נותנים תקווה ליהודה הקטן • בתוך מספר שעות גויסו מאות אלפי שקלים

בפרויקט גיוס המונים לטובת יהודה ברגר בן השנה וחצי תושב ביתר שנכווה לפני קרוב לשנה • נותנים תקווה ליהודה
WhatsApp Image 2017-06-13 at 14.09.34
WhatsApp Image 2017-06-13 at 14.09.34

התגייסות יוצאת דופן לפרויקט גיוס המונים שהוקם על מנת לממן טיפולים ליהודה בן השנה וחצי תושב ביתר עילית, בתוך מספר שעות מפתיחת הפרויקט גויס סכום שיא של מעל 300 אלף ש”ח שמהווים כמחצית מיעד הפרויקט הכספים נתרמו על ידי מעל 2000 אנשים שהסיפור נגע לליבם.

יהודה ברגר תושב ביתר עילית בן השנה וחצי נזקק לטיפולים ייחודיים בבית חולים בארצות הברית אליו התקבל, וזקוק לתמיכתכם על מנת שיוכל לגדול ככל הילדים.

הסיפור התחיל מספרת נחמי אימו של יהודה, בחודש אלול האחרון, מספר ימים לפני ראש השנה התשע”ז נסענו לשהות שבת במושב בדרום אצל הורי מנחם. במהלך הנסיעה נתקלנו בפנצ’ר , ירדנו לשדה הסמוך מתוך הגנה על הילדים והחלפנו את הגלגל. כשרצינו למלא אותו באויר גילינו לצערינו שהסוללה בבנק החשמל שברכב התרוקנה. סיכמנו בינינו שכאשר נגיע ליעד נטעין אותה מיד כדי לא לקחת סיכון במוצ”ש להשאר עם סוללה ריקה בתנאי שטח בשעת ליל מאוחרת. סעודת השבת חלפה בנחת, השכבנו את הילדים לישון בחדרם ונרדמנו אף אנו.

כחלוף מחצית השעה פקחתי את העיניים למציאות אכזרית והזויה. הלול שלימיני בו שכב בשלווה בני התינוק עולה בלהבות, בזעקות אימים הערתי את מנחם שבתוך שניות זינק והוציא את יהודה, אך רק כשעמדנו באור המסדרון התחוורה התמונה לאמיתה, יהודה יקירי מפוחם כולו, פניו וכפות ידיו שחורות ומבוקעות, לראשונה לא הייתי מסוגלת לאחוז את ילדי, מהפחד ומההלם המשתק.

מה עושים כעת? הוא יראה, הוא ישמע? הוא יחיה?

אנחנו במושב קטן ומרוחק, אין שירותי רפואה סבירים, הזמן פועל לרעתינו, כרובוטים נטלנו את הילדים לרכב וזנקנו לקרב על חיי יהודה, על חיי כולנו.

תוך כדי נסיעה יצרתי קשר עם בית החולים סורוקה ועדכנתי אותם במקרה הנורא, כך שצוות הטראומה המתין בדלתות המיון כדי לקלוט אותנו. אני רצתי עם אלישבע על ידי, לא היה בי כח לאחוז את תינוקי הטהור שהושחת בדקות בודדות עי להבות רעות ונוראות. התחננתי למנחם שיהיה חזק ברגעים הללו עבור שנינו. ובאמת שהוא היה חזק כי לא ברור לי עד היום כיצד נהג עד למיון.

מנחם ויהודה נבלעו מאחורי דלתות חדר הטראומה ואני ואלישבע נותרו הלומות מאחור. רק בצהרי היום למחרת נודע לנו שהשריפה פרצה מאותה סוללה, שהיה בה רכיב לא תקין שלא עצר את טעינתה, עד שמרוב טעינה היא התלהטה והחלה לבעור בסמוך ללול התינוק , שהיה הראשון להפגע.

את הימים שאחרי קשה לתאר, רק אומר שנלחמו על חייו למעלה משבועיים בטיפול נמרץ, ולאחר מכן כחודשיים במחלקת ילדים, כשבמהלכם הוא עובר לא מעט ניתוחים והשתלות.

כרגע המקום הנכון עבור יהודה הוא בבית חולים מיוחד לכוויות בארצות הברית, שם הוא יוכל לקבל מענה לצלקות שלא קיים בישראל, כמו חבישות לחץ מסיליקון וסוגי טיפול ניתוחים ושחזורים שונים שעדיין לא מבוצעים כאן, או שהנסיון בהם דל.

כל עוד הצלקות אדומות ודינמיות יהיה קל יותר לטפל ולשנות, ככל שחולף הזמן המצב מתקבע והשינוי המיוחל יהיה קשה יותר להשגה. מימד הזמן משמעותו ביותר עבורנו.

מאיר ליוש מנהל הפרויקט סיפר בשיחה עם ביתר עילית אונליין הסיפור של יהודה נגע בי ישבתי מול המחשב ובכיתי פשוט בכיתי מהמחשבה הזאת שביום אחד חיים שלמים של ילד קטן יכולים להשתנות, אחרי שהעלתי את הפרויקט אני שוב ושוב נפעם מהעוצמה של עם ישראל שנותן ליהודה את התקווה לחיים חדשים.

ההורים מנחם ונחמי ברגר הוסיפו בכמה מילים קטנות מתוך לב ענק, לב ששייך לכל העם הזה ופועם בקצב אחיד ומשותף: אין ולא יהיה כמוכם! כזו התגייסות והירתמות שעולה הרבה מעבר לציפיות. כי ברגעים אלו ממש אנו חוצים את ה 50% בפחות מיממה שהקמפיין באויר!! הדופק מואץ והתקווה ליהודה כבר קורמת עור וגידים, אשריכם!

לתרומה ולמתן תקווה ליהודה לחץ כאן.

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=Rd31hNdJsJw[/embedyt]

[pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן