השטעטל: המלמדים שחגגו בקפריסין, דפוס חדש, מיתוג חדש וניסיון שלום נואש במיוחד

מי יצא לקפריסין ומדוע שאלה פשוטה של חסיד פשוט הפכה לסערה בחדר המלמדים? איך הסתדר אחד מרבני העיר ללא גבאו הצמוד? מאוכזבי השלג שנדהמו לראות ביצוע ברכת ההבדלה תחת שלג שוטף, אישי הציבור שחגגו בשמחת החלאקה ואנשי התקשורת שנפגשו לצלחת טשולנט מהביל ועסיסי. הדפוס שהתחדש עם המכונות והדפוס שמיתג את העיר. ומה חיפשה ברחובות העיר כתבת ידיעות אחרונות אריאלה שטרנבוך? סוגרים שבוע עם השטעטל
WhatsApp Image 2018-01-28 at 22.37.40
WhatsApp Image 2018-01-28 at 22.37.40

בנאות קפריסין ירביצני
השבוע זכתה חו”ל לעדנה מחודשת כאשר כלל צוות המלמדים של ת”ת יחי ראובן בביתר נסעו יחדיו לבית המלון הכשר בקפריסין לשבת התאחדות מרוממת.
דרמה לא קטנה נרשמה כשפנה אחד המלמדים אל רבו האדמו”ר מבאיאן ושאלו האם יכול הוא לנסוע לחוץ לארץ עם חבריו לצורך בילוי והנאה, האדמו”ר כמובן השיב שאסור מה שגרם לבילבול בקרב אנשי הצוות המקושרים לחסידות זו.
לאחר דין ודברים התקבלה ההחלטה לשאול ולהיוועץ אצל הרב שטיגליץ חבר הבד”ץ בביתר. התשובה של הרב הייתה חיובית וצוות המלמדים נסעו לחיים ולשלום, למעט המלמד שקיבל הוראה ישירה מרבו.

ביג בן בצאנז
ואם כבר הזכרנו את חו”ל ואת הרב שטיגליץ אי אפשר להתעלם מהידיעה המרעישה על כך שנאמן ביתו של רב דקהל חסידי צאנז – הצלם אלי דויטש המריא לשבועיים ללונדון. המערכת תהתה האם בשל כך יפסיקו העידכונים מביתו של הרב שליט”א אבל כבר בט”ו בשבט זכינו לראות את הרב בשולחנו הטהור של האדמו”ר מקאליב יחד עם הפירות המשובחים.

מקוששים ישועות
איש החסד חונה דייטש שהעביר למרבה הפלא שבועיים שלמים בארץ שוב מצא איזה דיל טוב יחד עם ייארצייט ונצפה ביחד עם הרב יגאל כהן בנתב”ג. המען הפעם היה לאולבסק שם התפלל על קברו של הרה”ק רבי משה מלודמיר ואף העמיק בנגינה אל תוך הלילה יחד עם צוות המקום ואורחים נוספים. במוצאי שבת הבדיל על הכוס במנגינת קרליבך הידועה כשבחוץ התמלאה העיירה שבפתיתי שלג לבנים וצחים ובפנים בערה שלהבת ההבדלה והקדושה.

גור אריה יהודה
וועידת ש”ס שהתקיימה בטבריה בראשות יו”ר התנועה אריה דרעי אספה למקום אחד את כל פעילי ש”ס בערים השונות. בין השאר נצפה הסגן המוכשר ר’ יהודה עוביידי שישב ראשונה במלכות. אם נמדוד על פי טפיחות השכם של דרעי ומדינה אפשר בהחלט לומר מזל טוב על קדנציה נוספת בביתר ללא תקלות.

א אידישע מאמע
תושבת העיר וכתבת ידיעות אחרונות אריאלה שטרנבוך נצפתה ביום רביעי ברחובות העיר עם צוות צילום, לקוראי המדור המודאגים נספר כי מדובר בסרט על אימהוּת של הבמאית ענת צוריה

שלום על ישראל
בצל המאבק המתוקשר של המוסד לחינוך מיוחד בביתר, נצפה חבר העירייה ומחזיק תיק חינוך מיוחד הרב ישראל פכטר בדיון בערוץ חינוכית על מצוקת הכיתות במגזר החרדי. אותו פכטר אף הוציא בסוף השבוע מכתב המעיד על חוסר שביעות רצון מטעם הורי הילדים המיוחדים על כך שילדיהם נלקחו כבני ערובה למאבק מתוקשר וממושך שאיבד את הטעם שלא היה לו, במכתב כתב האיש והעוצמה: “אל תהפכו את ילדינו ככר להתנגחות פוליטית חסר תועלת”. והלוואי שיקשיבו.

המשפיעים
השבוע הושקה בירושלים תכנית המשפיעים בשירות המדינה ובשלטון המקומי, באירוע נצפו סמנכ”ל קרן קמ”ח עו”ד אברימי יוסטמן ושני ביתריסטים שבקרוב ישפיעו יותר משה ארליך ואהרן שפיץ.

צילום: שלומי כהן

עד שיבוא אליהו
ביום ראשון השטעטל קפץ לאולם עטרת גיטל שם חגג עובד מחלקת הנדסה אלי סיטרוק, חלאקה לבנו בשמחה השתתפו ראש העיר ר’ מאיר רובינשטיין, סגן ראש העיר ר’ יהודה עוביידי, דובר העירייה משה גלסנר שנצפה בשיחה ערה עם אברהם ויספיש הבעלים של עיתון ‘שערים.

 

ואם כבר ויספיש אז השבוע הוא התחדש במכונת הדפסה חדשה לקראת הקמתו של דפוס חדש. עמיתית וידידים רבים עלו לרגל לבית הדפוס ואיחלו הצחלה מרובה. לדפוס החדש עדיין לא נבחר שם והשבוע הכריז ויספיש כי האדם שיציע את השם המוצלח היותר יקבל ארוחה זוגית במתנה. השטעטל מיהר להציע את השם ‘ויספרינט’. קוראי המדור מוזמנים להציע בתגובות שמות נוספים

הגיע זמן שחרית
עמרם ויספיש יו”ר העיתון הדיגאטלי ‘שחרית’ נצפה בשיחה ערה עם עורך עיתון שערים יצחק סלומון בחנות המפורסמת ‘יוסלה מוקיר שבת’ בגבעת שאול.
המדור תוהה האם נראה בקרוב מעבר של העורך לצוות כתבי עיתון שחרית?
לפניית השטטעל הגיב סלומון: “זו הייתה פגישה ידידותית ללא כל הקשרים עסקיים”. ימים יגידו.

השמיים הם הגבול
הפרסומים על המיתוג המחודש של אולמי היכלי ביתר הגיעו לכלל מעשה כאשר בתחילת השבוע הגיח למקום מנוף ותלה את השלט עם המותג החדש ‘גולדן סקיי’ על קיר החזית של האולם. לשאלת השטעטל אומר תושב העיר המומחה במיתוג: “גולדן סקיי בתרגום זהו ‘שמי זהב’ וזה מסמל על עוצמת שיא כאשר השמיים הם הגבול ואותו גבול מצופה בזהב טהור”. אסאך הצלוחה.


השלט המדהים נוצר בדפוס שחר הפקות ובנוסף נצפו השבוע עובדי שחר הפקות בהתקנת שלט ענק למרכז חדש של חברת קווים עילית.

פינת המזל טוב
מזל טוב לחבר העירייה ר’ אורי הולצמן לרגל שידוכי בנו הת׳ מנחם מענדל עם חנה ליבע רוקח מלוד.
מזל טוב למשה גבירץ לאירוסי הבן.
מזל טוב לאיש והשמחה ר’ אברימי רוט לאירוסי הבת

שבוע טוב, ראיתם משהו מעניין בביתר? שלחו בווטצאפ השטעטל

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

8 תגובות

  1. מדהים מדהים מדהים כייף כל פעם מחדש לקרוא תודה רבה.. בקשר לדפוס שיקרא לזה דפוספיש זה אחלה שם אבל גם ויספרינט זה לא רע

  2. ממש לא חינוכי יציאה של מלמדים לחו”ל! חבל שלא הקשיבו לרבי מבאיאן ויצאו בכל זאת
    לא נראה לי שהתלמידים רואים ומבינים בעין יפה

  3. לגבי שימוש בילדים במאבק של חינוך מיוחד היו צריכים להזמין הורים לשידור! להורים י הרבה מה לומר!

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן