השטעטל: פרויקט טיסה ירוקה, פלאפונים בהשתקה, ושיחה חשובה בטלפון ציבורי

מה טמון בנסיעת החופשה של חבר המועצה? מי האדיר את שמו של החזן המהולל? ומהי הדרך החדשה לרכוש כרטיס לאומן?, מי חיתן? מי הנחה? ועל מה התקוטטו איש החסד והסקסופוניסט – סוגרים שבוע עם השטעטל
WhatsApp Image 2018-06-14 at 23.34.55 (1)
WhatsApp Image 2018-06-14 at 23.34.55 (1)

החופשה שלפני הסערה
חופשת הקיץ מתקרבת ואיתה שלל מכובדים ואישי ציבור הנוסעים אל מעבר לים לנפוש את אשר הם עמלו בשנה החולפת. ראשון הנופשים הוא חבר המועצה יעקי הרשקופ שהמריא השבוע לניו יורק שבארה”ב למה שנקרא ‘חופשת קדם בחירות’. הוא עשה זאת בשל היארצייט של הרבי מחב”ד שחל בשבת האחרונה ובשילוב מסיבת בת מצווה לבתו. המשפחה קפצה לבקר במפלי הניאגרה וצוות הצלמים לבית הרשקופ הנציחו את מראות הטבע המדהימים.
להשטעטל נודע כי הרבנית לא הצליחה להצטרף למסע בשל עיכובי ויזה ובשל כך נאלצה לחגוג את בת המצווה בפראג שבצ’כיה. השטעטל שולח את ברכותיו.

גלים משופצים
ואם בחופשה עסקינן, השבוע נצפה חבר המועצה מנדי שוורץ בטיול שורשים לשכונת הולדתו קריית צאנז שבנתניה, יחד עם קבוצת עסקנים מקומיים סייר שוורץ סמוך למלון גלי צאנז שבימים אלו עמלים על שיפוצו והרחבתו בכדי לארח את כל שועי ונגידי הארץ והעולם, כנהוג.

נ נח נחמן בירוק
השבוע חגג מנכ”ל מטח ירוק, עסקן, ומו”ל שחרית עמרם ויספיש את יום הולדתו. יחד עם צוות העובדים חגג ויספיש בפינה פסטורלית שבבית מאיר וחנך את המיזם ‘נסיעה ירוקה’. השטעטל חושף כאן לראשונה את המיזם בו חסידי ברסלב תושבי ביתר וירושלים יוכלו לרכוש כרטיס טיסה לימי ראש השנה באומן בסניפים של מטח ירוק הפרוסים בביתר ובירושלים. את ה’עיסקה הירוקה’ יוכלו לבצע הרוכשים יחד עם קניית דולרים לימי המסע בשירות האדיב והנפלא מבית מטח ירוק.
להשטעטל נודע כי היוזמה נעשית בשיתוף פעולה עם משרד הנסיעות המוכר ‘אירו פנים’.

מלך החזנים
ואגב מטח ירוק, השבוע ציינו ברחבי הארץ והעולם את יום פטירתו של החזן יוסלה רוזנבלט ע”ה. קבוצת אברכים מביתר ביוזמתו של גרשי ברטשטיין יצאו להתפלל בציונו שבמעלה הר הזיתים, ופיזמו מניגוניו הידועים. לאחר התפילה סרו הם לביתו של ברטשטיין לסעודת הילולא מיוחדת לזכרו של הנפטר הדגול. זכותו יגן עלינו.

ידמו כאבן
שיעורי דף היומי של הרב אייזנבאך יצאו לשם ולתהילה, אך חידוש מיוחד שהונהג השבוע בשיעור הפעים את כל שומעיו. ביוזמתו של איש החסד חונא דייטש הניחו המשתתפים את מכשירי הסלולרי בסלסלה מיוחדת על מצב שקט ובמשך כל השיעור האזינו בשימת לב לדבריו הקולחים של המגיד שיעור, ללא הפרעות צלצולי כי הרבת. חונא אשריך!

אנו עמלים
ואגב שיעורי תורה, השבוע שודר בערוך כאן 11 כתבה על כולל אחוות תורה שיצאה שמעו למרחוק, בכתבה נצפו חיים גוטליב וקלמי פרידמן ואלחנן שרשבסקי, מסתבר כי מעבר לביקור הכתב בעיר ביתר זכה גם סופר משפחה אריה ארליך לבקר באותו קרוואן בו מתקיים השיעור, ואף הוא הביא בטורו בעיתון, פנינים ואמרים מבית היוצר של חיים וקלמי. יהי חלקנו עימהם.

שוקק בגוש
לאחר חשיפת השטעטל לפני כשבועיים על העיסקה המוצלחת של רבי אבא שאול בקניית הזיכיון של קפה גרג בגוש עציון, קיבלו הדברים גושפנקא כאשר העיתונאי יוסי אליטוב עורך משפחה צייץ על כך בטוויטר באומרו: “מברך את ידידי היזם רפי אבא שאול שיצליח להפוך את המקום לשוקק חיים”. אז שוב, בהצלחה רפי.

שמחה מאוחדת
מנהל השיווק מחוז ירושלים בקופת חולים מאוחדת מוישה ברים חיתן את בנו השבוע, בשמחת השבע ברכות שקיים בבית שמש השתתפו ראש העיר משה אבוטבול, ח”כ ישראל אייכלר ועוד אישי ציבור רבים ומכובדים. כמו כן נצפה הבדרן אבא טורצקי בשמחה. מזל טוב.

כבוד המנחה
ועידת היובל של ברסלב צפת הזמינה את הציבור הרחב להשתתף בוועידה ההיסטורית באחד מאולמות ההוד שבחדרה. את תפקיד המנחה לקח על עצמו ראש העיר רובינשטיין ששלט בחומר כבקי ורגיל. עדכונים שוטפים מהוועידה פורסמו בסטטוס של לנגר ואף באתרים מסוימים תחת הקרדיט ‘מהסטטוס של לנגר’.

גיב מיר די טעלעפאן
השבוע נצפה הסקסופוניסט המוכשר דוד הלר מתקוטט עם ידידו חונא דייטש במטרה להשיג את האפרכסת של הטלפון הציבורי. בתיעוד שהגיע לידי השטעטל נצפה דייטש משוחח מעדנות בטלפון הציבורי ואילו הלר מנסה ללא הרף להשיג את הפון לשיחה דחופה בכדי לברר על שידוך לטענתו. השטעטל חושף כי מדובר בסירטון מחווה לאחינו בני ישראל הנתונים בצרה ובשביה, הנאנקים בבתי הכלא ויכולים להשתמש בטלפון ציבורי בלבד.

משה גבירץ חיתן את בנו, יצחק וולס וצוות שחר הפקות התייצבו לברך והפתיעו עם סידור פירות דיגיטלי מרשים וברכה יפהפייה ומהודרת מבית ‘מנגו’. מזל טוב.

פינת המזל טוב
מזל טוב להנגיד חיים קליגר לרגל שמחת אירוסי בנו בשעה טובה ומוצלחת.
מזל טוב לאלי דויטש משב”ק הרב שטגליץ שליט”א לרגל שמחת הולדת בתו רבקי שתחי’. תזכה לגדלה ברוב נחת.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן