רבנים ומורי הוראה השתתפו בכנס של מכון ‘דורות’ בשיתוף עם מאוחדת בביתר עילית

ROB_4427.JPG
ROB_4427.JPG

בכנס של ‘מכון דורות’ בשיתוף ‘מאוחדת’ ובהשתתפות עשרות רבני קהילות ומו”צים מהעיר בית”ר עילית הוכרז על הקמת סניף חדש למען הזוגות חשוכי הילדים בעיר.

עשרות רבני קהילות ומורי הוראה מביתר עילית השתתפו בכנס לרפואה והלכה שערך מכון ‘דורות’ בשיתוף קופת חולים ‘מאוחדת’. הכנס שהתקיים באולם קידום בריאות של מאוחדת בעיר, משך אליו רבני קהילות ומורי הוראה שהגיעו להחכים בידע רפואי – הלכתי שיאפשר להם את מלוא המידע הרלוונטי בבואם לפסוק הלכה בישראל. בכנס המיוחד השתתפו גם אישי הציבור מ”מ ראש העיר הרב יהודה עוביידי, ראש המועצה הדתית ר’ נח צדוק, ובנו של ח”כ ר’ אברהם רביץ ז”ל, הרב שמשון רביץ, ראש כולל בית יצחק בעיר.

את הכנס פתח רבה של אור יהודה ומייסד המכון הגאון הרב ציון כהן אשר שיתף וחשף טפח מחייו האישים שהובילו לפני מספר שנים לייסוד המכון הייחודי. הרב כהן שחווה בעצמו את הקושי כזוג חשוכי ילדים במשך כ- 11 שנים לאחר לידת בנם הבכור, סוגר לדבריו מעגל יום יום בעזרה שהמכון מעניק. “אין ספק שהכול מכוח ברכתו של מרן הרב עובדיה זצ”ל שבזכותו נפקדנו בשלישייה”.

לאחר מכן נשא דברים הגאון הרב יצחק מועלם, מרבני ודייני העיר ביתר עילית, שהודה לכבוד אכסניה, ובירך את הארגון, דבר שיסייע מאוד בהגברת המודעות בקרב זוגות חשוכי ילדים.

שיעור הלכתי לכל המשתתפים, נשא הגאון הרב אהרון בוטבול, חתנו של מרן הגר”ע יוסף זצ”ל והפוסק של המכון, אשר ציין בדבריו את החשיבות והצורך במכון שמטרתו לתת יעוץ הלכתי ורפואי לזוגות חשוכי ילדים, לאור פסקי מרן הראשל”צ הרב עובדיה יוסף זצ”ל. “לא בלבד שאני נדהם ממכון שהולכים בדרכו של מרן זצ”ל, כשאני שולח מקרה לראש המכון הרב איתי, באותו רגע הוא מניח את הטלפון, מרים טלפון לפרופ’ סימון וחוזר לפציינט. אין לזה אח ורע ואני נדהם מהיחס המדהים והעמידה בקשר עם הרופאים שנותנים לנו אינפורמציה כדי להכריע בנושאים אלו”.

לאחר מספר מילות ברכה ודברי תורה, כיבד הרב ראובן זכאים מרבני הידברות את ראש ישיבת היכל מאיר ויו”ר הידברות הגאון הרב זמיר כהן לשאת שיעור בהלכה בתחומים אלו. הרב זמיר קרא לכל משתתפי הכנס להתאחד סביב המכון.

קטע מיוחד בסוגו היה בכנס בשיעורו של ראש המכון הרב איתי כהן בו מסר מדריך ייחודי וחשוב בתחום חשוכי הילדים.

בכנס אף הוכרז על הקמת סניף בעיר של ‘מכון דורות’ בהדרכתו של הרב ראובן זכאים.את הכנס חתמו רבה של קהילת חב”ד בעיר הגאון הרב אשר למל כהן, וד”ר יחזקאל הורן, מטובי המומחים ואחראי מחוז ירושלים בקופת חולים מאוחדת שנתן סקירה לרבנים על הפעילות החשובה של מאוחדת בקהילה, על טובי הרופאים שנמצאים במאוחדת. בראשית הרצאתו הרפואית בירך ד”ר הורן על שיתוף הפעולה המבורך עם מכון דורות.

הרב יהודה לוי מנהל השיווק במחוז ירושלים הוסיף “אנו מקדישים המון לפעילות חשובה זו, והפתרונות שמגיעים דרך אירועים אלו הם ייחודיים ונחוצים”. מנהל המגזר החרדי במחוז ירושלים דודי שורץ הסביר על שיתוף הפעולה ואמר כי זו רק התחלה עם המשך קבוע. “גם לפני צומות ולפני כל אירועי השנה נפעל לתת מענה והתאמה לצרכים הנ”ל”.
צילום: דוד אדרי

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן