תעמדו דום, תשבו תקראו תהילים, לא משנה… העיקר תזכרו! טור כואב על החרדים ויום השואה

על שואת השכחה שמעתם? אין בה הרוגים ואף לא פרומיל מהזוועות אבל יש בה דור שלם שמגדל עוד דור ועוד דור שאין להם כלום עם זכר השואה הארורה. ח. פרנקל בטור כואב על חרדים ויום השואה.
משה בן יצחק הגרמן יחף ומושפל על ידי שוטרים גרמניים | קרדיט: ויקיפדיה
WhatsApp Image 2019-05-02 at 00.11.17

6 שנים, 6 מיליון. ביום זה מציינת מדינת ישראל והעם היהודי כולו את יום השואה לזכרם של ששת מיליוני הקדושים, שנרצחו בדם קר ובאכזריות נוראה, רק בגלל שהם יהודים. 

היום, בימים אלו, מתרחשת שואה שנייה. שואת שכחת השואה. ניצולי השואה שביננו הולכים ומתמעטים, זכרון השואה, כאב השואה, הולך ונעלם. הדור השני חווה אותו על בשרו, הדור השלישי הכיר ושמע את הסיפורים מאלה שהיו שם. הדור הרביעי כבר לא מכיר. הוא בטח לא זוכר, כי אי אפשר לזכור משהו שמעולם לא היה בתודעה. הדור הרביעי כבר לא מבין, כי אי אפשר להבין מה זה רעב, בדור שבע שכזה. 

אנחנו, לעולם לא נוכל להבין, לקלוט ובטח שלא להרגיש את מה שהיה שם. והיטיב לומר זאת יחיאל דינור בעדותו במשפט אייכמן בהתייחסו לשמו הספרותי, ק. צטניק: “אין זה שם ספרותי. אינני רואה את עצמי כסופר הכותב דברי ספרות. זו כרוניקה מתוך הפלנטה אושוויץ. הייתי שם בערך שנתיים. אין הזמן שם כפי שהוא כאן, על-פני כדור הארץ. כל שבר רגע הולך שם על גלגל זמן אחר. ולתושבי פלנטה זו לא היו שֵמות. לא היו להם הורים ולא היו להם ילדים. הם לא לבשו כדרך שלובשים כאן. הם לא נולדו שם ולא הולידו… הם לא חיו לפי החוקים של העולם כאן ולא מתו. השם שלהם היה המספר ק. צטניק”.

כמה ילדים היום יודעים על השואה מעבר למושגים בסיסיים כמו ”שש מיליון” ”אושוויץ” ו”נאצים”??? הקלות הבלתי נסבלת והנוראית בה אנשים עושים שימוש במילה נאצים כלפי יהודים אחרים, מלמדת יותר מכל שזוועות הנאצים פשוט לא ידועים להם. אינני מאמין שישנו אדם אחד, יהודי, שיודע ושמע קצת על אשר חוללו הארורים לבני עמנו, ויכנה אח”כ יהודי אחר בשם נוראי זה.

כמה השואה תופסת לנו מקום במהלך חיינו, ולו רק בשל הציווי האלוקי ”זכור את עשה לך עמלק”???.

ולכן, ביום זה, אני מרכין את הראש, וזוכר. נכון, אני לא חושב שבעמידת דום בצפירה, אנחנו מועילים משהו לעילוי נשמתם של הקדושים. אבל אני לפחות זוכר. אני נאמן לציווים של העומדים בגיא ההריגה רגע לפני שנחנקו למוות, ובכוחותיהם האחרונים, עם ציפורניהם, חרטו על הקירות: ”זכור את אשר עשה לך עמלק”

היום הזה, הוא לא יארצייט. היום הזה הוא יום זיכרון, כן, ככה, כפשוטו, יום של לזכור, לפחות פעם בשנה, לזכור. 

לא אכפת לי מי קבע את היום הזה ולא מעניין אותי איזה טקסים הם עושים לציון היום הזה. מעניין אותי שהיום הזה עם ישראל, בארץ ישראל, זוכר.

וכן, כשאני רואה על אדמת אושוויץ הרוויה בדם יהודי, את חיילי צה”ל. יהודים שעומדים עם מדי המדינה היהודית, עם נשק יהודי ושרים את המנונו של העם היהודי, אני לא יכול שלא להרגיש את רגש הנקמה שעולה בי, את השמחה לאיד. אנחנו יכולים שלא להסכים עם הדרך, אבל היטלר בטוח מתהפך בגהינומו כשהוא רואה שבמקום שבו הוא ציווה לנו את המוות, אנחנו מצווים את החיים.

גאים, זקופי גו, יהודים!

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

5 תגובות

  1. ברוך השם שהדור שלנו נשמע לרבותיו גדולי התורה (כמו למשל החזו”א שאמר שאין לקבוע יום לזכר השואה) ולא לכתבי אינטרנט.

    1. לאברהם
      אולי תקרא את המאמר עוד פעם או פעמיים או שלוש
      עד שתבין שזה כואב כמה שהוא נכון !!!

  2. מאמר משכנע מאוד למי שההיסטוריה שלו מתחילה בהקמת מדינת ישראל והגורמים הנסיבתיים שסייעו לה לקום. אבל עם, ש היסטוריה שלו התחילה לפני 3000 שנה ויותר, והוא מצולק ביותר משואה אחת ויותר משניים… ויש לו אפילו יום בו הוא יושב לארץ ומבכה את הטרגדיות שלו לאורך הדורות, לעם כזה היום הזה פשוט מיותר ואפילו מפריע ברמיזותיו הצורמות… צורמות באפיקורסות… צורמות ב”נוור אגיין”…. צורמות בהאשמות המרושעות את אלו שהובלו כצאן לטבח. ולכן, אנחנו לא נהיה חלק מהחגיגה הזאת

  3. היש לכם בדל של ספק לרגע אחד שהיהדות החרדית!! ולא אחרת, שכחה לרגע את השואה. כל עולם התורה ה-ע-נ-ק בתפארתו ובעזו, מי בנה את כל אלה מי נלחם על כל אלה מי חי חיי צער ונלחם על זכויותיו כדי ותקשיב טוב! להשאיר זכר אמיתי ונצחי לדורות שאבדו ואינם. הלזה נקרא זכר לאותם יהודים שלא זכו רח”ל לחסות תחת כנפי השכינה. הרי הוא הוא ההמשך האמיתי של השואה המשתוללת במלוא עוזו לעקור אותנו מהשורש לעקור אותנו מהמשכיות הדורות ממשה קיבל תורה מסיני דרך אותם 6 שנעקו על קידוש ה’ רק בשל היות יהודים ועד היום.
    נראה היום שכשהכל ממוסד ויש אדמורים רבנים ראשי ישיבות שאנחנו שכחנו את השואה. אנחנו הם אלו שהקב”ה ריחם עלינו וזיכנו לחוס תחת כנפיו ולחנך בדרך שכל אותם 6 מליון רצו לראות אותנו ממשיכים.

    עכשיו תגיד אחי היקר הלזה אפשר לקרוא שכחו.

    אשמח מאוד אף לא תפרסם את התגובה לשמוע את תגובתך באימייל שלי.

    תודה ובברכת שירבה עוד ועוד יהודים לחוס תחת כנפי השכינה כאיש אחד בלב אחד בביאת משיח צדקנו אמן!

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן