בשורה לתושבי אזור ביתר עילית: משרד הבינוי יתקצב תכנון הרחבת כביש 375 – עוקף חוסאן

משרד הבינוי והשיכון הודיע על תקצוב בסך 3 מיליון שקלים לתכנון הרחבת כביש 375 * ע"מ לקדם את התכנון במהירות, נבחרה עיריית ביתר עילית כקבלן ביצוע עבור עבודות התכנון • הסיבה: "יעילות ומהירות הביצוע של עיריית ביתר עילית"
WhatsApp Image 2017-02-22 at 22.13.43
WhatsApp Image 2017-02-22 at 22.13.43

משרד הבינוי והשיכון הודיע השבוע באופן רשמי לעיריית ביתר עילית, כי יתקצב את עבודות התכנון להרחבת כביש 375 בסכום של שלושה מיליון שקלים. לשם ביצוע עבודות התכנון, בחר משרד השיכון בעיריית ביתר עילית כקבלנית המשנה מטעמו, ע”מ לקדם את הפרויקט במהירות. העירייה היא שתבחר המתכננים והיועצים שיתכננו את הרחבת הכביש.
כביש 375 מוכר לרבים כ”כביש עוקף חוסאן”, אולם למעשה זהו כביש רוחב המקשר בין כביש 38 בצומת האלה לכביש 60 באזור אל-חדר. הכביש מתחיל בעמק האלה בגובה 260 מטר מעל גובה פני הים ומסתיים בהרי ירושלים בגובה 855 מטר. אורכו המלא הוא למעלה מ-23 ק”מ.
על פי משרד הבינוי והשיכון, הרחבת כביש 375 הינה תנאי לביצוע שיווקים נוספים עתידיים של יח”ד לביתר עילית, צור הדסה ובית שמש. שדרוג והרחבת הכביש הינה אפוא, לא רק צורך תחבורתי וביטחוני עבור עשרות אלפי הרכבים הנוסעים בו מדי יום, אלא גם הכרחי ע”מ להמשיך את פיתוח האזור ובניית דירות חדשות.
גורם בעירייה אומר, כי מסירת עבודות תכנון של כביש בין עירוני שאינו בשטח השיפוט של העיר, לידי רשות מקומית, מהווה אות הערכה על יכולות הביצוע של העירייה, המצטיינת ביעילות ובמהירות.
בעירייה מבטיחים עוד, כי התכנון החדש להרחבת הכביש, יכלול בתוכו גם אלמנטים הכרחיים לחיזוק הביטחון בקטע הסמוך לכפר חוסאן, הסובל לעיתים מיידויי אבנים. בעירייה כבר דרשו בעבר מהצבא להציב שם גדר גבוהה ואמצעי ביטחון נוספים. כעת כאמור, ינסו בעירייה להתאים את תוואי הדרך כך שתקשה אליו הגישה בידי מפגעים.
ראוי לציין, כי תכנון קטע כביש באורך עשרות קילומטרים, בתוואי הררי הינו סבוך במיוחד, וכולל העסקת עשרות אנשי מקצוע ויועצים שונים. ע”פ החוזה שהעביר משרד הבינוי לעירייה, מדובר בעבודה ארוכה במיוחד האמורה להסתיים רק בעוד מספר שנים. למרות זאת, בעירייה מבטיחים לזרז ככל הניתן את עבודות התכנון ולהקדים את המועד שקבע משרד הבינוי.

[pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

תגובה אחת

  1. חבל. מישהו במשרד השיכון שכח שכביש 375 מגיע עד מירון, או לפחות עד שדה התעופה בדרך לאוקריינה

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן