איך נבחר את המתווך שלנו?

כרטיס ביקור דיקמן
כרטיס ביקור דיקמן

בשבועות הקודמים עסקנו בנושא תמחור הדירה אותה אנו רוצים למכור, והגענו למסקנה כי כדי לדעת לתמחר נכונה את הדירה, יש צורך לקבל מידע ממתווך מקצועי העוסק באיזור.

לפני הכל – בררו על המתווך. יש לכם שכן, מכר, קרוב, מישהו שעוסק בתחום משיק כמו עו”ד או אדריכל מקומיים, “מישהו שמכיר אנשים שמכירים” / מישהו עם “קשרים” בכל מקום (אלו שיש להם לפחות 2650 אנשי קשר שמורים בסלולרי) – זה הזמן לנצל אותו… בררו על מתווך מקצועי והגון באיזור שלכם. נסו להגיע ללקוחות שעבדו מולו. תוכלו לברר עד כמה הוא תרם לעסקאות של הלקוחות שלו? האם הוא אכן פעל למען האינטרסים של הצדדים בצורה מאוזנת? האם הוא היה אמין? קחו בחשבון ש”נפילה” עם מישהו לא מקצועי מספיק במקרה הטוב, או מישהו שאינו אמין במקרה הפחות טוב – עשויה לגרום לכם נזקים אדירים. אחר כך, למשימה הבאה:

המשימה אמורה להיות קלה מאד – להתקשר למתווך, לשמוע את דעתו, וזהו. אבל, מסתבר, שבנקודת זמן זו יש איזשהו כשל שוק…

בעצם, אנחנו מעוניינים לחסוך את עמלת התיווך, ולמכור את הדירה בעצמנו ללא מגע יד מתווך… אם נתקשר למתווך אפילו רק כדי לברר מחיר, או אז עולה אצלנו החשש כי אולי חלילה וחס ניפול למלכודת שהוא יטמין לנו, מי יודע, הוא יתחיל להביא לנו קונים גם שלא ברצוננו, ובכלל השיחה הזו עלולה להיות פתיח לסרט אימה שנהפוך להיות השחקנים הראשיים בו בעל כורחנו…

אז לגבי החלק הראשון – למכור לבד ולחסוך את עמלת התיווך: זה מצויין. אני בעד להתנהל בצורה כלכלית נבונה. אם אתם מסוג האנשים שזמנכם מותיר בידכם לעסוק לבד בכל מה שמצריך אנשי מקצוע, ולחסוך על הדרך את שכר עבודתם – מסתבר שהתברכתם במתנת שמים מיוחדת ש 99.9% מהאוכלוסיה לא זכתה לה, וחובה עליכם לנצלה. אם בכל זאת אתם נעזרים מדי פעם בבעלי מקצוע (החל משרברב וכלה בעורך דין) כדאי לשקול שוב את הענין. אמר לי פעם בעל מקצוע: אין שום דבר בעבודה שלי שכל אחד אחר אינו יכול לעשות – אבל כשעושה זאת אדם שזה אינו המקצוע שלו – ההשלכות של העבודה הזו על הזמן שלו, על החיים שלו, ועל תוצאות העבודה יהיו גדולות. בעל מקצוע אמיתי, אמנם מתפרנס מהשירות אותו הוא מספק (וזה מותר לכתחילה על פי ההלכה..) אך השירות שלו שווה עבורך זהב.

[pojo-sidebar id=”129″]

בואו ונחזור להערכת המחיר…

שיחת הטלפון עם המתווך לבירור מחיר הדירה לא אמורה להכניס אתכם לכל התחייבות או לחץ. אם אתם חשים בשיחה נסיון של המתווך “לסגור” עליכם – זה הזמן להיפרד ולנתק את השיחה.. מתווך מקצועי עשוי לשאול אתכם שאלות בנוגע לדירתכם, במקרים רבים הוא ירצה לבקר בדירה כדי לראות בעיניו את מה שאתם כדיירים / בעלי הנכס לעיתים רואים בצורה אחרת מהמציאות הנדלנית הקיימת באיזורכם… (כן, קורה גם שהערכת המחיר של המתווך המקצועי גבוהה מזו של המוכר, בהכירו את השוק…) בחלק גדול מהמקרים בעלי הדירה מפתחים אהבה רבה לדירתם המקלקלת את שורת המחיר, אבל המציאות חזקה מכל… תוכלו גם להצהיר מראש על כוונתכם לקבל הערכת מחיר ותו לא. לא ירצה לתת? אולי ההפסד יהיה כולו שלו… אם מישהו מתעקש לשווק את הדירה שלכם או ש”יש לו קונה שבטוח יקנה את הדירה במחירX ” זה הזמן לסיים את השיחה באדיבות… לא יודע מה אתכם, אבל אני לא מחבב אנשים שנדחפים אלי בכח…

את השיחה הזו רצוי לבצע עם כמה מתווכים מקצועיים העובדים באיזור. בדרך כלל הפערים בין ההערכות המחיר ביניהם יהיו זניחים. כך גם תוכלו להתרשם מרמת המקצועיות והשירות שלהם.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן