איך קונים דירה??

כרטיס ביקור דיקמן
כרטיס ביקור דיקמן

“אני רוצה לברר פרטים על הדירה שפרסמתם 5 חדרים בדרכי איש שניתנת לחלוקה!” שיחות רבות ברוח זו מתקבלות אצלנו במשרד בעיקר לאחר פרסום… רבים מתעניינים על דירות מסויימות, או באופן כללי, חלק מהלקוחות הפוטנציאליים כבר כתתו רגליהם מדירה לדירה ובזבזו אנרגיות ומשאבים לרוב, כשבעצם הם הקדימו את הסוסים לפני העגלה. לא פעם קורה שלאחר שיחת בירור קצרה עם צוות המשרד עולה כי למרבה הצער, הלקוח לא יכול לממש את חלומו לרכישת דירה בביתר, ולו בשל העובדה הפשוטה – אין לו מספיק כסף… נראה לי שהגיע הזמן לתת קצת טיפים לקונים, על מנת לייעל את תהליך הרכישה.

אז בואו ונצא לדרך…

החלטתם על רכישת דירה בביתר? מעולה. את השלב הראשון של ההחלטה העקרונית עברתם בהצלחה!

[pojo-sidebar id=”129″]

שלב 2: עתה יש לבדוק כמה הון עומד לרשותכם לביצוע העסקה. צריך לדעת במדוייק מהו הסכום אותו תגייסו מהון עצמי, (לצורך הענין: כספי חסכונות, תמיכה מבני משפחה, כספי מכירת נכס אחר וכו’). נניח שהסכום העומד לרשותכם הינו 400,000 ₪. נותר לברר מהי מידת הנזילות שלו – תוך כמה זמן יהיה הסכום הזה בידכם בפועל, לעיתים יש לשבור תוכניות חסכון, יש לקבל תשלומים ממכירת נכס וכו’. הכסף הזה הוא הכסף הראשוני אותו עליכם להעביר לידי מוכר הדירה.

שלב 3: מינוף מהבנק, או במילים פשוטות: משכנתא. מכיוון שלחלק ניכר מהציבור אין את הידע והיכולת להתמודד מול דרישות הבנקים, אני ממליץ להיפגש עם יועץ משכנתאות מנוסה. רוב היועצים מקיימים פגישה ללא התחייבות כשדמי הפגישה מקוזזים משכרם במידה והחלטתם להשתמש בשירותיהם המורחבים. יועץ משכנתאות מנוסה ומקצועי יכול להדריך אתכם מה עליכם לעשות כדי למקסם את תנאי ההלוואה, גובה סכום ההלוואה וגובה ההחזרים.

שלב 4: יש לגשת לבנק שיבקש נתונים שלכם – יבקש לדעת כמה הון עצמי לרכישת הדירה יש לכם (נניח 400,000 ₪), גובה הכנסותיכם החודשיות (תלושי משכורת, מלגות ותמיכות), דפי יתרות מהבנק בו מתנהל חשבונכם וכו’. בניגוד למה שרבים סבורים כי הבנק מתעניין בשווי הנכס הנרכש שימושכן עבורו – הבנק יבחן קודם כל אתכם כלווים, האם מתאים לו בכלל להלוות לכם, ובאלו תנאים. עקרון אחד מני רבים נוכל להעניק לכם כאן: הבנק לא ילווה לכם סכום שההחזר החודשי שלו יהיה גבוה משליש מהכנסתכם הפנויה. במילים פשוטות: אם ההכנסה החודשית שלכם היא 7500 ₪, ההחזר החודשי של המשכנתא לא יוכל להיות יותר מ 2500 ₪ בחודש, ולכן גובה סכום ההלוואה יהיה בהתאם. לעיתים ידרוש הבנק דרישות נוספות כלווה נוסף בעל הכנסות וכו’. עם תום הבדיקה שיכולה לארוך כמה ימים נקווה כי יתקבל אישור עקרוני מהבנק כי הוא מוכן להעניק לכם כהלוואה סך של עד 930,000 ₪. (הלוואה של 70% מערך הנכס הנרכש, זהו סכום המקסימום בארץ ולרוב לא מקבלים אותו) חישוב מהיר מעלה כי יש בידכם סך של 1,230,000 ₪ לרכישת הדירה. רק אחרי שתרצו לממש את ההלוואה כשמצאתם דירה מתאימה – יבדוק הבנק את שווי הנכס הנרכש שישמש לו כמשכון, ויתכן גם כי הוא יחליט על פי הערכת שמאי מטעמו ששילמתם עליו יותר משוויו, ואז יפחית את גובה ההלוואה, קחו זאת בחשבון!

עד כאן, החיים הקשים…

שלב 5: הכי פשוט וקל – מתקשרים אלינו ומצטרפים לאלפי הלקוחות המרוצים שלנו. מכאן והלאה נערוך את התקשורת בינינו לא מעל גבי העיתון, בדיסקרטיות במסירות ובמקצועיות, ונלווה אתכם עד למפתח לדירה בע”ה.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן