רוצים לטייל? המלצה למסלול בדרום הר חברון

אחרי גשמי הברכה שפקדו את כל הארץ כאשר בחרמון ירדו קרוב ל-25 ס"מ שלג הגיע העת לצאת עם הילדים למסלול אטרקטיבי
תל זיף - באדיבות אשכולות
תל זיף - באדיבות אשכולות

אזור בארץ: דרום הר חברון.
אורך המסלול: 2 ק”מ. 3 שעות
דרגת קושי: בינוני
נקודת התחלה: אנטנות זיף, מעגלי
על המסלול: תחילת המסלול בתצפית מראש התל, בתצפית ניתן לראות את הר חברון מצפון ומדרום, ממזרח ניתן לראות את מדבר יהודה וים המלח. על ההר לאחרונה התבצעה חפירה הצלה ארכיאולוגית מרתקת והמקום מספר סיפור ארכיאולוגי מקראי.

זיף מוזכרת ביהושע ט”ו כאחת מערי נחלת שבט יהודה. סיפור מקראי מרתק שהתרחש באזור הוא סיפור נדודי דוד המלך בבורחו מפני שאול ואנשי זיף מלשינים על דוד ואנשיו אשר מסתתרים במדבר זיף. בנוסף בימי חזקיהו המלך הופכת העיר זיף לאחת מ4 הערים בהם אגרו מזון לקראת פלישתו של סנחריב האשורי. עדות לכך היא ידיות “למלך” שהן ידיות של קנקני אגירה שנמצאו במרחבי יהודה. בשנות ה50 החלו להמצא בשוק העתיקות פפירוסים מימי בית שני המעידים על כך שזיף הייתה עיר מנהל אזורית.מהסיור בתל ובחפירות נרד על עבר כנסיה ביזאנטית מרשימה ביופיה שנחשפה גם היא במסגרת חפירת ההצלה. הכנסיה היא כנסיה בזילקאית המעידה על התצרות האזור מהתקופה הביזאנטית, דבר שאפיין את כל המרחב. לא ברור מה מקור הנוצרים ומה עלה בגורל היהודים באזור – האם הם התנצרו או האם הם נטשו את המרחב לשאר ישראל שבגולה.

משם נמשיך את המסלול לאורך הטראסות עם תוצרים חקלאיים שערביי המקום מטפחים עד היום. אחרי אותן טרסות והליכה מערבה נעבור על יד מערות קבורה מימי בית שני הכוללות חצר מקורה, כוכים ומשכבי קבורה. (קשה להכנס למערות הללו אך אפשרי) נמשיך עוד כמה מאות מטרים עד שנגיע לנקבה מסותת בשם המקומי עין אום א-נווקיס שאורכה 20 מ’. לידה שוקת ובריכה עתיקה משופצת הריקה רוב השנה, המערה מלאה במים נקיים בגובה 50 ס”מ. אחריו נמשיך מערבה לשביל ג’יפים המוביל אותנו לעליה חזרה לתל לסיום המסלול בצורה מעגלית.אופציה נוספת למסלול היא לעשות סיור מעגלי בתל ומשם לרדת מערבה בשביל הג’יפים אל הנקבה ולחזור.

תל זיף | באדיבות אשכולות

אשכולות בשיתוף האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך, יציעו במהלך החג מערך טיולים, סיורים ופעילות ערכית ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, זאת ב- 20 מוקדים שונים בהם: רמת הגולן, חיפה, יהודה ושומרון, עמק האלה, תל אביב ומוקדים נוספים. מערך הפעילות השנה יהיה בסימן 70 שנה להקמת מדינת ישראל.

בין הסיורים באזור ירושלים: סיורים באזור הרי ירושלים- סיור ברכס השיירות וסיור טבע ומורשת בשמורת המסרק. סיורים באזור ירושלים- על גגות וחצרות ירושלים ובעקבות המחתרת בירושלים. סיורים באזור גוש עציון- סיור בכפר עציון וטיול אל גבעת הקרב. סיורים באזור עמק האלה- סיור בחורבת מדרס וסיור אל נחל המערה. בנוסף, סיורי ערב בירושלים בעקבות סוד הקסם הירושלמי לאורך רחוב המלך דוד.

כל הסיורים חינם ומודרכים על ידי מדריכות ומדריכי מרכזי הסיור והלימוד של אשכולות, לצד ההסברים ייהנו המטיילים משפע של פעילויות חווייתיות המותאמות לכל המשפחה.

פירוט מוקדים ושעות של כל סיור: מוקד 9: בית ספר שדה שער הגיא
11:00, 15:00- בדרך אל העיר טיול ברכס השיירות                                                                      13:00 – טבע ומורשת בשמורת המסרק

מוקד 10: מרכז סיור ולימוד ראשית ירושלים ועיר דוד
11:00, 15:00 – על גגותיך וחצרותיך ירושלים                                                                          13:00 – בעקבות המחתרת בירושלים

מוקד 11: בית ספר שדה כפר עציון
11:00,15:00 – זיכרונות מתש”ח וסיור בכפר עציון                                                                         13:00 “לא נדם עוד צעדם”- טיול אל גבעת הקרב

מוקד 12- מרכז סיור ולימוד הר חברון
11:00, 15:00- מעל ומתחת לאדמה בחורבת מדרס                               
13:00 – מערה וסוד בה- אל נחל המערה

סיורי ערב: מרכז סיור ולימוד ראשית ירושלים”: 19:00-  סוד הקסם הירושלמי לאורך רחוב המלך דוד

אדיר וישניה, מנכ”ל אשכולות” : “בפסח אנו מספרים את סיפור יציאת מצרים והמעבר מעבדות לחירות וממצריים לארץ המובטחת- ישראל. ברוח החג ובסימן 70 שנה להקמת מדינת ישראל אנו באשכולות ממשיכים לספר הסיפור המופלא של עמנו. מרכזי אשכולות יפעילו מערכי טיול ופעילות חינוכית בשבילי ואתרי ארץ ישראל במגוון מקומות אטרקטיביים. יחד ניתן למשפחות חוויה חינוכית-יהודית- ציונית ייחודית”

הטיולים והפעילויות יתקיימו ב1-4/4/18 בחול המועד פסח. סיורים מודרכים יצאו בשעות 11:00, 13:00 ו 15:00. סיורי הערב יצאו בשעה 19:00. הסיורים מותאמים למשפחות.

לפרטים נוספים, פירוט המוקדים והרשמה לסיורים: 077-899-4989 ובאתר אשכולות: www.eshkolot.org

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן