האדישות היאוש והפלסטר הצבאי

IMG-20170113-WA0041
IMG-20170113-WA0041

לפני מספר ימים פרסמנו מונולוג מצמרר הפוסט זכה להד נרחב לשיתופים ולתגובות רבות כהמשך מערכת ביתר עילית אונליין מביאה בפניכם טור דעה נוסף בעניין כביש עוקף חוסאן.

ימים הזויים עוברים על תושבי ביתר בשבוע האחרון. כביש עוקף חוסאן נהפך למקום סכנה, אירועי זריקות האבנים עלו בקצב מסחרר, חלקם פוגעים ברכוש, וחלקם גם פוגעים בגוף. ומי דיבר בכלל על הפציעה בנפש ועל המבט החרד שתוקף כל נהג בנסיעתו על הכביש הראשי לירושלים.

הצבא, כאחראי מבחינה חוקית על אבטחת האיזור ועל איזון תושבי הכפר מחליט על סגר בכפר ואי הכנסת פועלים מחוסאן לביתר עילית למשך יום שלם. והנה פלא נכבדי הכפר מצליחים להשתלט על השבאב ולמנוע מהם פעילות חבלנית עוינת… עד לשיחרור הקפיץ.
ולמרבה ההלם (או שלא) שלש דקות לאחר הודעת הקב”ט על שיחרור הסגר, מושלך בקבוק תבערה לעבר הכביש ובנס גלוי אינו גורם לנזק ולנפגעים.

התושבים חלקם כועסים חלקם משלימים והחלק העיקרי עסוק במינוס בבנק כך שלא בדיוק משנה לו מי חטף מה ממי ולמה,
קשה לומר זאת אך אולי בשביל לזעזע את הציבור צריך באמת איזשהו קורבן שחלילה ינזק בצורה רצינית מטרור האבנים בשביל שמשהו בכביש הזה יחזור לנורמליזציה.

[pojo-sidebar id=”129″]

רק שנבין, הצבא כיום מאבטח 24/7 מאחזים בודדים של תשעה או עשרה משפחות שהחליטו על דעת עצמם לישב את ארץ ישראל במקום סכנה שורץ אוייבים ומזיקים.
הצבא מתחזק עשרות מחסומים ומאייש אותם באופן פעיל עם מיטב החיילים בשביל רכב או שניים שעוברים שם בשעה.
ואילו אצלינו בכביש 375 עוקף חוסאן שזהו הציר הכמעט יחיד לנסיעה מביתר עילית, שאינה מאחז קטנטן אלא עיר ואם בישראל עם סדר גודל של עשרות אלפי תושבים, לירושלים ובחזרה עם מאות רכבים בשעה, ובנתיים, דממה או יותר נכון פלסטר קטן במקום טיפול שורש מעמיק.

אז מפעם לפעם מקפיצים גי’פ מאוייש למקומות המועדים, ובשביל ההרגשה הטובה הם גם דוהרים ברחובות ביתר בחריקת צמיגים כך שנראה בעיניים את נוכחות הביטחון באיזור.
אבל המציאות הכואבת מוכיחה שמרבית מקרי הזריקת אבנים קורים כשהצבא מטייל לו בחופשיות בכיכר היונים בודק מקרוב את הארכיטקטורה המדהימה והיצירתיות המענינת עד כמובן לטלפון התורן של עוד נפגע שלא מצליח להבין איך התקפה שכזו יוצאת לפועל סמוך ונראה לאיזור צפוף אוכלוסין ומרובה תושבים.

אם יש מישהו בצבא או אפילו בפוליטיקה שמתקשה להביא את מה שאנו התושבים דורשים כמינימום הכרחי לניהול תקין של חיי היום יום אפשר להסביר לו. זה לא כזה מסובך.

אם נוכחות של כוחות הבטחון בכביש עוקף חוסאן מפחיתה את הפעילות החבלנית לכדי רגיעה מוחלטת או להפחתה משמעותית, אז צריך לבצע זאת ויפה שעה אחת קודם

אנו לא דורשים פה תקדים מיוחד ניידת מאויישת עם כלים וטכניקות לאבטחה כמו שהצבא יודע ושלום על ישראל. די לנו בהישרדות היומיומית.

ואם ה’ לא ישמור עיר שווא שקד שומר

[pojo-sidebar id=”129″]

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

7 תגובות

  1. צודקים מאה אחוז נראה אם הצבא יעשה משהו או שישב בשקט כמו תמיד

  2. כל מילה בסלע
    המצב כרגע לא ניתן להשאירו כך
    ואם הדרך לטפל בהם זה ע”י עוצר ואי הכנסת פועלים צריך להשאיר את המצב לכמה ימים על מנת שיהיה אפקטיבי
    יום אחד לא פוגע להם בכיס

  3. צריך גם עוצר וגם בלא עוצר לא להכניס ערבים לביתר.

  4. צריך גם עוצר וגם בלא עוצר לא להכניס ערבים לביתר.

  5. איפה ראש העיר ???
    הגיע הזמן שיתעורר עד מתי הוא ישב בשקט מה הוא מחכה שמישהו יפצע ח”ו פציעה קשה ואז יצא לעשות משהו?!?!?!

  6. אבל אשמים אנחנו!

    את השמן שהפועל הוציא מהרכב שלך בבוקר –
    הוא מחזיר לך בערב על הכביש כדי שתחליק –
    ובבוקר תגיע אליו שוב, לתקן את הנזקים.

    אבל אשמים אנחנו.

  7. חשוב לפרסם – הרבה אולי לא יודעים אבל לתושבי ביתר מגיע מיגון לרכב מהמדינה בחינם צריך לקחת מעירייה אישור תושבות, ללכת למשרד הרישוי להוציא מהם אישור למיגון וללכת להזמין תור במוסך בתלפיות (לא זוכר את השם אפשר לברר במשרד רישוי)
    נראה לי זה התהליך לפי מה שזכור לי…
    זה אמנם לוקח זמן אבל כדאי בשבילכם ובשביל הילדים שלכם
    אני פונה גם למערכת – תפרסמו את זה בבקשה זה יכול להציל!! תודה

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן