“אהוב למעלה ונחמד למטה” בד”ה האברך ר’ יצחק פקשר ז”ל

IMG-20190428-WA0107.jpg
IMG-20190428-WA0107.jpg

מארה”ב מגיעה הבשורה הקשה על פטירתו של האברך הצעיר ר’ יצחק פקשר ז”ל לאחר מאבק ממושך במחלה הנוראה.
ר’ יצחק נולד לפני כעשרים ושש שנים בירושלים להוריו יבדלח”א ר’ אליהו נחום הכהן פקשר מחשובי חסידי באיאן ומטובי המלמדים נקיי הדעת שבירושלים.
למד בילדותו בת”ת תפארת שלמה באיאן ובנעוריו שקד על לימודיו בישיבת חיי משה. בהגיעו לפרקו נישא לבת הרה”ח ר’ מתתיהו דייטש ועבר להתגורר ברחוב הרב מוצפי שבביתר עילית.

תקופה קצרה לאחר חתונתו התגלתה אצלו המחלה הנוראה והוא הוטס לטיפולים בארה”ב. הטיפולים נמשכו תקופה ארוכה ומידי פעם נראה היה כי השתפר המצב ואף הצליח להגיע לביקורים קצרים בארץ בעיקר בתקופות החגים, אך למגינת כל לב המחלה הנוראה קיננה בגופו המיוסר בארבעת השנים האחרונות עד היום המר והנמהר בו נלקח לבית עולמו.

ר’ יצחק היה אהוב ואהוד עד למאוד בקרב מכריו וידידיו ובני משפחתו. אחד ממכריו בארה”ב מספר ל’ביתר אונליין’: “באתי לבקרו מספר פעמים בארה”ב ובכל מצב שהוא היה הוא תמיד השתדל לחייך ולהנעים את שהותי שארגיש בנוח, החיוך שלו היה כנה ולבבי והיה אכפת לו יותר מכל שלא יטרחו בעבורו ושיתייחסו אליו כשווה בין שווים. הוא סלד מכל גינוני הרחמים והשתדל תמיד להטיב בחזרה עם כל מי שעזר לו”.

ע’ ידידו הטוב מימי נעוריו מספר לביתר אונליין: “סימן ההיכר של יצחק היה שנינות, כישרון וחוש הומור מתוק במיוחד. בישיבה הוא היה ידוע כמתמיד ולמדן מוכשר ועם זאת הצליח להעלות חיוך בקרב חבריו וכל רואיו. כשנפגשתי איתו באחד הביקורים בארץ בתקופת מחלתו ראיתי מבעד לגופו המיוסר את החיוך המוכר שלא השתנה ואת חוסן האמונה התמידית שליוותה אותו עד לרגעיו האחרונים. חבל על דאבדין”.

מכריו וידידיו הביעו צער רב על פטירתו, ובקרב מכריו בביתר עילית החלו כבר לחלק מסכתות משניות ללימוד לעילוי נשמתו כשבתוך כשעתיים חולק ש”ס משניות לעילוי נשמתו.

מסע הלוויה יצא בשעה 11:30 מרחבת הקלויז בדרכה לארה”ק בשכונת בורו פארק בברוקלין וארונו יגיע לישראל, הלוויה בארץ תתקיים ביום שני בשעה 21:00 (משוער) מבית הלוויות שמגר דרך הקלויז דחסידי באיאן להר המנוחות.

ר’ יצחק בן יבדל לחיים טובים ר’ אליהו נחום לא השאיר אחריו זרע של קיימא והציבור נקרא ללמוד ולעשות מעשים טובים לזכרו ולעילוי נשמתו.
יהי זכרו ברוך.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

תגובה אחת

  1. האם יש קשר משפחתי להרב של רמת שלמה הגאון ר’ מתתיהו דייטש שליט”א?

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן