מד”א מצמצמים את הפעילות ביו”ש • בביתר יפעל נט”ן בלבד

אמבולנס מד"א | אילוסטרציה
אמבולנס מד"א | אילוסטרציה

החל מהלילה האחרון ארגון מד”א מצמצם באופן משמעותי את פעילותו ביהודה ושומרון, ובחלק מנקודות ההזנקה תופסק הפעילות.

אמש במהדורת הערב של “כאן חדשות” דווח כי המהלך יצא לפועל כבר מחצות הללילה עם כניסתה של שנת 2018 תופסק הפעילות בחלק מנקודות ההזנקה.

ההחלטה של מד”א התקבלה בעקבות הדיון בוועדת הכספים, בו לא התקבלו החלטות לגבי העברת תקציב להפעלת אמבולנסים אלו. מאז פברואר 2016 לא קיבלו במד”א תקציב להפעלת האמבולנסים. מדובר בתקציב בגובה של כ-5.5 מיליון שקל בשנה שמתחלק בין מד”א לבין היישובים באיו”ש.

במד”א הודיעו היום למשרד הבריאות כי “אנשי הצוות המסיימים משמרת יפקידו את מפתח האמבולנס בידי השומר בשער היישוב ומשרד הבריאות יתאם עם ראש המועצה שהאמבולנס יאוייש”.

במד”א מזהירים שיצמצמו פעילות של שירותים נוספים בהמשך “נבקשכם לתאם עם ראשי היישובים את מענה במקומות בהם השירות לא יפעל וכן להיערך להפסקת כלל הפעילות הממומנת מאיו”ש בהמשך”.

רוב מכריע של פעילותו של מד”א אינה מתקציבים ממשלתיים, אך לבקשת המדינה נפתחו מספר נקודות הזנקה ביישובים מסויימים באיו”ש. הפעלת נקודות אלו תוקצבה על ידי משרד הבריאות.

מדי כמה שנים מתגלעת מחלוקת תקציבית בין מד”א למשרד הבריאות ואיום סגירת הנקודות עולה. עם זאת הפעם נראה שכוונות הסגירה ימומשו.

בין היישובים שבהם נסגרו נקודות הזנקה של מד”א: אלקנה, שבי שומרון, טלמונים-דולב, תקוע. ביישובים אחרים נקודת ההזנקה לא תפעל בחלק משעות היממה או בסופי שבוע: שקד, בית אריה, אלפי מנשה, מגילות וגבעת זאב.

בביתר עלית לא יופעל יותר אמבולנס רגיל (“לבן”) של מד”א. אך השאירו את הנט”ן עם עובד 24/7 האמבולנסים כאמור לא נלקחו.

בתוך כך, ארגון איחוד הצלה הודיע ליו”ר מועצת יש”ע חננאל דורני, כי מתנדבי הארגון יסכימו להתפרס ביישובי יהודה ושומרון. סמנכ”ל איחוד הצלה, דב מייזל, כתב לדורני: “לאור הודעת הנהלת מד”א כי החל מהלילה, 2018.1.1, תופסק/תצומצם פעילות נקודות ההזנקה של מד”א ביו”ש, אנו באיחוד הצלה מציעים את עזרתנו ליישובים המעוניינים בכך.

“במידה והדבר נדרש, נשנע אמבולנסים ומתנדבים שיתפסו כוננות בישובים ובמידת הצורך יבצעו פינוי של חולים או פצועים לבתי החולים”.

ממשרד הבריאות נמסר: הנושא מחייב מענה מיידי ונמצא בטיפול המשרד למול כל הגורמים הרלוונטיים, גם למול ועדת הכספים של הכנסת, עד למציאת פתרון.

ממד”א נמסר כי “כל שאלה בנושא זה יש להפנות אל ועדת הכספים של הכנסת ואל ראשי יו״ש”.

[pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן