ציקי פרנקל עד ראיה בתאונה הקטלנית “לא טיפלו בפצועים” | טור אורח

בתאונה ביום חמישי האחרון הילד יצחק רוזנפלד ז"ל נפצע ובבית החולים נקבע מותו • ציקי פרנקל שהיה עד ראיה לתאונה קורא "עשרות ילדים סקרנים פצועים נפשית"
FB_IMG_1526919777468
FB_IMG_1526919777468

יום חמישי 18:40 רחוב המגיד ממעזריטש בביתר, יצאתי מהמשרד ולמולי רכבי הצלה בנסיעה דחופה נצמדתי לרכבים החונים בכדי לתת להם מעבר להצלת חיים, מהלך פסיעות ממני נעצרו רכבי ההצלה בזה אחר זה ואני חסום מכל הכיוונים ללא אופציה להמשיך בנסיעה.

הסקרנות לצערי גברה עליי ויצאתי מהרכב לבדוק את אופי האירוע שכמובן עדיין לא דווח על זה בהודעות לתקשורת ואפילו לא בקבוצות פנימיות של תושבי ביתר. מספר מצילי חיים כבר ביצעו החייאה בילד קטן שרכב על אופניים ומצבו הוגדר במקום כבלתי יציב, לא למדתי עזרה ראשונה אבל ראיתי מקרים קשים לצערי, אבל את שבריר השניה שהצלחתי להביט על הילד השוכב על הכביש ומעליו רכובים זוג כוננים ומבצעים בו החייאה לא יוצא לי מהראש.

הסתובבתי עם הגב למצילי החיים שעושים כל שביכולתם בכדי להציל את חייו של הילד הקטן ואני קולט כ- 30 ילדים עומדים ברדיוס של 3 מטר מהילד שמבצעים עליו החייאה, ניסיתי לבקש מהם להתרחק אבל כנראה שסקרנות של ילדים גובר על השכל שלהם ועל הבקשה שלי.

חזרתי לרכב שלי והמראה המזעזע של הילד מוטל על הכביש מכה בי שוב ושוב, התחרטתי שסקרנותי גברה עליי לרגע. בזה הרגע הכה בי הידיעה שבסמוך לילד המוטל על הכביש יש עשרות ילדים שנפצעים נפשית בזה הרגע ממש. אולי, כי אין לי איזה שכפץ זוהר או משהו דומה לכן הילדים לא נשמעו לבקשה שלי אולי כי אני הייתי תחת זעזוע אבל הילדים המשיכו לצפות בהחייאה על ילד בן גילם שאולי הם מכירים ואולי לא, הילדים האלה נפצעו נפשית בזה אחר זה ואין מי שיטפל בהם, עשרות ילדים פצועים ואף אחד לא מטפל בהם או מרחיק אותם מהמקום בו הם נפגעים כל שניה נוספת.

הילדים פצועים ולא קיבלו טיפול, כוחות ההצלה מרוכזים במשימה שלהם להציל חיים כוננים נוספים עומדים בסמוך לחזית הבניין ומדברים עם האמא כוחות נוספים מאתרים את האבא ומסבירים לו במעורפל את המצב, הילדים נפצעו ואף אחד לא טיפל בהם.

אין אחראי, לא יודע אם הכונן שהגיע קצת באיחור ולא היה לו אופציה לגשת לילד המוטל על הכביש אם הוא צריך לדווח למוקד על סטטוס האירוע או קודם לטפל בילדים הנפצעים בכל רגע, אולי זה לא מתאים לחובש בכיר או לפרמדיק להרחיק ילדים ממקום האירוע, אולי הם עסוקים בלהביא עוד ציוד למתנדבים שעושים החייאה? אין לי שמץ ואני לא בא להאשים אף אחד חלילה, אבל אין ספק מישהו חייב לטפל בילדים הפצועים שנשארו ללא טיפול נפשי.

צילום תמונה ראשית שירה הרשקופ

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

9 תגובות

  1. לצערי הטור לא ממש מדוייק
    היו גם כוננים וגם שוטרים שניסו להרחיק ילדים מהזירה כאשר הילדים לעומתם מצביעים על המבוגרים הסקרנים ושואלים למה להם מותר ולנו אסור.
    לתשומת לב המבוגרים במקרה מסקרן הבא בתקוה שלא יהיה טרגדיה.

  2. בתחילה קראתי דברי טעם אבל זה נהרס כשקראתי שאף אחד לא טיפל בילדים ברור כשמש בצהרים שהילדים פצועים נפשית אבל דווקא אני חושב שהעד ראיה צבי הוא היה צריך לקחת את הדברים בידים ולפעול בכל אמצעות להרחיק את הילדים להפעיל אבות ואמהות שהיו באיזור ולהציל את הילדים.
    הוא אזרח אומנם אבל זה כוח ההצלה שנתון בידו כמבוגר אחראי.
    כונן שהגיע למקום אחרי לא חסר צוותים הוא לא פיתרון.
    ילד מבוהל שרואה את המראות שהיו שם מקבל הוראה מאיש הצלה חוששני שהטראומה שלו רק הייתה גודלת.

  3. אני לא חושב שהוא צודק כי הכונני הצלה מה שעומד להם בראש ובראשונה זה להציל חיים ואני חושב שזה הדבר הראשון שצריך לעשות

  4. טור מעורר מחשבה,

    כל זירת תאונה ובטח כזו המסתיימת בתוצאה כה טרגית היא מורכבת וכואבת, אין כתובת לאשמה וגם אין צורך לחפש אשמים ,
    חובתינו לקחת אחריות ,
    אחריות מתחילה בחינוך , חינוך לזהירות בדרכים ,חינוך לכבוד הזולת , חינוך לריסון עצמי .

    תכנון מראש ותרגול של זירות אסון , הבנת הזירה ומורכבותה יכולים להטמיע באנשי ההצלה ובנו כלל הצבור , את האופן בו יש להתמודד עם ילדים ובני נוער הנחשפים לזירות אסון .

  5. לא הבנתי מה הקשר בין אנשי הצלה לילדים סקרנים שההורים שלהם לא חינכו אותם להתרחק מכאלה מקומות???

  6. לא ברור למה ארגוני ההצלה לא נושאים איתם בצמוד לציוד החייאה סדין גדול נמתח עם 2 עמודים כדי לשמש כמחיצות…
    נגד סקרנות א”א לעמוד

  7. כל זמן שהתושבים מזלזלים בכל חוק והגיון בכביש היו יהיו עוד ועוד תאונות כל נהג חושב שהוא היחידי על הכביש אין לא או לה זמן עוקפים גם שהכביש לא פנוי כי הם ממהרים הולכי רגל לבושים בשחור לא נראים ומטילים בכביש ללא התחשבות בנהגים כמו כן מעברי חציה אנשים עסוקים בטלפונים לא מודאים היכן הרכב בכביש וקופצים למעבר וכמובן מצרגזים שלהג אין אפשרות לעצור ואז הנהג תמיד אשם
    למה אין עכיפה בביתר הכל רק כאילו ודוחות בודדים שלא פותרים את בעיות נהיגה פרועה חניות מוזרות כי הנהג עצלן ואנוכי מדי כדי לא להפריע וחונים על המדרכה חצי חצי וכמובן בחניות נכים כי לי אין זמן לחפש מקום
    בושה לציבור דתי שאמור ל ואהבתה לרערך כמוך לא דובים ולא יער אני נוהג וזכותי גדולה מזכותך בושה סליחה אתם לא יודעים מה זה

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן