“רוצים לקנות דירה אחרת אבל אין לנו מימון התחלתי” מה עושים?

כרטיס ביקור דיקמן
כרטיס ביקור דיקמן

החלטתם לרכוש דירה חדשה ובמקביל לנסות למכור את שלכם… אבל אין לכם מימון לרכישה, ואתם מתבססים על כספי המכירה. מצד שני, אתם לא מעוניינים למכור טרם מצאתם דירה חלופית לרכישה… גם אין לכם ממי להשיג לתקופה קצרת טווח הלוואת גמ”ח של 15% מסך הדירה הנרכשת…פלונטר.

אז החלום הוורוד של מכירת הדירה ורכישת חלופית בו זמנית צף ועולה… אבל, נדיר ביותר למכור ולרכוש בו זמנית דירה. בכל ימי פעילות המשרד שלנו נתקלנו בס”ה במקרה אחד בודד שכזה: אדם שחתם הסכם למכירת דירתו ובאותו יום מצא דירה לרכישה וחתם הסכם גם עליה…

[pojo-sidebar id=”129″]

אז אם זהו חלום שאינו מתממש, ואי אפשר “להחזיק בגרון” רוכש/מוכר עד שנצליח בחזית השניה.. מה עושים?

תוכלו לברר בבנק או אצל יועץ משכנתאות, על אופציה של הלוואת גישור (“הלוואת בלון”) מהבנק המיועדת למצבים אלה בדיוק; היא מאפשרת לרכוש את הדירה אותה מצאתם מתאימה לכם, מבלי למכור את הדירה הקיימת תחת לחץ.

היא ניתנת בדרך כלל לתקופה של 24-36 חודש, תקופת זמן מספיקה למציאת רוכש. הלוואה זו ניתנת ללווה תוך משכון שתי הדירות לבנק, והיא מסולקת במלואה על ידי כספי מכירת הדירה. בתקופת ההלוואה משלם הלקוח רק את הריביות עליה.

את כל התכנון הזה יש לעשות לפני התחלה בפעולות ל”מכירת הדירה”, או לרכישת הדירה החלופית. את כל ההכנות לקבלת ההלוואה ניתן לעשות עוד בטרם מצאתם דירה המתאימה לכם. כשתמצאו – הדרך לקבלת כספי ההלוואה תהיה הרבה יותר קלה… ומה אם בדיוק אחרי שעברתם את כל התהליך נמצא הקונה לדירתכם והמהלך יתייתר? לא קרה כלום! פשוט לא לקחתם את ההלוואה, למרות שהבנק מאד יתאכזב…

העמדת הדירה למכירה, או התחלת חיפושי דירה חילופית תתבצע רק לאחר שאתם סגורים על המהלך מהפן הפיננסי, מוכנים ובשלים באמת להתקדם לסגירת חוזה.

תיווך דיקמן – 02-5800555

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן