‘השטעטל’: המנהרות המובילות מביתר לחו”ל וסגירת המכולת המיתולוגית

השבוע התרוקנה ביתר מיושביה ואלו האחרונים נצפו ברחבי העולם ובערים שונות באירופה. מי הם היו ולצורך מה הם ויתרו על שבוע טרום שלג בעיר? • לראש הממשלה נתניהו אמנם אין מכשיר סמארטפון אבל אחד מתושבי ביתר גרם לו להציץ באייפונו של אחד מעיתונאי הפמליה.. • מי נצפה בהילולת הבאבא סאלי ומי לדאבונו הוצרך לבלות את זמנו בקורס רענון נהיגה • סוגרים שבוע עם השטעטל
WhatsApp Image 2018-01-27 at 19.39.47
WhatsApp Image 2018-01-27 at 19.39.47

שדה התעופה בביתר
אחת הבשורות הטובות שקיבלו תושבי ביתר וגוש עציון בתקציב  המדינה לשנת 2018 היה האישור על 850 מליון שקלים שיוקצו לצורך שיפוץ והרחבת כביש המנהרות כולל הוספת מנהרה נוספת ונתיב תחבורה ציבורית שימנע אחת ולתמיד את החיכוכים התמידיים של נהגי ביתר עם נהגי קווים -עילית למיניהם, חיכוכים שנגמרים לא אחת בהורדת מראה או שפשוף הטמבון או יותר נכון על פי טענת תושבים לא נגמרים לעולם בכך שנהגי הרכבים לא זוכים לראות שקל תשלום על הנזק שנגרם לרכבם.
כך או כך, במערכת השטעטל תוהים אולי עדיף להקצות את סכום המיליונים הלז לבניית שדה תעופה נחמד ביער האנגלי, זאת בשל כמות הדיווחים כאן במדור על אישי ציבור ואנשים פשוטים שמעדיפים לזנוח את הכביש המרובד של רחוב רבי עקיבא לטובת כבישי חתחתים במזרח אוקראיינה. כמו לדוגמא קבוצת חסידי חב”ד ששהו בשבת האחרונה בחרסון שבאוקראינה כהמשך להילולת בעל התניא. בין השאר נצפו עובד עיריית ירושלים נח וויספיש והמנעולן דובי הלפרין.

ביבי וההלרים
בערב שבת חזר ראש הממשלה מהודו לאחר ביקור מעניין היסטורי ומרגש עם תושב ביתר בעתיד מוישי הולצברג. במטוס שהה העיתונאי א. פאר מהמודיע המוכר במשרד הפנים כישראל קצובר. ולאחר שקיבל לידו את הקריקטורה של המאייר המוכשר מוטי הלר המספר באבחת מכחול את סיפור של התקשורת הבעייתית בארץ – קם העיתונאי ממקומו וניגש לראש הממשלה בנימין נתניהו והציג בפניו את הקריקטורה השבועית המעניינת. ביבי הרכיב את משקפיו והביע התפעלות איך יצא צנום רזה ונחמד בקריקטורה כה משעשעת, ביבי ביקש להעביר את תודתו מעומק הלב למאייר מוטי הלר והיא הועברה בפלטפורמת הוואצטפ כולל תמונה של צפיית ראש הממשלה. למערכת השטעטל נודע כי ‘הגברת הראשונה’ ביקשה אף היא למסור משהו למוטי הלר אך עקב הויכוחים הסוערים ברשת מי היא הגברת הראשונה נאלץ להתעלם ממידע חשוב זה לעת עתה.

ואם כבר הלר, אז השבוע נצפו האחים הלר מעתירים בתחינה מול ציונו של אור שבעת הימים לרפואת חבירם נתן בן רחל שנפצע בתאונה.
האח מוישי שאף לקח פיקוד על המודעות הגרפיות קרע שערי שמיים והתחנן לרפואה שלימה.

סידנא בבא סאלי
לאחר השריפה הגדולה בקארוון, ובתום שבוע הניחומים בה ביקרו כמעט כל תושבי ביתר בחנות המכולת המפורסמת חיימקה מראה אותות חזרה לחיים ומכיח כי הוא לא נשבר וחוזר למסלול, השבוע הוא נצפה מעתיר בתפילה בקבר רחל ובקברו של הבבא סאלי.

באותה הילולא השתתפו רבים מתושבי ביתר בניהם גם עובד מחלקת ההנדסה המסור מר אלי סיטרוק.

חו”ל טרקלין כהלכה
בשבוע שעבר חשף המדור על כך שפיני קנפלמכר חוצה את הקווים ועובר לעבוד ברשת שיא חשמל, אז השבוע יצא פיני לטיול אחרי שירותו הצבאי ביאקב חשמל לקפריסין יחד עם מתנדב איחוד הצלה ביתר בוקי צוובנר.

ושוב חו”ל, בז’ שבט נצפו בלעלוב רבים מתושבי ביתר, בין היתר נצפו מנכ”ל עיתון שחרית ר’ ישראל פוקס, הקבלן הביתרי אהרלה ברזסקי ועוד. יודעי דבר אומרים כי השירה והזמרה נסמכו שעות רבות אל תוך הלילה ובמסורת הנהוגה והמוכרת מבית לעלוב.

נוסעים בטוח
השבוע זומן היועץ האסטרטגי חיים קליגר לקורס רענון נהיגה, חיים שהיה בטוח שזומן לקורס בחברת פשוטי העם גילה בכיתה את ח”כ חיליק בר, נחמיה גרשוני יועצו של השר בנט, ואת אבי מימרן שלפי תוצאות סקר tgi נזקק גם לרענון למהדורה.

המכולת המיתולוגית
בשורה קשה נחתה השבוע על תושבי הרב שך בפרט וכל תושבי העיר בכלל עם היוודע על סגירתו בטרם עת של המכולת המיתולוגית פישל סטור.
זקני ביתר עוד זוכרים את הפתיחה הראשונה של המכולת בקראוון בפאתי ביתר ע”י בעל המכולת המוכר ר’ פישל ברנשטיין מוותיקי ומראשוני העיר, בפתיחה אז, השתתפו כל המי ומי בעיר חברי מועצה עסקנים ורבנים. לאחר מספר שנים עבר הוא לקניון המזערי שברחוב המגיד ממעזריטש בואכה חיי יצחק ועם איכלוסה המלא של רחוב הרב שך עבר הוא למשכנו הקבוע ברחוב הרב שך.
השבוע נתלתה מודעה בפתח החנות ובה מודיע ר’ פישקה על מכירת החנות לבעלות אחרת ובקשה להסדיר את החובות, התושבים שלא האמינו למראה עיניהם נכנסו אל תוך המכולת ובינות לעמודוני העיתונים ועמדת הפיצוחים פגשו הם את ר’ פישקה חדור אמונה והחלטי לסגור את המכולת ולעבור להשקיע בתחום הדגים שם כבר הוכיח מקצועיות ואמינות.
למערכת השטעטל נודע כי מי שיכבוש את המקום הוא לא אחר מסניף נוסף של הרשת המצליחה ‘חסד לאלפים’. לרשת יש שלשה סניפים בגבעה א’ ועכשיו היא תפתח את הסניף הראשון בגבעה ב’.

פינת המזל טוב
אחרי פרשת טופס 4 נראה שהאולם הביתרי גולדן סקיי תופס תאוצה והשבוע התקיימו בו מספר חתונות של תושבי הראשונה החתונה לבנו של העסקן ישראל אהרן בוקשפן הכלה אגב לא תצטרך לשנות את שם המשפחה.

חתונה נוספת היתה ביום רביעי של איש החינוך ר’ מנחם בומבך אשר חיתן את בנו. הששתפו בחתונה עורכי ותחקירני המקור שזכו לחשיפת רייטינג מטורפת בשבוע שעבר לאחר שהוכנסו אחר כבוד אל בית המדרשה בביתר עילית שם לומדים בחורים חסידיים בין השאר אנגלית ומתמטיקה ועוד.

מזל טוב לזאב בכר עוזרו המסור של סגן ראש העיר ר’ יהודה עוביידי להולדת הבת.

מזל טוב למשמח הלבבות הזמר מוטי גולדמן להולדת הבן.

מזל טוב לאיש והמזגנים אברימי קירשנבוים להולדת הבן. בשלום זכר שהתקיים באולם אמשינוב בדרכי איש השתתפו על פי הדיווח מאות איש שהגיעו מכל קצוות ביתר למרות הקור העז. המזגנים אם שאלתם? פעלו בשיא העוצמה וחיממו את הלבבות, השטעטל השתתף והתחמם מכמויות המשקאות שנשפכו שם כמיים.
אלו שלא זכו להגיע לשולעם זכר עקב הגשם השוטף נאלצו להיסחב למחרת אל בית המדרש קרלין שם נחגגה שמחת הקידוש לביתו של האמרגן המפורסם שלום וגשל.


[pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

2 תגובות

  1. מאוד מאוד חמודד ממש אהבתי תודה רבה לכם! תמשיכו ככה כל שבוע

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן