ליל הספינים הגדול, הזמנות בזיל הזול, והעיתונאי שהפך למתורגמן באידיש

מה קרה השבוע לכתבי המגזר ומדוע הפייק ספין של הבחירות המקומיות לא שווה כותרת? מה עשו תושבי ביתר בכפר חב"ד יום אחר יום ברציפות ומי הוא איש הדגל שהחזיק דגל של המתחרים? מה עשו מתנדבי הצלה בחיידר ומי מהם החליט לפצוח בקריירה מוסיקלית? – סוגרים שבוע עם השטעטל
ישיבת מועצה
ישיבת מועצה

פייק ספין
השבוע היה זה יום חגם של מבקרי העיתונאים החרדים, זה התחיל בכתב כיכר השבת שהחליט להבעיר את המזרח התיכון עם תמונה מטופשת של פוטושופ גרוע, והמשיך בשלל לבלרי המגזר שהחליטו להבעיר את המזרח ים תיכוני של הדילים, ולהספין איש עם רעהו ואת השני עם בר פלוגתו של הקודם.
היה זה סלט ספינים מהזן המקולקל והמקושקש, במיוחד כאשר כתב יום ליום המתגורר בביתר החליט לדחוף לתוך הסלט גם את הקציצות האישיות של מיודעינו חברי המועצה מדגל ומש”ס כאן עיר התורה ביתר עילית. הפייק ספין – הדיי גרוע יש לומר – קבע קבל עם ועדה כי הבחירות הסוערות של תשס”ח יעברו שידרוג לתשע”ח כאשר כלל העיניים הארציות יסובו סביב השאלה האם מועמד שלומי אמונים בשילוב המפלגה הכושלת ‘יחד’ יקבל שוב את כס הראשות או שמא זה יימסר לרעהו הטוב ממנו.

חוסר ציבור לעניין
בשלב של ה’רעהו’ הם קצת הסתבכו, יוצרי הספין. הסיבוך הוא בשל העובדה כי כלל הספין מבטיח הרים וגבעות לדגל בעוד שש”ס נהנית מפירורים בודדים כאן ושם, על כן נאלץ יוצר הספין ועיתוני המגזר שבאו בעקבותיו להעניק את הראשות לנציג ש”ס בביתר שכאמור יתמודד מול המועמד הקיים שירוץ גם מטעם יחד. אוקיי… לא ריאלי בדיוק. כנראה מאכלי החלב משבועות השפיעו יותר מידיי.
ואם היה הסלט מסתיים בשלב זה עוד היינו יכולים להרשות לעצמנו לתקוע פה ושם מזלג וסכין, אך הלבלר המשיך לשטות במכחולו וסיפר לקוראיו ה(קצת)נאמנים שמי שמבקש להתמודד בפריימריז מול רובינשטיין הוא לא אחר מיקיר המדור יעקי הרשקופ. תגובתו של יעקי אמנם מעידה על סיפורים של דובים ויערות, אך דיי לנו שנצטט את יו”ר ש”ס ביתר ר’ יהודה עוביידי בתגובתו ל’השטעטל’: ‘לא על כל שטות אתה מצפה שאתן לך תגובה’.

כך או כך ל’השטעטל’ זה הזכיר מועמד כלשהו מבני ברק שהצטלם השבוע עם הליצן הרפואי אברימי רוט הנודע. לא ידוע לנו לעת עתה על התמודדות של אחד מהשניים במפלגה ריאלית כלשהיא.

מחקר של צדקה
ואם כבר עיתונאים, השבוע התקיים כנס חשוב ביותר של המכון למחקרי מדיניות בו הופיעו בין השאר הנשיא ריבלין וחברי כנסת ידועים. את הכנס הנחה העיתונאי יוסי אליטוב בטוב טעם כדרכו.

חלק מעניין מתוך הכנס הוקדש לפאנל מיוחד בנושאי קופות צדקה ותרומות כאשר את שרביט ההנחיה בפאנל לקח יצחק פינדרוס שהיה ממקימי קופת הצדקה הכללית בעיר ומכהן כאחד ממנהלי המכון, אחד המשיבים היה נתנאל תפילינסקי מראשי קופת הצדקה בביתר.

כמו כן נצפה בכנס ישראל הנאו לשעבר ראש לשכתו של ראש לשכת הרב הראשי הגאון הרב דוד לאו ומגבאי בית הכנסת בית מאיר.

אידיש טרנסלייט
ומאליטוב לשותפו לתכנית הרדיו – אריה ארליך, השבוע נודע כי ארליך מבצע עבודות מהצד מלבד העיתונאות במגזין ‘משפחה’. עיתונאי החדשות יאיר שרקי פרסם השבוע תיעוד מתוך הצגת ילדים שנערכה בשכונת מאה שערים כאשר על תפקיד התרגום מאידיש לעברית הופקד מיודעינו אריה ארליך. שרקי שנמצא בידידות קבועה עם ארליך עוד מימי סדרת הכתבות ‘ברוקלין של קודש’ הודה בחום לארליך מעל גלי הטוויטר.

לכל הזמנה יש כתובת
‘כפר חב”ד’ זכה לעדנה השבוע כאשר אולם השמחות אירח מספר שמחות של תושבי ביתר. אחת השמחות הבולטות הייתה חתונת בנו של חבר מועצת העיר אורי הולצמן המכונה ‘שגריר ביתר בזנבה’. בחתונה השתתפו כל המי ומי מהברנז’ה החבדית ובמיוחד הביתרית שבאו לחלוק כבוד לשני המשפחות החשובות.

מי שנעדר מהחתונה למרבה הפליאה הוא לא אחר מידידו מנוער של אבי החתן הלוא הוא הרב מאיר פרוש סגן שר החינוך, מבירור שערך ‘השטעטל’ עולה כי המחותן היקר החליט לשחק ברולטת המזל ולשלוח את ההזמנה לכתובת עלומה סמוך לישיבת בריסק ובכך גרם שאחד הבחורים יחמוד לצון וישלח את ההזמנה חזרה עם הכיתוב “טעות”. מעניין..

יפרח בימיו משיח
חתונה נוספת שאירחה הכפר היא חתונתו של סגן מנהל מרחב ירושלים ב’ידידים’ הלוא הוא אריה ניסלביץ. בחתונה נצפו רפטואר נרחב של מתנדבי הארגון. כמו כן נצפה המתנדב צביקה כהן ממנהלי שיח סוד כשאר הוא מנופף בדגל של ‘משיח נאו’, קצת נדיר במחוזות בוגרי עטרס..

החייאה משתלמת
וממתנדבי ידידים למתנדבי ארגון איחוד הצלה ביתר שקיימו השבוע השתלמות חובה מטעם משרד הבריאות. ההשתלמות התקיימה בת”ת נטעי מאיר כאשר על העברת הקורס מופקדים הפארמדיק אלון בסקר ופארמדיק ראשי באיחוד הצלה אבי מרכוס. מי שהתנדב לתרגל את ההחייאה בפצוע הוא המתנדב המסור ישראל לודמיר שניצל לפני כשבועיים מתאונת משאית. ‘השטעטל’ מוריד את כובעו בפני מצילי החיים של העיר ביתר עילית ומאחל להם המון בריאות ואושר.

אני גיטרה
מתנדב נוסף שהחליט להכניס קצת שמחת חיים ביללות האמבולנס הוא נהג האמבולנס הבכיר בוקי צוובנר שנצפה במדרגות ימין משה עם גיטרה אקוסטית בידיו. נקווה שיפרוט כמה שיותר על הגיטרה וכמה שפחות על הדפילברטור.


מי שהתחדש השבוע עם רכב חדש באפס קילומטרא’ז הוא האמן מוטי הלר. השטעטל מאחל לו נסיעה טובה ובטוחה ושיסע בדרכים ישרות עד 120 ויותר…

פינת המזל טוב
מזל טוב לכתב ביתר אונליין יוסי טראב לרגל יום הולדתו ה-33. את חגיגות יום ההולדת הוא בחר לחגוג יחד עם חברים קרובים איפשהו סמוך לביתר יחד עם פחזניות משובחות מבית היוצר הביתי. מערכת ‘השטעטל’ מאחלת לו המון מזל טוב עושר ואושר עד מאה ועשרים.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן