המתווך – בעדי או נגדי?

כרטיס ביקור דיקמן
כרטיס ביקור דיקמן

אתם מחפשים דירה לקניה. אם אתם גרים בביתר, מוערמים על שלחנכם מדי שבוע 4 עלוני פרסום, שאחרי סבב הבירורים שעשיתם, עמוד הלוח שלהם נראה כמו יצירה מקושקשת של ילדים בחופש. במידה ולא זכיתם עדיין לגור בביתר – ערכתם כבר שיחות טלפון עם קרובים / מכרים מביתר ששומרים עבורכם באדיקות על עלוני העיר.

בהמשך הדרך, יומן השיחות בסלולרי שלכם יהיה עמוס לעייפה במספרים של מוכרי דירות / מתווכים שמתחזים למוכרי דירות ועוד. לבני המשפחה הקטנים השותפים גם הם לחגיגה נתתם לגזור מהעיתון תמונות של דירות (?) והם אכן הצליחו ליצור מתמונות שפורסמו בכמה מודעות, קולאז’ אחד של דירת חלומות: כל התמונות יחדיו היוו דירה אחת כאשר כל אחת משלימה חלק אחר בדירה, כולל תמונת נוף..

בלילות, מתוך שינה, אתם יכולים לדקלם כיווני אויר, סלון גדול פונה לנוף, ועוד מעלות כהנה וכהנה. לעיתים אתם מתעוררים בביעותי לילה כשהמילים “ירדו במחיר / לשבועיים בלבד / לחובבי נוף / רק 2 מליון / נמכר” מרצדות לכם בהבזק מאיים. יתכן שגם יצאתם לסיור מתיש בארמונות מפוארים שמשיחת הטלפון ועד הביקור שלכם עברו שינמוך משמעותי והפכו להיות דירות טחב חסרות כל ערך עבורכם. החיים קשים, מה לעשות… האפשרות לפנות למתווך עלתה ברגע של ייאוש, וכמו כל יהודי טוב, התגברתם על הדחף הפנימי ויצרתם קשר…

מרגע זה והלאה, אתם מצפים שהשקט והשלוה יהיו מנת חלקכם – המתווך ימצא עבורכם את הדירה המתאימה, יקח אתכם לסיור בה, ינהל משא ומתן עם הבעלים כמיופה כוחכם וייצג אך ורק את האינטרס שלכם. (אם אפשר – שגם ישלם עליה, אבל זו כנראה ציפיה מוגזמת…)

תיאורטית, זה אכן אמור לעבוד כך. בפועל, יתכן ונכנסתם לצרות… אז אולי כדאי להגדיר נכון יותר את תפקיד המתווך, והוא: לקדם את מהלך העסקה בינכם לבעל הנכס. מתווך מקצועי יוכל בסדרת שאלות התעניינות לזהות מה היכולות שלכם ומה באמת חשוב לכם, להנחות אתכם וללוות אתכם במקצועיות עד הרכישה.

צריך לזכור כי מי שאמור לקבל את ההחלטה על הרכישה, הוא אתם, ורק אתם! לא פעם שמעתי טענות של לקוחות שגילו כי עשו צעדים בלתי הפיכים בניגוד לרצונם שטענו כי “המתווך אמר לי והלחיץ אותי, מה יכולתי לעשות?” אם אתם חשים כי רעשי הרקע המטרידים שהוזכרו לעיל ממשיכים עדיין, המתווך “מלחיץ אתכם” “מחליט בשבילכם” או מעמיד אתכם במצב לא רגוע – תחתכו. פשוט תעצרו. קחו נשימה עמוקה, והחזירו את המושכות בחזרה אליכם.

אם אתם מגלים כי המתווך אינו דובר אמת באשר להבטחות שלו – זה הזמן לחתוך, וגם אם מדובר על דברים של מה בכך. מי שאינו דובר אמת בפרטים הקטנים – ירמה גם בדברים משמעותיים יותר.

בסופו של דבר אתם חייבים לחוש בנוח עם עבודת המתווך האמור לייצג את האינטרס שלכם, אם מתפספס משהו בדרך – אין כל סיבה שתמשיכו את הקשר. זה קל, ולא דורש פתיחת תיק ברבנות…

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן