הצעתו של יו”ר ועדת הפנים ח”כ אמסלם לתגמול חברי מועצה בעבור השתתפות בישיבות מועצת עיר עברה בוועדת שרים לחקיקה

ועדת השרים לחקיקה אישרה ביום ראשון את הצעתו של יו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד (דודי) אמסלם לתגמל חברי מועצות עיר עבור השתתפותם בישיבות מועצה.
ישיבת מועצה
ישיבת מועצה

חברי מועצת העיר ביתר עילית יקבלו בקרוב שכר על עבודתם: כך על פי הצעתו של יו”ר ועדת הפנים דוד (דודי) אמסלם שאושרה היום על ידי ועדת החקיקה. כידוע, עד כה חברי המועצה היו פועלים בהתנדבות מלאה למעט בעלי התפקידים: שני סגני ראש העיר וממלא מקומו שמקבלים שכר עבור עבודתם.

לדברי ח”כ אמסלם, הרשויות המקומיות הן זרוע ביצועית של המדינה ולמדינת ישראל יש אינטרס לחזק את הדמוקרטיה, בכך שחבר מועצה ישאל את השאלות הנדרשות ויבקר במקומות הנדרשים.

“אם חבר מועצה צריך להיעדר ממקום עבודתו בכל שבוע למספר שעות וכתוצאה מכך אולי יפוטר מעבודתו העיקרית, או שיאלץ עקב עבודתו הציבורית התובענית להפסיק את עבודתו כחבר מועצה, זה מצב לא מקובל”, אמר.

בדבריו סיפר כי “בדקנו את המצב בארצות אחרות, בחלק ממדינות המערב חברי המועצה מקבלים שכר עבור עבודתם כולל הפרשות סוציאליות. בארצות אחרות לכל הפחות הם מקבלים החזרי הוצאות. רק אצלנו אנשים משקיעים ממרצם ומזמנם הפרטי, מפעילים את כל הוועדות הסטטוטוריות שבלעדיהן העירייה לא יכולה לזוז, עוזבים את מקום עבודתם ולא מקבלים אפילו החזר חניה.

”אני שמח שוועדת שרים לחקיקה הבינה את חשיבותו של חוק זה ויש בכוונתי לקדם אותו במהירות האפשרית”, הבהיר אמסלם.

הפורום לקידום מעמדם של חברי וחברות מועצות הערים בישראל הפורום הודיע כי הוא תומך בהצעתו של ח״כ אמסלם ומודה לחברי וועדת השרים שאישרו את הצעתו של יושב ראש וועדת הפנים של הכנסת. ״רק רפורמה מקיפה בשלטון המקומי תגביר את הדמוקרטיה ותסייע בשדרוג ההון האנושי, במתן כלים בידי נבחרי ציבור בשלטון המקומי, בהגברת השקיפות ובמיגור השחיתות ברשויות המקומיות”.

הפורום, הוקם לאחרונה על מנת לפעול להגברת הדמוקרטיה המקומיות, חיזוק והשבחת ההון האנושי והשקיפות בשלטון המקומי. הוא מאגד תחתיו מאות חברות וחברי מועצה מכל רחבי הארץ, מועצות אזוריות, מועצות מקומיות ועיריות..

מהפורום נמסר כי הפורום ימשיך במאבק ציבורי לקידום רפורמות בשלטון המקומי על מנת להגביר את השקיפות ויכולת האכיפה של 3500 חברי המועצה ברשויות המקומיות. ״כל מי שעיניו בראשו מבין שהשלטון המקומי בישראל נמצא במשבר עמוק. ראשי רשויות נמצאים תחת חקירות משטרה, ואי סדרים מטרידים נחשפים מידי יום בחלק מהרשויות המקומיות ברחבי הארץ..אנו טוענים נדרש תהליך מקיף שכולל רפורמות דוגמת זו של ח״כ אמסלם להעצמת חברי וחברות המועצה. לצד תהליך מבורך זה, נדרשים תהליכים נוספים אשר יחייבו ראשי רשויות להציג חומרים לנבחרי ציבור, תהליכי הכשרה והשבחת ההון האנושי של נבחרי הציבור ברשויות המקומיות, על מנת לחזק את הדמוקרטיה המקומית. ואת יכולתם של חברי מועצה לבקר ולאכוף את פעילותם של ראשי הרשויות וגופי הביצוע ברשויות המקומיות”.

לסיום נמסר: “זה הזמן לפעול להגברת השקיפות ולחזק את הדמוקרטיה המקומית ואחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי העצמת מעמדם של חברי המועצה ברשויות המקומיות, וחיזוק היכולת שלהם לפעול למען הציבור שאותו הם מייצגים”.

[pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן