתי של שר החקלאות אורי אריאל בישיבת סדנא דארעא ביתר עילית בראשות הרב ירוחם שכטר התקיים ביום חמישי האחרון. את פניו של השר קיבלו צוות הישיבה בראשות הרב ירוחם שכטר סגן ראש העיר יצחק רביץ וחבר מועצת העיר יקי הרשקופ, לאחר דברי פתיחה וברכה מנהל הישיבה מרדכי ניומן נתן סקירה על המודל המיוחד של הישיבה.

דברים חמים נשמעו מפיו של מ”מ וסגן ראש העיר יצחק רביץ ששיבח את הפעילות המבורכת. בדבריו, פנה רביץ לשר להרחיב את הפעילות לעוד עשרות רבות של נערים, הרוצים להגיע ללמוד במקום נפלא זה ע”י הרחבת הפעילות.
יקי הרשקופ חבר מועצת העיר ומחזיק תיק שפ”ע שמסייע רבות לפעילותה של הישיבה עידכן את השר בהתפתחות ושיבח את עזרתו של ראש העיר ר’ מאיר רובינשטיין ועוזרו המסור ר’ יהודה דייטש ששניהם נרתמים לסיוע ולפיתוחה של הישיבה שנותנת מענה ייחודי בציבור החרדי. כמו כן הוסיף לשבח את ר’ יעקב מיוחס שיצר את החיבור יחד עם השר ופועל להכרתו של המוסד על ידי המשרדים הרלוונטיים.
בתום הדברים, קבע השר מזוזה בחדר האוכל החדש בישיבה וישב עם הנערים “בסדנא”, שם קיבל סקירה מעמיקה על המקום מפיו של מייסד הישיבה והמנהל החינוכי הרב ירוחם שכטר ועל האתגרים הניצבים לפתחו של המוסד.

[pojo-sidebar id=”129″]

תלמידי הישיבה שיתפו את השר בתחושותיהם על המקום, בין היתר ספרו הנערים לשר כי בסדנא דארעא למדו “מי אני ומהם הכוחות שלי” ולמדו להתמודד בגבורה עם כל ניסיון שעובר עליהם אחד הנערים שאביו נרצח בידי ערבים בני עוולה לפני כשנה וחצי שיתף “מאז מותו של אבי לא ידעתי את נפשי מרוב צער, מצאתי את עצמי זרוק ברחובות ועושה שטויות. המקום הזה הציל אותי ולימד אותי איך להתמודד. המקום הזה נתן לי כלים להמשיך את החיים, להישאר חזק ולא ליפול לדברים לא טובים”. שאר הבחורים, שיתפו וסיכמו את נקודת ההתחלה שלהם בישיבה, את הדרך שהם התקדמו בזכות השיטה והגישה הייחודית של הישיבה ואת התמיכה היום יומית שהם מקבלים, אחד הבחורים סיכם “המקום הזה נתן לנו את החיים במתנה מחדש”.

השר התרגש מאוד, הודה ושיבח את הבחורים והצוות על כך שהזמינו אותו “אני רואה מקרוב שיש לכם אנשי צוות מעולים שאכן נותנים לכם את הטוב ביותר ע”י שמכוונים אתכם להיות לאנשים בעלי בחירה על החיים שלכם וזה נדיר לראות את זה בדור הזה” אמר השר והוסיף “להיות איש ציבור ושר בממשלה זה לא קל ועיקר כל מה ששר צריך להיות, זה אדם בעל אחריות וזה בעצם מה שאתם לומדים כאן, לקחת אחריות על החיים שלכם”.
בדבריו התחייב, שהוא מצדו יעשה ויפעל בתפקידו כשר לעשות כל שביכולתו לעזור למקום משובח זה

לאחר מכן, שתל השר עץ במקום ואמר שהרב קוק היה מרגיש בידיו את אדמת ארץ ישראל. את הביקור סיימו כולם בריקוד מרגש עם השר במילות “תהא השעה הזאת שעת רחמים ועת רצון מלפניך” אמן כן יהי רצון.

[pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן